خانهاخبار
مدیر عامل کوالکام تایید کرد که سری گلکسی اس 23 سامسونگ فقط از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد!

مدیر عامل کوالکام تایید کرد که سری گلکسی اس 23 سامسونگ فقط از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهد کرد!

ظاهرا سامسونگ به نوعی خود را در بازار تراشه‌های پرچم‌دار بازنده دیده و قصد دارد تا در این صنعت با یک استراتژی جدید، از ابتدا قدم در راه تراشه‌های پرچم‌دار گذارد.
۱۴۰۱/۵/۷

چیپست اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس، جایگاه خود را نسبت به رقیب خود کوالکام در سری پرچم‌داران گلکسی اس از دست داده است. امسال شاهد بودیم که تنها نسخه‌های اروپایی این گوشی از اگزینوس ۲۲۰۰ بهره می‌بردند و بقیه گوشی‌های سری اس 22 سامسونگ دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بودند. کریستیانو آمون مدیر عامل کوالکام به تازگی درآمد سه ماهه دوم این شرکت را فاش کرد که نشان می‌داد در ۷۵ درصد از گوشی‌های گلکسی اس 22 سامسونگ از تراشه اسنپدراگون استفاده شده است اما گویا این آمار به صد درصد در سری گلکسی اس 23 خواهد رسید!

او همچنین اظهار کرد که این نسبت در سال آینده افزایش خواهد یافت و به طور ضمنی این ادعای تحلیل‌گران مبنی بر اینکه سری گلکسی اس 23 به طور کامل از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده خواهد کرد را تایید کرد. او گفته: «قبل از توافق ۷۵ درصد گوشی گلکسی اس 22 با اسنپدراگون داشتیم، اما باید به این فکر کنید که ما در گلکسی اس 23 بسیار فراتر از این عمل خواهیم کرد».

image

به گفته آمون مشارکت کوالکام با سامسونگ قرار است به حوزه‌های بیشتری به جز گوشی‌های هوشمند سری گلکسی گسترش یابد و شامل لپ تاپ، کامپیوترهای شخصی ویندوزی، تبلت‌های گلکسی، دستگاه‌های واقعیت مجازی/افزوده و سایر دستگاه‌ها نیز خواهد شد. لازم به ذکر است که این دو شرکت قرارداد مجوز پتنت خود را هم تا سال ۲۰۳۰ تمدید کرده‌اند که شامل دستگاه‌های 5G، 4G، 3G و در نهایت 6G می‌شود.

حال سوال اینجاست که آیا این پایان کار اگزینوس است؟ سامسونگ می‌گوید نه، اما این را هم گفته که این بخش نیاز به سازماندهی مجدد دارد و نیازمند زمان است. در کوتاه مدت این شرکت به دنبال توسعه تراشه‌های اگزینوس برای سایر محصولات مانند پوشیدنی‌ها خواهد بود. تراشه‌های میان رده و پایه اگزینوس نیز وجود دارند که ظاهرا قرار است در چرخه محصولات سامسونگ به کار گرفته شوند و البته که این شرکت باید به دنبال مشتریان جدیدی برای آنها باشد.

در حالی که به طور رسمی تایید نشده است، ناظران ادعا می‌کنند که سامسونگ تیمی را برای توسعه یک چیپست برای گوشی‌های هوشمند جدید تشکیل داده است؛ با این حال ممکن است عرضه این تراشه جدید زمان‌بر باشد، لذا انتظار این است که حداقل تا سال ۲۰۲۴ سامسونگ مجبور به استفاده از تراشه‌های شرکت کوالکام باشد. طبق شایعات ایده این شرکت این است که پیشرفت‌های تکراری را کنار گذارد و به فکر یک چیپست باشد که از پایه و اساس جدید و متفاوت باشد.

گوشی‌های تاشو سامسونگ از ابتدا به طور انحصاری از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کردند و انتظار می‌رود همین امر در مورد گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ نیز که قرار است در آینده‌ای نزدیک معرفی شوند، صدق کند و آنها از تراشه اسنپدراگون +8 نسل ۱ استفاده کنند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در اواسط نوامبر (اواخر آبان) با اولین گوشی‌هایی که از آن بهره می‌برند قرار است رونمایی شود. سپس نوبت به سری گلکسی اس ۲۳ سامسونگ می‌رسد که قاعدتا باید در ابتدای سال ۲۰۲۳ با این تراشه وارد بازار شود.

به نظر شما تصمیم سامسونگ برای استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون در همه نسخه‌های گلکسی اس ۲۳ منطقی است؟ شما گوشی‌های سامسونگ را با تراشه‌های اختصاصی اگزینوس این شرکت ترجیح می‌دهید یا تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)