خانهاخبار
سامسونگ ممکن است تمامی دکمه‌های فیزیکی سری گلکسی اس را حذف کند!

سامسونگ ممکن است تمامی دکمه‌های فیزیکی سری گلکسی اس را حذف کند!

شرکت کره‌ای ممکن است دست به نوآوری جدید در طراحی گوشی‌های پرچمدار خود بزند.
۱۴۰۱/۶/۲۴

اخیرا طراحی گوشی‌های هوشمند کمی قدیمی شده و دیگر نوآوری خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. یکی از دلایلی که ناتینگ فون ۱ توانست توجه زیادی به خود جلب کند، همین موضوع بود. طراحی‌های اخیر گوشی‌های هوشمند اکنون روزبه‌روز در حال رایج‌تر شدن است.

image

 

با این حال، اگر نمایشگرهای لبه‌به‌لبه را به شمار نیاوریم، شاید دیگر نتوان راهی برای طراحی مدرن‌تر پیدا کرد. زیرا این روزها همه گوشی‌ها بخشی از نمایشگر خود را در قالب ناچ یا حفره، تقدیم دوربین سلفی کرده‌اند.

اما ظاهرا، سامسونگ در حال آماده شدن برای حذف یک ویژگی اساسی بوده و می‌خواهد تعریف جدیدی از یک گوشی هوشمند مدرن در بازار ایجاد کند. طبق یک شایعه نه چندان معتبر، غول فناوری کره‌ای در حال کار بر روی گوشی هوشمند گلکسی اس بدون هیچگونه کلید فیزیکی است.

اطلاعات ذکر شده، ابتدا در یک توییت ارائه شده و پس از آن، وب‌سایت SamMobile نیز این موضوع را در یک مقاله اختصاصی پوشش داد. طبق اطلاعات فاش شده، گوشی هوشمند سامسونگ که فاقد کلید فیزیکی بوده ممکن است تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود.

سری گلکسی اس ۲۵ سامسونگ ممکن است اولین گوشی هوشمندی باشد که از دکمه فیزیکی برخوردار نشود. این گوشی ممکن است بدون دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور، بتواند طراحی ظریف و نازک‌تری را ارائه دهد.

با این حال، از الان برخی نگرانی‌ها در مورد نحوه استفاده از این گوشی به وجود آمده است. به عنوان مثال سوالاتی در مورد چگونگی روشن شدن دستگاه و... یکی از چالش‌های این سبک از طراحی به شمار می‌رود.

این مسائل همگی نگرانی‌های مهمی بوده که باید به آن‌ها پرداخته شود. زیرا دکمه‌های لمسی از دکمه‌های فیزیکی بهتر نیستند. آن‌ها اهداف متفاوتی را دنبال کرده و به سادگی قابل تعویض نیستند.

زمانی که اپل پس از معرفی تاچ بار تصمیم گرفت کلید اختصاصی Escape را از مک‌بوک‌های خود حذف کند، با واکنش شدیدی از سمت کاربران روبرو شد. پس از این اعتراضات، اپل تسلیم شده و مجددا یک کلید فیزیکی Escape معرفی کرد. زیرا گاهی اوقات دکمه‌های ساده بسیار ضروری هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۴۰۱/۷/۶
مطمئناً غول‌کره‌ای بمنظور رفع نگرانی‌ها ایده‌ای جدید درمی‌افکنه?? بعنوان مثال ممکنه "سنسور تشخیص بزاق‌دهان" رو این‌بار عملیاتی کنن. بخاطر داشته باشیم همانگونه که اثرانگشت‌ها متفاوته، بزاق‌دهان‌ها هم در افراد متفاوته: من، شمای نوعی، پیرزن‌بلغاری،..