خانهاخبار
طبق شایعات اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد

طبق شایعات اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد

مینگ چی کو گفته که اپل قرار است هدست بحث برانگیز واقعیت ترکیبی خود را اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه کند.
۱۴۰۱/۴/۵

مینگ چی کو تحلیل‌گر خوش سابقه اپل بار دیگر تاکید کرده که اپل احتمالا هدست واقعیت ترکیبی خود را که مدت‌هاست شایعه شده، در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد.

او در یک پست نسبتا مفصل، توضیح داده که هدست اپل به معنای واقعی بازی را در بازار هدست‌های واقعیت مجازی و افزوده تغییر خواهد داد. کو در تشریح برخی عملکردهای این دستگاه گفته که در حالی که اپل بارها تمرکز خود را بر روی واقعیت افزوده اعلام کرده است، این هدست «تجربه غوطه‌وری عالی» و حالت «تصویربرداری ویدئویی» را ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود این هدست تقاضا برای تجربه‌های سرگرمی و سرگرمی‌های چندرسانه‌ای همه جانبه را افزایش دهد.

image

او گفته که این دستگاه «پیچیده‌ترین محصولی است که اپل تا به حال طراحی کرده است» و باعث شده اپل از قطعات بسیاری از تامین کنندگان فعلی خود استفاده کند. کو همچنین معتقد است که اپل در زمینه هدست‌ها پیشرو در صنعت خواهد بود، مزیت‌های رقابتی قابل توجهی خواهد داشت و اصلا نیازی به پیوستن به انجمن استانداردهای متاورس ندارد. قابل ذکر است که مینگ چی کو فکر می‌کند که رقبا برای تقلید از هدست اپل پس از عرضه آن رقابت خواهند کرد و صنعت سخت افزار هدست را به مرحله بعدی رشد سریع هدایت خواهد کرد.

در حالی که تصور می‌شد هدست اپل قرار است امسال عرضه شود، گزارشی از مارک گورمن از بلومبرگ به دلیل مشکلات توسعه مانند گرم شدن بیش از حد، احتمال ظهور این محصول در سال جاری را مورد تردید قرار داد. به گفته دیجی‌تایمز، اپل در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰) آزمایش‌های کلیدی تولید این هدست را تکمیل کرد و طبق گزارش‌ها قصد دارد تولید انبوه آن را در ماه آگوست یا سپتامبر یعنی چیزی مابین مرداد و شهریور آغاز کند. بنابراین به نظر می‌رسد پیش‌بینی کو از عرضه این دستگاه در اوایل سال ۲۰۲۳ به طور کلی با سایر شایعات در مورد زمان عرضه دستگاه مطابقت داشته باشد.

صرف‌نظر از زمان دقیق عرضه، به نظر می‌رسد که پروژه هدست اپل در حال نزدیک شدن به بهره‌برداری است، زیرا بررسی روند شایعات و همینطور جدول زمانی هدست ترکیبی اپل، تداعی کننده پروژه اپل واچ است که کاملا مشابه با این محصول اپل است. کار اپل بر روی سیستم عامل این هدست، یعنی «RealityOS» از سال ۲۰۱۷ شایعه شده بود، اما وجود این سیستم عامل زمانی تایید شد که ارجاعاتی به آن در گزارش‌های آپلود اپ استور و کد منبع باز اپل یافت شد.

شایعه شده است که این هدست دارای طراحی سبک وزن، دو نمایشگر میکرو اولد 4K، تعداد ۱۵ عدد ماژول نوری، دو پردازشگر اصلی، اتصال پیشرفته وای فای 6E، قابلیت ردیابی حرکات چشم، و کنترل ژست‌های حرکتی دست باشد. قیمت این محصول پر بحث اپل نیز هنوز نامشخص است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که می‌تواند حدود ۳۰۰۰ دلار باشد. اپل بار دیگر می‌خواهد نشان دهد که پا به هر عرصه‌ای می‌گذارد نهایت تلاش خود را میکند که در آن زمینه بهترین محصول را از هر نظر ارائه دهد، باید صبر کرد و دید در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز چنین خواهد شد یا خیر.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)