خانهاخبار
آیپد مینی نسل بعد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت

آیپد مینی نسل بعد نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهد داشت

اخیرا در نشریه‌های مختلف اطلاعاتی نوشته شده مبنی براینکه نسل بعدی آیپد مینی نمایشگر پروموشن خواهد داشت، شایعه‌ای که تحلیل‌گر معتبر نمایشگرها زیاد موافق آن نیست.
۱۴۰۱/۴/۸

شایعه‌ای مبنی براینکه اپل یک آیپد مینی با صفحه نمایش پروموشن ۱۲۰ هرتزی عرضه خواهد کرد، امروز در رسانه‌های آسیایی پدیدار شد، اما تحلیل‌گر صنعت نمایشگر که به خوبی با افراد حاضر در این صنعت در ارتباط است به این شایعات واکنش نشان داده و به دیده شک و تردید به آن نگریسته است.

راس یانگ تحلیل‌گر با سابقه مشاوران زنجیره تامین نمایشگرها، در پاسخ به سوال جف باتس از خبرگزاری The Mac Obsever، در مورد این شایعه در توییتر گفته که با توجه به پنل LCD که اپل برای آیپد مینی استفاده می‌کند و با ویژگی پروموشن سازگاری ندارد، اگر او یک آیپد مینی با ویژگی پرومشن ببیند شگفت زده خواهد شد.

image

 

اپل در حال حاضر از فن‌آوری LCD a-Si صفحه پشتی برای صفحه نمایش‌های آیپد مینی ۶ استفاده می‌کند. A-si یا سیلیکون آمورف، به دلیل هزینه کم و فرآیند تولید نسبتا ساده، تکنولوژی مورد استفاده در بازار نمایشگر است. یانگ خاطر نشان می‌کند که در مقابل، مدل‌های آیپد پرو اپل از پنل‌های LCD Oxide استفاده می‌کنند. این فن‌آوری که یکی از محبوب‌ترین آنها «IGZO» است، در صنعت گوشی‌های هوشمند گران قیمت به دلیل توانایی‌شان در ارائه کنتراست‌ها، نرخ تازه سازی و وضوح بالاتر ترجیح داده می‌شود. توییت راس یانگ به شرح زیر است:

من تعجب خواهم کرد زیرا در حال حاضر  LCD a-Si با قابلیت پروموشن سازگار نیست. فقط مدل‌های پرو آیپدها از پروموشن پشتیبانی می‌کنند زیرا در آنها از LCD Oxide استفاده می‌شود.

اظهار نظرهایی وجود دارد در این خصوص که اپل می تواند در آیپد مینی آینده از ویژگی پروموشن استفاده کند، و این اظهار نظرها پس از ظهور مشکل «پیمایش لرزان» در آیپد مینی نسل ۶، مورد استقبال قرار گرفت. این اصطلاح به جلوه نوشتاری لرزان اشاره دارد که برخی کاربران هنگام پیمایش در آیپد مینی ۶ در حالت عمودی مشاهده می‌کردند.

از آنجایی که تازه سازی صفحه‌ای LCD به صورت خط به خط است، یک تاخیر کوچک بین زمانی که خطوط در بالا و خطوط در پایین بروزرسانی می‌شوند، وجود دارد. در حالی که این رفتار برای نمایشگرهای LCD عادی است، اما روی آیپد مینی این موضوع به طور واضح‌تر به چشم می‌آید، همین موضوع باعث شد که بسیاری از کاربران آن را مشاهده و مورد انتقاد قرار دهند.

این اولین باری نیست که شایعاتی مبنی بر یک آیپد مینی به همراه ویژگی پروموشن را شاهد هستیم. این ادعا برای اولین بار در ماه نوامبر در انجمن‌های کره‌ای ظاهر شد، با این ادعا که اپل در حال آزمایش یک صفحه نمایش عرضه شده توسط سامسونگ برای آیپد مینی‌های آینده است. به نظر می‌رسد که آخرین احیای شایعه آیپد مینی با صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی به LeaksApplePro برمی‌گردد که هیچ سابقه‌ای در افشای اطلاعات دقیق یا شایعات اپل ندارد. بنابراین فعلا نمی‌توان حتی احتمال زیادی برای این موضوع قائل شد، تا زمانی که اطلاعات و خبرهای بیشتری در مورد آیپد مینی آینده اپل منتشر شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)