خانهاخبار
مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با سامسونگ A13

مقایسه شیائومی ردمی نوت 11 با سامسونگ A13

در دنیای گوشی‌های هوشمند شیائومی و سامسونگ رقابت تنگاتنگی دارند، به خصوص در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی...
۱۴۰۱/۶/۲۳

در دنیای گوشی‌های هوشمند شیائومی و سامسونگ رقابت تنگاتنگی دارند، به خصوص در بازه قیمتی میان‌رده و اقتصادی که این رقابت شدیدتر هم می‌شود. گلکسی A13 نسل جدیدتر A12 و یکی از اقتصادی‌های جذاب سامسونگ است و از طرف دیگر ردمی نوت 11 عرضه شده تا کار را برای هر محصول دیگری دشوار کند. در ادامه این دو گوشی را با هم مقایسه خواهیم کرد.

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

image

طراحی

هر دو این گوشی‌ها طبق انتظار قاب پشتی از جنس پلاستیک دارند. گلکسی A13 از طراحی مشابه با A32 بهره می‌برد و در سوی دیگر ردمی نوت 11 دقیقا مشابه با نسل قبل است، با این تفاوت که بخش پشتی مقداری تخت‌تر شده و گوشی ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته است.

گلکسی A13 وزنی برابر با 195 گرم دارد و این وزن برای Redmi note 11 برابر با 179 گرم است. همچنین ضخامت 8.1 میلی‌متری نماینده شیائومی حدود 7 میلی‌متر کمتر از رقیب کهکشانی است تا در کل از نظر ارگونومی ردمی نوت 11 را محصول برتری بدانیم.

صفحه نمایش

ردمی نوت 11 یک پنل امولد 6.43 اینچی با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم 409 پیکسل بر هر اینچ مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد. این پنل از نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ لمس 180 هرتزی پشتیبانی می‌کند. از نظر کیفیت این پنل شرایط بسیار خوبی دارد و فناوری ساخت این نمایشگر به نوعی است که رنگ‌ها با کنتراست عالی و به صورت زنده و پویا به نمایش در می‌آیند.

در طرف مقابل گلکسی A13 از نمایشگر PLS LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل تراکم پیکسلی 400 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 60 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. استفاده از پنل FHD به نسبت نسل قبل یک پیشرفت بزرگ است ولی همچنان هم این کهکشانی در برابر رقیب حرفی برای گفتن ندارد.

image

از نظر کیفیت، میزان روشنایی و همچنین نرخ نوسازی نمایشگر ردمی نوت 11 محصول برتری است و اگر کیفیت صفحه نمایش یکی از اولویت‌های شماست قطعا نماینده شیائومی با توجه به این که یکی از بهترین گوشی اقتصادی شیائومی است می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سخت افزار

ردمی نوت 11 از تراشه اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری 6 نانومتری دارد، هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610  را در بر می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این میان‌رده به نسبت قیمت خوب است و این محصول نه تنها می‌تواند بدون هیچ مشکلی از پس کارهای روزمره بربیاید، بلکه شما می‌توانید بازی‌های سنگین را نیز در حالت گرافیکی متوسط یا پایین بدون افت فریم اجرا کنید.

در سوی دیگر سامسونگ به عنوان منبع قدرت گلکسی A13 4G به سراغ تراشه‌ی اگزینوس 850 خود رفته است. این تراشه 8 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند. از عمر این تراشه سامسونگ بیشتر از دو سال گذشته است و قدرت سخت افزاری آن برای استفاده‌های روزمره و عادی صرفا کافی است و با این گوشی نمی‌توان به اجرای بازی‌های گرافیکی فکر کرد.

پس قطعا برنده این بخش هم ردمی نوت 11 است و این گوشی قدرت سخت افزاری بسیار بهتر نسبت به A13 4G سامسونگ دارد.

باتری

هر دو میان‌رده از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند و شارژدهی هر دو هم خوب است. شما می‌توانید با یک بار شارژ بیشتر از یک روز کامل به روی هر دو حساب باز کنید ولی در نهایت شارژدهی ردمی نوت 11 مقداری بیشتر است و این محصول می‌تواند تا دو روز نیز دوام بیاورد.

از نظر سرعت شارژ اما با اختلاف برتری با ردمی نوت 11 است؛ چرا که این گوشی در مدت 1 ساعت و 20 دقیقه به لطف شارژ سریع 33 واتی شارژ می‌شود و این مدت برای A13 حدود 2 ساعت و 20 دقیقه است. گذشته از این موضوع سامسونگ آداپتور 15 واتی را درون جعبه کهکشانی خود قرار نداده و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.

دوربین

شیائومی برای دوربین اصلی ردمی نوت 11 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. گلکسی A13 هم از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند ولی سازنده این سنسور و دیگر مشخصات آن به صورت دقیق مشخص نیست. از نظر کیفیت تصاویر هر دو این گوشی‌های به نسبت بازه قیمتی بسیار خوب عمل می‌کنند و قطعا شما را راضی خواهند کرد.

image

دوربین اصلی را در ردمی نوت 11 دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و عمق میدان و ماکرو 2 مگاپیکسلی همراهی می‌کند. A13 نیز شرایط مشابهی دارد با این تفاوت که سنسور فوق عریض آن 5 مگاپیکسلی است. در نهایت دوربین سلفی نماینده چینی‌ها 13 مگاپیکسلی و نماینده کره‌ای‌ها 8 مگاپیکسلی است.

جمع بندی

به طور حتم بین این دو گوشی، ردمی نوت 11 ارزش خرید بالاتری دارد؛ چرا که نمایشگر آن بسیار بهتر است و به علاوه سخت افزار قوی‌تری هم دارد و رزولوشن دوربین سلفی و فوق عریض نیز بالاتر است. در نهایت اما انتخاب با شما خواهد بود و اگر با گوشی تنها چند برنامه ساده باز می‌کنید و کار خاصی ندارید گلکسی A13 هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

آرمین

۱۴۰۲/۱/۹
تنها ایراد Not11که خودم دارم ضعیف بودن دوربین در شب هست

سام

۱۴۰۱/۶/۲۹
سالهای زیادی فقط سامسونگ انتخابی بود. اینبار بصورت تصادفی شیایومی رد می نوت ۱۱ گرفتم. در یک کلام عالیست.

خلو الا

۱۴۰۱/۶/۲۴
A23 توی بخش نرم افزار برتری داره کاش لحاظ می شد ، هم آپدیت بیشتری داره ، هم باگ کمتری داره و هم رابط کاربری جذاب تری داره . این شاید تنها برتریش باشه

محمدمتین

۱۴۰۱/۶/۲۴
معلومه نت۱۱بهتره من دارم عشق