خانهاخبار
مقایسه گوشی A23 سامسونگ با گوشی ردمی نوت 11 شیائومی

مقایسه گوشی A23 سامسونگ با گوشی ردمی نوت 11 شیائومی

در بازه قیمتی گوشی‌های میان‌رده ارزان قیمت گزینه‌های زیادی برای خرید وجود دارد، ولی انتخاب اکثر کاربران به دو گوشی ردمی نوت 11 و گلکسی A23 سامسونگ محدود می‌شود. به همین جهت در ادامه دو گوشی را با هم مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد.
۱۴۰۱/۶/۲۳

در بازه قیمتی گوشی‌های میان‌رده ارزان قیمت گزینه‌های زیادی برای خرید وجود دارد، ولی انتخاب اکثر کاربران به دو گوشی ردمی نوت 11 و گلکسی A23 سامسونگ محدود می‌شود. به همین جهت در ادامه دو گوشی را با هم مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

 

طراحی

گلکسی A23 را می‌توان یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ به حساب آورد و به همین دلیل هم این کهکشانی ظاهری به روز و مطابق با استانداردهای جدید سازنده کره‌ای دارد. قاب پشتی این میان‌رده از جنس پلاستیک بوده و طراحی براقی نیز دارد. این قاب از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند.

در سوی دیگر قاب پشتی ردمی نوت 11 هم پلاستیکی است و طراحی کاملا آشنایی دارد و به وضوح می‌توان ژن‌های مشترک بین این گوشی و ردمی نوت 10 را مشاهده کرد. به روی این قاب لوگوی ردمی را در پایین سمت چپ و فریم دوربین‌ها را در بالا سمت چپ دیده می‌شود. این گوشی در مقایسه با نسل قبل حالا از طراحی تخت‌تری استفاده می‌کند تا ظاهر به روزتری داشته باشد.

گلکسی A23 سامسونگ وزنی برابر با 195 گرم و وزن ردمی نوت 11 وزنی برابر با 179 گرم دارد و ضخامت آن‌ها هم به ترتیب 8.4 و 8.1 میلی متری است. از طرفی گلکسی A23 حدود 5 میلی‌متر بلندتر از رقیب و حدود 3 میلی متر عریض‌تر از آن است و به همین دلیل از نظر ارگونومی و خوش دست بودن ردمی نوت 11 را برنده می‌دانیم.

صفحه نمایش

شیائومی نوت 11 یک پنل 6.43 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی 409 را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ لمس 180 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نسبت 20 به 9 دارد.

برای این بازه قیمتی کیفیت این پنل واقعا خوب است و شما قطعا از مشاهده‌ محتوا در این صفحه نمایش لذت خوهید برد. فناوری ساخت این پنل‌ به گونه‌ای است که باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست بالا و به صورت زنده و پویا نمایش داده شود و مهم‌تر این که محتوا شارپ مناسبی داشته باشد.

image

در سوی دیگر گلکسیA23  سامسونگ در بخش نمایشگر از یک پنل PLS LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. در هر اینچ از این صفحه نمایش تراکم 399 پیکسل قرار گرفته و نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ لمس 180 هرتزی این مجموعه را کامل می‌کند.

از نظر کیفیت این صفحه نمایش به نسبت قیمت کیفیت رضایت بخشی دارد و می‌تواند محتوا را با شارپ مناسبی به نمایش دربیاورد. شما می‌توانید محتوای مورد نظر را با کیفیت قابل قبولی در این پنل مشاهده یا مطالعه کنید ولی نباید انتظار خیلی زیادی مانند پنل‌های سوپر امولد یا امولد از آن داشته باشید. البته که گذشته از کیفیت، نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش باعث می‌شود همه چیز با سرعت بالاتری نمایش داده شود و گوشی حس سریع‌تری داشته باشد.

به غیر از کیفیت بهتر نمایشگر نماینده شیائومی این گوشی از نظر روشنایی نیز نسبت به رقیب وضعیت بهتری دارد. صفحه نمایش ردمی نوت 11 می‌تواند در حالت دستی حدود 470 نیت و هنگام قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید تا حدود 740 نیت روشنایی تولید کند، در حالی که حداکثر روشنایی کهکشانی سامسونگ حدود 460 نیت است.

سخت افزار

ردمی نوت 11 و گلکسی A23 سامسونگ هر دو از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کنند. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را در بر می‌گیرد.

از نظر قدرت سخت افزاری این دو گوشی با توجه به بازه قیمتی شرایط خوب و رضایت بخشی دارند و هر دو میان‌رده می‌توانند به خوبی از پس کارهای روزانه بربیاید. شما با این سخت افزار همچنین می‌توانید نیم نگاهی هم به اجرای بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط یا پایین داشته باشید. سخت افزار دو گوشی با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم (گلکسی A23 نسخه رم 8 نیز دارد) همراه می‌شود و از طرف دیگر شما می‌توانید مقدار حافظه داخلی را از طریق افزودن کارت حافظه جانبی افزایش دهید.

باتری

هر دو میان‌رده از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند و به لطف همین باتری‌ها می‌توانند بیشتر از 1 روز کامل و حدود 1.5 روز در صورت داشتن استفاده نرمال و معمول دوام بیاورند.

ردمی نوت 11 در تست‌های انجام شده موفق شده با یک بار شارژ حدود 16 ساعت وب‌گردی یا حدود 21 ساعت پخش مدام ویدئو را دوام بیاورد. این اعداد برای گلکسی A23 سامسونگ به ترتیب 18 و 16 ساعت هستند و این یعنی نماینده شیائومی در پخش ویدئو و کهکشانی کره‌ای‌ها در وب‌گردی عملکرد بهتری دارد.

دوربین

سخت افزار تنها بخشی نیست که دو گوشی شبیه به هم هستند و دوربین اصلی این دو میان‌رده نیز سنسوری مشابه دارد. دوربین اصلی هر دو گوشی از سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی بهره می‌برد. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر در A23) نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این گوشی‌ها به صورت پیش‌فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسد.

image

عکس‌های ثبت شده با هر دو محصول به نسبت بازه قیمتی کیفیت مناسبی دارند. در این تصاویر جزئیات کافی به چشم می‌آید و سوژه‌ها شارپ و با کنتراست مطلوب به ثبت می‌رسند. رنگ‌های ثبت شده زنده و جذاب هستند و غلظت بیش از اندازه افزایش پیدا نمی‌کند. از طرف دیگر رنج دینامیکی تصاویر قابل قبول و مناسب است ولی طبق انتظار بی‌نقص نیست.

گلکسی A23 از یک لنز فوق عریض با سنسور 5 مگاپیکسلی و ردمی نوت 11 از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. تصاویر فوق عریض نماینده چینی‌ها کیفیت قابل قبول و مناسبی دارد ولی کیفیت این عکس‌ها در A23 خوب نیست و نویز زیاد باعث می‌شود جزئیات آبرنگی را شاهد باشیم.

سنسور سلفی گلکسی A23 رزولوشن 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی ردمی نوت 11 رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی هر دو میان‌رده به نسبت محدوده قیمتی مناسب بوده و نمی‌توان ایراد خاصی به آن وارد کرد.

هر دو میان‌رده‌ از دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. مطابق انتظار عملکرد این دوربین خیلی خوب نیست و به دلیل جزئیات کم و رنج دینامیکی محدود نمی‌توان به روی عکس‌ها حساب باز کرد.

در نهایت باید گفت که پرتره‌های به ثبت رسیده با این دو دستگاه بهتر از انتظار هستند؛ چرا که سوژه با برش مناسبی از پس زمینه جدا شده و پس‌زمینه به خوبی مات می‌شود تا در کل شما پرتره با کیفیتی دریافت کنید.

جمع بندی

شیائومی نوت 11 به نسبت رقیب گوشی خوش‌ دست‌تری است و صفحه نمایش بهتر، باکیفیت‌تر و روشن‌تری دارد. دوربین فوق عریض این مدل هم عکس‌های بهتری نسبت به رقیب به ثبت می‌رساند. از سوی دیگر گلکسی A23 در هیچ بخشی از رقیب برتر نیست و از این جهت می‌توان ارزش خرید نماینده چینی‌ها را بالاتر دانست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مجید

۱۴۰۱/۷/۱۴
من نونت ۱۱ خریدم خیلی رون بازی اجرا می‌کنه اصلا داغ نمیکنه چون گوشی میان رده ای هست نباید ازش انتظار بازی های خیلی سنگین رو داشته باشید (برای بازی باید بیشتر هزینه کنید مدل های گیمینگشو بخرین )ولی بازی های در حد اندازه خودشو خیلی رون بدون این که ذره ای داغ کنه اجرا می‌کنه در ضمن کیفیت صدای بی نظیرش با ۲ اسپیکر باکیفیت و کیفت تصویرش خوراک وب گردی و تماشای فیلم و موسیقی گوش دادنه نوت ۱۱ بیشتر به این درد میخوره a23 در حد نیست یک اسپیکر خیلی معمولی نسبتن ضعیف کیفیت صدای کم و کم کیفیت صفحه نمایش lcd که تو نور روز اصلا نمیشه ازش استفاده کرد برعکس نوت ۱۱ amoled که خیلی با کیفت تر و تو نور روز به راحتی قابل استفاده اس در کلا نوت ۱۱ خیلی خوشت دست و خوش ساخت و باکیفیت تره زود شارژ میشه عمر باتریشم عالیه این تجربه کنه از استفاده از این گوشی

محسن

۱۴۰۱/۶/۲۶
سلام
من A23 با حافظه ۱۲۸ و ۴ دارم حدود دوماهه و در برابر گوشیهای بالا رده ای که همیشه از سامسونگ دارم ازش خیلی راظیم

رضا

۱۴۰۱/۶/۲۴
گوشی های سامسونگ با توجه به رابط کاربری بهتری دارند همیشه روان تر و کاربردی تر هستند