خانهاخبار
قابلیت CarPlay به صورت موقت از خودروهای BMW حذف شد

قابلیت CarPlay به صورت موقت از خودروهای BMW حذف شد

کمبود تراشه باعث شده تا کمپانی BMW در خودروهای جدید خود، به صورت موقت قابلیت CarPlay اپل را قرار ندهد.
۱۴۰۱/۲/۱۹

خریداران جدید خودروهای بی ام و در ابتدای امر، امکان تجربه قابلیت کارپلی را نخواهند داشت. این مشکل به دلیل کمبود جهانی تراشه رخ داده، اما جای هیچ گونه نگرانی نیست و در ماه ژوئن با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، رفع و رجوع خواهد شد.

کمبود تراشه در دنیا مشکلات زیادی را به وجود آورده و صنعت خودرو نیز از این قضیه مستثنی نبوده و کمپانی BMW را می‌‌توان از جمله مواردی به حساب آورد که به تازگی به این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. چنین اتفاقی باعث شده تا محصولات جدید این شرکت خودروسازی از قابلیت CarPlay اپل در ابتدای امر برخوردار نباشند.

بخش اروپایی وب سایت Automative News در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که چیپ‌های به کار گرفته شده در خودروهای بی ام و در حال حاضر، امکان برخورداری از سیستم کارپلی اپل و اندروید اوتو را دارا نیستند.

سخن گوی BMW در این باره چنین گفت:

چیپ‌های به کار گرفته در خودروهای بی ام و در چهار ماه اول سال جاری میلادی، نیاز به آپگرید داشته و به این ترتیب، امکان برخورداری از اندروید اوتو و CarPlay را دارا خواهند بود. در پایان ماه ژوئن از طریق انتشار آپدیتی که به صورت OTA ارائه خواهد شد، قابلیت استفاده از دو سیستم یاد شده مجددا فعال می‌شود.

image

 

البته تمامی خودروها بدون قابلیت CarPlay عرضه نمی‌شوند و تنها ماشین‌هایی که عبارت 6P1 در کد تولید آن‌ها درج شده، شامل چنین وضعیتی می‌شوند. در حالی که اشاره نشده کدام یک از مارکت‌ها شامل این قانون می‌شوند، اما در این گزارش آمده است که خودروهای بی ام و که در کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا روانه بازارش شده، از ویژگی یاد شده برخوردار نیستند.

قابلیت کارپلی اپل ابتدا در سال ۲۰۱۶ به خودروهای BMW اضافه شد، اما از سال ۲۰۱۸ این ویژگی به عنوان یک قابلیت اشتراکی در اختیار خریداران قرار گرفت. این شرکت خودروساز آمریکایی همچنین جزء اولین عناوینی بود که از سیستم CarKey در ماشین‌های جدید خود استفاده کرد که به خریداران اجازه می‌داد بدون همراه داشتن ریموت و تنها از طریق گوشی هوشمند خود، بتوانند درب خودرو را باز کرده یا اقدامات دیگری را نیز انجام دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)