خانهاخبار
گوشی‌های آنر 60 و آنر 60 پرو به طور رسمی معرفی شدند

گوشی‌های آنر 60 و آنر 60 پرو به طور رسمی معرفی شدند

شرکت آنر به تازگی از گوشی‌های جدید سری آنر 60 خود رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به مشخصات آنها می‌اندازیم.
۱۴۰۰/۹/۱۱

در ماه ژانویه امسال، شاهد معرفی اولین گوشی توسط آنر پس از استقلال این برند از هواوی بودیم؛ سپس این شرکت در ماه ژوئن به معرفی سری آنر 50 پرداخت و خبر از بازگشت سرویس‌های گوگل به گوشی‌های هوشمند خود داد. حالا نیز این شرکت روند رو به رشد خود را ادامه داده و شاهد معرفی گوشی‌های سری آنر 60 توسط آنها هستیم.

image

 

گوشی‌های سری آنر 50، نخستین گوشی‌هایی بودند که از چیپست کوالکام اسنپدراگون 778G استفاده می‌کردند و حالا نیز با توجه به این امر که گوشی آنر 60 پرو نخستین گوشی عرضه شده با چیپست اسنپدراگون 778G+ است؛ به نظر می‌رسد که شاهد شکل‌گیری یک رسم تازه هستیم!

این چیپست همچنان از طراحی ۶ نانومتری نسل سابق بهره می‌برد، اما کلاک اسپید هسته اصلی کرایو 670، به ۲.۵ گیگاهرتز افزایش یافته و پردازنده گرافیکی جدید ادرنو 642L نیز عملکرد ۲۰ درصد بهتری دارد. البته همانطور که پیش از این به آن اشاره کردیم، تنها گوشی آنر 60 پرو به همراه چیپست اسنپدراگون 778G+ عرضه شده و نسخه معمولی  از همان پردازنده اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند.

 

همانند نسل گذشته، شاهد تفاوت‌های بسیاری در مدل‌های معمولی و پرو نیستیم؛ اما چند قابلیت اضافی و کاربردی در نسخه پرو به چشم می‌خورند که در نسخه معمولی خبری از آنها نیست. بر خلاف نسل سابق، مدل SE این سری معرفی نشده است و به نظر می‌رسد که سری آنر 60 فعلا شامل همین دو گوشی باشد.

گوشی‌ آنر 60، به همراه نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع اولد و با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شود. این نمایشگر خمیده، توانایی نمایش ۱۰۰ درصد از محدوده رنگی DCI-P3 را داشته و گواهی HDR10 را نیز دریافت کرده است. در سوی دیگر، گوشی آنر 60 پرو دارای نمایشگری بزرگتر با اندازه ۶.۷۸ اینچ بوده که آن نیز پنلی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و قابلیت نمایش محتوای HDR10+ را نیز دارد.

 

همانند گذشته، دوربین اصلی از یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این یک سنسور 1/1.52 اینچی است که با ترکیب ۹ بر ۱ پیکسل‌ها، پیکسل‌هایی با سایز ۲.۱ میکرومتر را تولید می‌کند. در نسخه پرو، شاهد استفاده از یک دوربین التراواید جدید و بهبود یافته هستیم که دارای رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل و زاویه دید ۱۲۲ درجه است؛ این دوربین التراواید دارای فوکوس خودکار بوده و به همین دلیل، امکان عکاسی ماکرو تا فاصله تنها ۲.۵ سانتی متری نیز به وسیله آن وجود دارد. نسخه معمولی گوشی یا همان آنر 60، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی نسل پیشین را حفظ کرده است. یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز جهت عکاسی پرتره در ماژول دوربین این دو گوشی به چشم می‌خورد.

image

 

بگذارید به سراغ دوربین سلفی برویم؛ همانطور که بسیاری احتمالا متوجه این امر شدند، گوشی آنر 60 پرو بر خلاف نسل پیشین، دوربین سلفی دوگانه‌ای به همراه ندارد. دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی گوشی آنر 60 پرو، دارای زاویه دید ۱۰۰ درجه بوده که احتمالا باعث می‌شود تا خیلی جای خالی دوربین سلفی التراواید را حس نکنید. نسخه معمولی یا همان آنر 60 دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.

آنر عقیده دارد که گوشی‌های سری آنر 60، دستگاه‌های بسیار مناسبی برای ضبط بلاگ‌های ویدیویی یا همان ولاگ است و با استفاده‌ از هوش مصنوعی، می‌توان با استفاده از فرامینی حرکتی چون بالا بردن یا چرخاندن دست، دوربین آنها را کنترل کرد.

image

 

ظرفیت باتری این دو گوشی، افزایش چشمگیری نسبت به سری پیشین یا همان آنر 50 یافته است. نکته جالب این بوده که هر دوی این گوشی‌ها، ظرفیت باتری یکسانی دارند که معادل ۴۸۰۰ میلی آمپر است؛ جهت مقایسه، در نسل پیشین شاهد استفاده از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در گوشی آنر 50 پرو و یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپری در نسخه معمولی یا همان آنر 50 بودیم. سرعت شارژ این گوشی‌ها نیز افزایش یافته و آنر 60 و آنر 60 پرو، از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کنند؛ به گفته آنر، بیش از ۵۰ درصد باتری این دو گوشی تنها با ۱۵ دقیقه شارژ پر می‌شود. البته، ناگفته نماند که در نسل قبلی و در گوشی آنر 50 پرو، شاهد پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰۰ واتی بودیم که تنها در ۲۵ دقیقه به طور کامل پر می‌شد، ولی ظرفیت باتری آن گوشی بسیار کمتر از سری جدید آنر است.

image

 

این گوشی‌ها همچنین به همراه سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری Magic UI 5.0 روانه بازار می‌شوند. آنر همچنین مدتی پیش یک مسابقه جهانی را برای طراحی کاوری با موضوع سال اژدها برگزار کرد و حالا آثار برندگان این مسابقه را در کلکسیونی از کاور‌های مخصوص سری آنر 60، به فروش می‌رساند.

گوشی‌های آنر 60 و آنر 60 پرو از حالا در کشور چین قابل پیش سفارش هستند. قیمت نسخه پایه گوشی آنر 60 با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، معادل ۲۷۰۰ یوآن (حدود ۴۲۵ دلار / ۳۷۵ یورو) است و همچنین نسخه‌هایی با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۳۰۰۰ یوآن (حدود ۴۷۱ دلار) و نسخه‌ای با رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگبایت نیز با قیمت ۳۳۰۰ یوآن (حدود ۵۱۸ دلار) به فروش می‌رسند.

 

در سوی دیگر، نسخه پایه گوشی آنر 60 پرو که دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت است؛ با قیمت ۳۷۰۰ یوآن (حدود ۵۸۰ دلار / ۵۱۵ یورو) به فروش می‌رسد. امکان خرید نسخه‌ای با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۴۰۰۰ یوآن (حدود ۶۲۸ دلار) وجود دارد. هنوز خبری درباره عرضه جهانی این گوشی‌ها منتشر نشده ولی در صورت تکرار آنچه با سری آنر 50 اتفاق افتاد، باید حدود چند ماه تا عرضه این سری در سطح جهان صبر کنیم.​

 

 

درباره گوشی‌های آنر 60 و آنر 60 پرو چه می‌اندیشید؟ آیا به نظرتان این گوشی‌ها می‌توانند به موفقیت مد نظر آنر دست پیدا کنند؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)