خانهاخبار
آپدیت جدید پلی استیشن 5 پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به این کنسول اضافه کرد

آپدیت جدید پلی استیشن 5 پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به این کنسول اضافه کرد

شرکت سونی سرانجام پشتیبانی از رزولوشن 1440p را به کنسول پلی استیشن 5 اضافه کرده تا دارندگان مانیتور‌های گیمینگ نیز بتوانند از کنسول خود استفاده بهتری داشته باشند.
۱۴۰۱/۶/۱۸

با انتشار جدیدترین آپدیت برای پلی استیشن 5، پشتیبانی از رزولوشن 1440p به طور رسمی به این کنسول اضافه شده است. این ویژگی که برای دارندگان مانیتور‌های گیمینگ اهمیت فراوانی دارد؛ پیش‌تر نیز در نسخه بتای فیرم‌ور کنسول پلی استیشن 5 قرار گرفته بود.

image

 

پلی استیشن 5 حالا می‌تواند خروجی 1440p با نرخ نوسازی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز را ارائه دهد؛ اما پشتیبانی از فریم ریت متغییر یا VRR با این رزولوشن ممکن نبوده و تنها مخصوص حالت 2160p یا 1080p است. این آپدیت در کنار پشتیبانی از 1440p، امکان افزودن فولدر‌ها را نیز برای طبقه بندی بهتر بازی‌ها به پلی استیشن 5 می‌آورد.

ویژگی جدید و جذاب دیگری که در این آپدیت قرار گرفته؛ امکان نمایش آخرین فعالیت شما در بازی‌ها است که کمی تعامل با این کنسول و بازگشت به بازی را سریع‌تر می‌کند. همچنین انتخاب بین صدای سه بعدی و استریو نیز آسان‌تر از گذشته شده است.

 

قابلیت جدید دیگری که البته هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد؛ امکان جستجو با دستورات صوتی در یوتوب است. این ویژگی حتی در هنگام بازی نیز کار می‌کند؛ اما در حال حاضر تنها با زبان‌ انگلیسی و توسط کاربران ریجن‌های آمریکا و انگلستان قابل استفاده است.

image

 

سونی همچنین اعلام کرده که در آینده نزدیک، اپلیکیشن پلی استیشن در iOS و اندروید را نیز آپدیت کرده و امکان ریموت پلی به صورت مستقیم توسط این اپلیکیشن وجود خواهد داشت. ویژگی دیگری که در این آپدیت به اپلیکیشن پلی استیشن اضافه می‌شود؛ به کاربران اجازه می‌دهد تا گیم‌پلی دوستان خود را به صورت مستقیم تماشا کنند.

 

درباره آپدیت جدید کنسول پلی استیشن 5 چه می‌اندیشید؟ آیا منتظر اضافه شدن پشتیبانی از 1440p به این کنسول نسل نهمی بودید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)