اپل قصد نمایش تبلیغات بیشتری در اپلیکیشنهای خود را دارد
اینطور که به نظر میرسد؛ شرکت اپل قصد نمایش تبلیغات بیشتری را در اپلیکیشنهای اختصاصی خود در پلتفرمهای iOS، iPadOS و MacOS دارد. به گفته آقای «مارک گرمن» از خبرگزاری بلومبرگ، اپل قصد گسترش فعالیت خود در زمینه تبلیغات را داشته و حالا نیز کوپرتینوییها در حال تست نمایش تبلیغات با توجه به جستجوهای شما در اپلیکیشن اپل مپز هستند.

اپل در حال حاضر نیز در اپلیکیشنهای اپ استور، اپل نیوز، اپل استاکس و پلتفرم اپل تی وی پلاس به نمایش تبلیغات میپردازد. توسعه دهندگان اپلیکیشنها میتوانند با پرداخت مبلغی به اپل، باعث بهتر دیده شده اپلیکیشن خود شوند و اپ استور به روشهای مختلف نصب آنها را به کاربران توصیه میکند. در اپلیکیشنهای اپل نیوز و استاکس، اوضاع متفاوت بوده و تبلیغات همانند وبسایتها، عموما به شکل یک بنر نمایش داده میشوند. پلتفرم اپل تی وی پلاس نیز در هنگام بخش بیسبال MLB، تبلیغاتی را برای بینندگان پخش میکند.

قابلیت App Tracking Transparency که اپل آن را در کنار iOS 14.5 معرفی کرده و موجب محدود کردن دسترسی توسعه دهنگان به اطلاعات شخصی کاربران جهت نمایش تبلیغات میشد؛ به طور جدی درآمد توسعه دهندگان اپلیکیشنها از سیستم عامل iOS را کاهش داد. این قابلیت در هنگام نصب یک اپلیکیشن، از کاربر میپرسد که آیا وی تمایل دارد تا اطلاعات خود را جهت نمایش تبلیغات شخصی سازی شده در اختیار توسعه دهنده قرار بدهد یا خیر.
با استناد به گزارشی که توسط نشریه فایننشال تایمز تهیه شده؛ این سیاست اپل در زمینه محدود کردن دسترسی اپلیکیشنها به اطلاعات کاربران، حدودا ۱۰ میلیارد دلار از درآمد شبکههای اجتماعی معروف کاسته است. آمار دیگری نیز که توسط گروه Omdia منتشر شدهاند؛ به رشد درآمد اپل به ۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ اشاره میکنند.

درباره سیاست اپل جهت نمایش تبلیغات بیشتر در اپلیکیشنهایش چه میاندیشید؟ آیا مشکلی با این امر ندارید و یا به باور شما، چنین روشی به وجهه اپل و کیفیت اپلیکیشنهای اختصاصی آن لطمه میزند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.