خانهاخبار
گلکسی زد فلیپ 4 با باتری حجیم‌تر و لولای بازطراحی شده از راه رسید

گلکسی زد فلیپ 4 با باتری حجیم‌تر و لولای بازطراحی شده از راه رسید

گوشی جدید تاشو سامسونگ با بهبودهایی در زمینه نمایشگر کاور و دوربین همراه خواهد بود.
۱۴۰۱/۵/۱۹

بدون شک سامسونگ را می‌توان سلطان بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو دانست و حالا جدیدترین گوشی تاشو این برند موفق یعنی گلکسی زد فلیپ 4 با طراحی منحصر به فرد صدفی خود از راه رسیده است. از برجسته‌ترین نکات طراحی گلکسی زد فلیپ 4 می‌توان به لولای باز طراحی شده اشاره کرد که حالا نازک‌تر شده است. این لولای جدید باعث می‌شود تا فضای خالی بین دو قسمت گوشی به حداقل برسد که طراحی جمع و جورتر و مقاومت بیشتر را به ارمغان می‌آورد.

image

از نظر ابعاد و اندازه، گلکسی زد فلیپ 4 در حالت بسته برابر با 84.9 x 71.9 x 17.1 میلی‌متر خواهد بود و ابعاد حالت باز شده آن نیز به 165.2 x 71.9 x 6.9 میلی‌متر می‌رسد. به علاوه، پنل پشتی شیشه‌ای گلکسی زد فلیپ 4 توسط محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس تقویت شده است در حالی که فریم دور دستگاه همچنان از Armor آلومینیوم بهره می‌برد.

image

گلکسی زد فلیپ 4 از نمایشگر امولد دینامیک 6.7 اینچی با رزولوشن تصویر فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر 120 هرتزی برخوردار است که حاشیه‌های آن به طرز چشمگیری کاهش داشته است. همچنین این نمایشگر از نسبت تصویر 22:9 بهره می‌برد و میزبان دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی قرار گرفته در ناچ حفره نیز است. در پنل پشتی گلکسی زد فلیپ 4 نیز نمایشگر 1.9 اینچی کاور با رزولوشن تصویر 260 در 512 قرار دارد که با قابلیت‌های نرم‌افزاری بیشتری همراه شده است.

image

در این راستا، نمایشگر کاور گوشی تاشو جدید سامسونگ از امکانات شخصی‌سازی زیادی برخوردار است که شامل پنل‌ها و تم‌های سازگار با رابط کاربری اصلی دستگاه است. به علاوه، کاربر قادر خواهد بود تا از طریق نمایشگر کاور و به وسیله قابلیت‌های صدا به متن و ایموجی به پیام‌ها پاسخ دهد. ویجت‌ها و تنظمیات سریع جدیدی نیز در نمایشگر کاور در دسترس خواهد بود که به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن گوشی بتواند با سه عدد از مخاطبین مورد علاقه خود تماس بگیرد.

image

همانطور که قبلا نیز مشخص شده بود، قلب تپنده گلکسی زد فلیپ 4 تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک خواهد بود که با حافظه رم 8 گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت. به علاوه، پنل پشتی گلکسی زد فلیپ 4 میزبان دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسلی 1.8 میکرومتری، پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.8 است. شایان ذکر است که به لطف پیکسل‌های بزرگ‌تر نسبت به گلکسی زد فلیپ 3، دوربین اصلی این گوشی تاشو عملکرد خوبی در تصاویر شب خواهد داشت. دیگر دوربین نیز لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با f/2.4 است که با گلکسی زد فلیپ 3 تفاوتی نداشته است.

image

نرم‌افزار گلکسی زد فلیپ 4 اندروید 12 بر پایه One UI 4.1 خواهد بود که حالا به قابلیت جدیدی به نام Flex مجهز شده است. این ویژگی جدید برای نرم‌افزارهایی مانند Google Meet، Zoom و Facebook بهینه شده است. تاچ‌پد حالت Flex نیز از برنامه‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. قابلیت چند پنجره (Multi Window) نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تا برنامه‌های زیادی را در دو قسمت گوشی نمایش دهد.

image

در نهایت باید اشاره کرد که منبع تغذیه گلکسی زد فلیپ 4 باتری 3700 میلی‌امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ 25 واتی خواهد بود که قادر است تا 19 ساعت به پخش فیلم بپردازد. رنگ‌بندی این گوشی تاشو شامل رنگ‌های گرافیتی، صورتی طلایی، بنفش و آبی خواهد بود. البته نسخه Bespoke گلکسی زد فلیپ 4 نیز با 75 ترکیب رنگی نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. خوشبختانه قیمت نسخه پایه گلکسی زد فلیپ 4 برابر با 999 دلار خواهد بود و پیش فروش آن نیز از تاریخ 4 شهریور آغاز خواهد شد. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)