خانهاخبار
هواوی رسما از تبلت میت پد پرو 11 اینچی با نمایشگر 120 هرتزی رونمایی کرد

هواوی رسما از تبلت میت پد پرو 11 اینچی با نمایشگر 120 هرتزی رونمایی کرد

جدیدترین تبلت هواوی که سبک‌ترین تبلت 11 اینچی بازار محسوب می‌شود به زودی با قیمت پایه 480 یورویی روانه بازار خواهد شد.
۱۴۰۱/۵/۶

به عنوان عضوی از رویداد دفتر هوشمند 2022 هواوی، جدیدترین تبلت این برند چینی موسوم به میت پد پرو 11 اینچی در چین رونمایی شد. طبق ادعای هواوی، میت پد پرو 11 با ضخامت 5.9 میلی‌متری و وزن 449 گرمی خود نازک‌ترین و سبک‌ترین تبلت بازار است. البته این ادعای هواوی مورد بحث است چرا که تبلت آیپد پرو 11 و سه تبلت سامسونگ نیز از ضخامت 5.9 میلی‌متری و حتی کمتر بهره می‌برند ولی به طور قطع تبلت جدید هواوی سبک‌ترین تبلت بازار با این اندازه صفحه نمایش است.

image

 

طبق اعلام رسمی، هواوی میت پد پرو 11 اینچی از نمایشگر اولد 120 هرتزی با رزولوشن تصویر 2560 در 1600 بهره می‌برد که با نسبت تصویر 16:10 و تراکم پیکسلی 274 ppi همراه است. به علاوه، این پنل ده بیتی از کالیبره رنگ بسیار دقیق و PMW با فرکانس بالا 1440 هرتزی پشتیبانی می‌کند. همچنین میت پد پرو 11 اولین تبلت بازار است که به گواهی Full Care Display 3.0 مجهز شده است.

image

در طی رویداد رونمایی، مدیرعامل هواوی یعنی آقای ریچارد یو تنها اعلام کرد که میت پد پرو 11 به تراشه‌ای 5 نانومتری مجهز است و اشاره‌ای به نام آن نداشت. البته براساس لیست مشخصات فنی کامل این تبلت در سایت هواوی، می‌دانیم که میت پد پرو 11 در دو نسخه با تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 و تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 870 عرضه خواهد شد. برای پایداری عملکرد تبلت میت پد پرو 11، سخت‌افزار این تبلت به سیستم خنک‌سازی اتاق بخار با گرافین 3D مجهز شده است.

image

کانفیگ‌های تبلت میت پد پرو 11 شامل دو نسخه حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی است که البته نسخه 512 گیگابایتی تنها برای بازار چین عرضه خواهد شد. در بخش اتصالات، میت پد پرو 11 از شبکه 4G، وای‌فای 6، بلوتوث نسخه 5.2 با پشتیبانی از کدک‌های صوتی AAC و LDAC و درگاه USB-C با سرعت 3.1 نسل یک پشتیبانی خواهد کرد.

image

مطابق انتظار، نرم‌افزار میت پد پرو 11 سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی HarmonyOS 3.0 است که با برخی از بهبودها همراه شده است. به طور مثال، میت پد پرو از قابلیتی به نام Card Folder بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تا ویجت‌های مختلف را در یک پوشه و به صورت روی هم قرار دهند تا صفحه هوم تبلت خلوت باشد. اینترفیس چندوظیفگی میت پد پرو 11 نیز بازطراحی شده است و حالا استفاده از آن آسان‌تر از قبل شده است. در این راستا، حالا دو برنامه به صورت همزمان در کنار هم قرار می‌گیرند و دو برنامه دیگر نیز به صورت شناور اجرا می‌شوند.

image

به لطف شش اسپیکر قدرتمند (دو توئیتر و چهار ووفر)، میت پد پرو 11 می‌تواند تجربه صدای سینمایی غنی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. منبع تغدیه تبلت جدید هواوی باتری 8300 میلی‌آمپر ساعتی است که طبق ادعای هواوی، می‌تواند تا 11.5 ساعت و به طور مداوم به پخش موسیقی بپردازد. شایان ذکر است که نسخه تراشه اسنپدراگون 888 میت پد پرو 11 از شارژ 66 واتی پشتیبانی می‌کند ولی با باتری 40 واتی عرضه خواهد شد. از آن سو، مدل اسنپدراگون 870 از شارژ 40 واتی بهره می‌برد ولی تنها با شارژ 22.5 واتی روانه بازار خواهد شد.

image

در پنل پشتی میت پد پرو 11 دوربین دوگانه شامل سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت فوکوس خودکار و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار دارد. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی نیز بر عهده دوربین 16 مگاپیکسلی است. تبلت جدید هواوی تنها در رنگ مشکی طلایی عرضه خواهد شد که با قرارگیری در جهات مختلف رنگ آن تغییر پیدا می‌کند.

image

از لوازم جانبی تبلت میت پد پرو 11 می‌توان به قلم هوشمند M-Pencil در رنگ سفید جدید و صفحه کلید جداگانه اشاره کرد. طبق ادعای هواوی، این قلم هوشمند تجربه روان نوشتن را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. به علاوه، صفحه کلید این تبلت نیز از عمق کلید 1.5 میلی‌متری و جایگاه قلم M-Pencil بهره می‌برد. پایه نگه‌دارنده این صفحه کلید نیز بین زوایای 120 تا 165 درجه تطبیق‌پذیر است. نکته قابل توجه این صفحه کلید مجهز بودن آن به آنتن وای‌فای است که می‌تواند دریافت سیگنال‌ها را بهبود ببخشد.

image

image

در نهایت باید اشاره کرد که طبق ادعای هواوی، برنامه AppGallery جزو سه فروشگاه آنلاین برتر برای نرم‌افزارهای گوشی‌ها و تبلت‌ها است. به علاوه، سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) نیز حالا از بیش از 200000 برنامه مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین میت پد پرو 11 قرار است به زودی روانه بازارهای جهانی شود و با قیمت پایه 480 یورویی برای کانفیگ رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)