خانهاخبار
کش بک چیست ؟

کش بک چیست ؟

شاید شما در اینترنت یا بعضی از فروشگاه های اطرافتان واژه کش بک (Cash back) را شنیده باشید ولی معنی آن را ندانید...
۱۴۰۱/۵/۴

شاید شما در اینترنت یا بعضی از فروشگاه های اطرافتان واژه کش بک (Cash back) را شنیده باشید ولی معنی آن را ندانید. کش بک یک ایده جدید در تجارت های الکترونیکی است به منظور جذب مشتری های جدید و نگه داشتن مشتری های قدیمی که ممکن است خیلی از افراد آن را با تخفیف اشتباه بگیرند. 

سلب مسئولیت: سایت جی اس ام در تهیه این متن تبلیغاتی نقشی نداشته و مسئولیتی درباره درستی محتوای آن ندارد.

کش بک یا تخفیف

کش بک شاید شبیه یک تخفیف باشد ولی معنی های متفاوتی دارد و به شکل های مختلف اجرا می شود. شما با خرید کردن می‌ توانید درصدی از کل مبلغ خرید تان را به شکل نقدی در حساب تان دریافت کنید یا اینکه به شکل اعتبار در کیف پول خودتان داشته باشید. در ادامه با مهمترین مزیت های کش بک آشنا خواهیم شد.

نحوه کارکرد کش بک

شرکت هایی که صادرکننده کارت بانکی هستند یا سیستم‌ های واسطه در ازای معرفی مشتری به فروشگاه ها و مراکز خرید، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت می کنند. قسمتی از این کمیسیونی که دریافت کردند را به عنوان سهم مشتری و کش بک به مشتری برمی گردانند.

دریافت کش بک

شما با استفاده از اپلیکیشن زرین پلاس می توانید از مزیت های پلتفرم کش بک استفاده کنید. به این صورت که شما با نصب این اپلیکیشن می‌ توانید به ازای هر خریدی که انجام می دهید تا ۴۰ درصد از مبلغ هزینه شده کل را در حساب کاربری یا حساب بانکی خود دریافت کنید. برای دریافت اپلیکیشن و همچنین به دست آوردن سایر اطلاعات درباره پلتفرم کش بک به سایت زرین پلاس به نشانی زیر مراجعه کنید:

www.zarinplus.com

image

نحوه استفاده از کش بک

استفاده کردن از یک کش بک بسیار ساده است. برای شروع کار شما باید در یکی از سایت هایی که ارائه دهنده سرویس کش بک هستند ثبت نام انجام دهید و پروفایل خودتان را که شامل اطلاعات هویتی، حساب بانکی و ... است را تکمیل کنید. در مرحله دوم شما می توانید لیست دسته بندی فروشگاه های آنلاین همان سایت را برای خرید کالا انتخاب کنید. برای هر فروشگاه درصد کش بک می تواند متفاوت باشد یا برای بخشی از اجناس آن فروشگاه مشخص شده باشد. شما با انجام دادن یک خرید عادی، نهایی کردن خرید خودتان و واریز کردن آنلاین مبلغ کالاهای خریداری شده، می توانید کش بک را به حسابتان برگردانید. شما می توانید در مراحل بعدی که به آن فروشگاه مراجعه کردید از آن استفاده کنید یا کش بک را به حساب بانکی خود برگردانید و تبدیل به پول نقد کنید.

جذابیت کش بک برای مشتری

کش بک وعده دور از انتظار نیست. چون در همان لحظه ای که کد QR اسکن می شود به خریدار تعلق می گیرد و بین خرید محصول و دریافت کش بک فاصله زمانی وجود ندارد. کش  بک به طور مستقیم و بدون واسطه به شکل آنی به خریدار می رسد. در واقع کش بک یک قرعه‌ کشی نیست، که یک مشتری به آن برسد یا نرسد. بدون استثنا به همه مشتریان درصدی از مبلغ خرید آن ها باز خواهد گشت. هیچ قسمتی از کش بک در سیستم توزیع و خرده فروشی از بین نمی‌ رود و فقط به خریدار می رسد.

 

روش های اجرای کش بک

کش بک یا سرویس بازگشت پول که معادل فارسی آن پیش کش است به شکل های مختلفی اجرا می شود که عبارت اند از :

۱- بعضی از نرم افزار ها هستند که سرویس کش بک را ارائه می دهند. مثل اپلیکیشن زرین پلاس. این نرم افزار ها مبلغ برگشتی را به شکل نقدی یا اعتبار به کیف پول مشتری بر می‌گردانند. در این حالت امکان انتقال به کارت اعتباری خریدار وجود دارد که به آن cashout گفته می شود.

۲- بعضی از شرکت ها که ارائه دهنده خدمات یا محصول هستند، کش بک را در حساب مشتری نگه می دارند. تا مشتری در خرید های بعدی بتواند از این اعتبار استفاده کند. پس یک مشتری از خرید دوم به بعد می تواند از مزیت های کش بک استفاده کند.

انواع کش بک

کش بک به طور کلی انواع مختلفی دارد که عبارت اند از:

اول: کش بک ۱۰۰ درصدی

در این نوع از کش بک کل پول پرداخت شده توسط مشتری بعد از خرید به خودش بر می گردد. این نوع کش بک معمولاً در اولین خرید اتفاق می افتد.

دوم: کش بک کارت های اعتباری

در این نوع از کش بک صادر کنندگان کارت های اعتباری، اعتباری را به مشتریان ارائه می‌کنند.

سوم: کش بک آفلاین

در کش بک آفلاین مشتری می‌ تواند خرید های آفلاینی که انجام داده است را با بارگذاری کردن یک رسید یا فاکتور خرید، یک درصد مشخص از هزینه‌ای که پرداخت کرده است را به حساب خودش برگرداند.

 

مزیت های کش بک

امروزه یکی از موضوعات داغ که در تجارت الکترونیک مطرح است، استفاده از کش بک است. خیلی از کسب و کار های کوچک و بزرگ در سراسر جهان می خواهند با ارائه کردن این برنامه سود بیشتری کسب کنند و در بازار رقابتی خودشان، فرد برتر باشند. از جمله مزایای کش بک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- خرید های منظم و شکل گرفتن وفاداری مشتری

با استفاده کردن از ایده کش بک مشتری با هر بار انجام دادن خرید برای خرید های بعدی خود برنامه ریزی می کند. بازگشت پول به مشتری او را ترغیب می‌کند که در خرید های بعدی سمت کسب و کار ها یا فروشگاه های جدید نرود. چون مطمئن است در فروشگاه یا کسب و کاری که شما دارید درصدی از هزینه خرید آن ها به خودشان پس داده خواهد شد. کش بک یک نوع پس انداز هم برای مشتری می تواند به حساب بیاید. خرید هایی که به طور منظم توسط مشتریان از کسب و کار یا فروشگاه های شما انجام می شود آن ها را به شما وفادار می کند. همانطور که می دانید یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی وفادار ساختن مشتریان است.

۲- معرفی کسب و کار به دیگر مشتریان بالقوه

زمانی که شما وفاداری مشتریان خود را کسب کردید باعث می شود که مشتری های شما کسب و کار شما را به افراد دیگر بدون هیچ زحمتی تبلیغ کنند. شما با داشتن مشتری‌ های جدید می توانید منبع افزایش درآمد مفیدی را داشته باشید. اما این را در نظر داشته باشید که این افزایش سودی که به دست آوردید حاصل استفاده از کش بک است. این مشتریان جدیدی هم که دارید با هیچ هزینه ای می توانند به مشتری های وفادار شما تبدیل شوند.

۳- هزینه کمتر کش بک نسبت به برنامه‌ های بازاریابی دیگر

به طور کلی بازاریابی یک هزینه مفید است. شما از طریق آن می توانید مشتریان جدید را وارد کسب و کار خودتان کنید تا به مشتری وفادار شما تبدیل شوند. یکی از بهترین برنامه های بازاریابی کش بک است. هزینه آن نسبت به برنامه های دیگر مثل جایزه یا کمپین های تبلیغاتی بسیار کمتر است. همچنین کش بک یک برنامه منظم است که یک روند ثابت را در کسب و کار شما برای جذب کردن مشتری جدید ایجاد می‌کند.

۵-کش بک یک جایگزین مناسب به جای تخفیف است

ظاهرا کش بک و تخفیف یکی هستند و حتی بسیاری از مردم این دو را یک موضوع می‌ دانند. اما کش بک و تخفیف تفاوت‌ های اساسی با هم دارند. همانطور که به آن اشاره کردیم کش بک یک درصدی از هزینه های پرداختی مشتری است. اما تخفیف یک برنامه بازاریابی کوتاه مدت به حساب می آید که برای کاهش قیمت محصولات و همچنین خدمات استفاده می شود. در هنگام استفاده از تخفیف قسمتی از سود کسب و کار کاهش پیدا می‌ کند تا بتوانند مشتری را با محصولات و خدمات آشنا کنند. اما در کش بک علاوه بر اینکه مشتری منفعت می‌ کند کسب و کار ها هم به سود خود دست پیدا می کنند. بعضی از کسب و کارها به علت بازار های رقابتی که وجود دارد، برای جذب کردن مشتری مجبور می‌ شوند فصولی از سال را درآمد نداشته باشند. شما با استفاده از کش بک به جای اینکه تخفیف دهید و از سود خودتان کم کنید، می توانید سود خودتان و منفعت مشتری را تضمین کنید.

 

نگاه کلی

کش بک یا همان برگشت نقدی یکی از بهترین برنامه های بازاریابی برای جذب مشتری های جدید و به دست آوردن وفاداری مشتری های قدیم است. استفاده از روش کش بک بسیار ساده است که مراحل استفاده از آن در متن های بالا توضیح داده شد.  با استفاده از کش بک درصدی از هزینه پرداختی توسط مشتری به حساب او یا به عنوان اعتبار در کیف پولش برگردانده می شود. یک کسب و کار با استفاده از کش بک می تواند بدون کم کردن سود خود مشتری های جدیدی را جذب کند. شما برای استفاده از کش بک، می توانید اپلیکیشن زرین پلاس را نصب کنید. برای دریافت اپلیکیشن و سایر اطلاعات می توانید به لینکی که در متن اشاره شد مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)