خانهاخبار
مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های ۵۰ اینچ ایرانی

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون های ۵۰ اینچ ایرانی

با به روز شدن تکنولوژی و کنسول های بازی و همچنین هوشمند شدن اکثر گجت های موجود در بازار، تمایل برای ارتقا تلویزیون های قدیمی به تلویزیون های مدرن و هوشمند که تصاویر با کیفیتی ارائه می کنند افزایش یافته است.
۱۴۰۰/۸/۲۴

با به روز شدن تکنولوژی و کنسول های بازی و همچنین هوشمند شدن اکثر گجت های موجود در بازار، تمایل برای ارتقا تلویزیون های قدیمی به تلویزیون های مدرن و هوشمند که تصاویر با کیفیتی ارائه می کنند افزایش یافته است. به عنوان مثال کنسول پلی استیشن 5 که به تازگی توسط کمپانی سونی معرفی شده از فناوری 4k و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می کند که اجرای جدیدترین بازی ها با بهترین کیفیت را برای افرادی که تلویزیون مدرن و پیشرفته دارند، میسر می سازد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی و مقایسه بهترین تلویزیون های هوشمند ایرانی بازار در سال 2021، انتخابی مناسب همراه با قیمت معقول داشته باشید.

image

در حال حاضر چند فناوری مهم در تلویزیون ها بیش از سایر فناوری ها مورد توجه قرار می گیرد از این تکنولوژی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • HDR 
  • Refresh Rate
  • کیفیت تصویر 4k

 

HDR  چیست ؟

HDR  در اصل کیفیت نمایش رنگ ها را در دامنه داینامیکی بالاتری به شما نمایش می دهد، به طور مثال رنگ سیاه را سیاه تر و رنگ سفید را سفید تر نمایش میدهد و باعث می شود تا کیفیت تصاویر را بالاتر و واقعی تر مشاهده کنید. 

این تکنولوژی در اکثر محصولات به روز بازار قابل مشاهده است ، از این رو می توانید این مورد را مد نظر داشته باشید تا تلویزیونی که می خرید این تکنولوژی را داشته باشد . 

Refresh Rate  یا نرخ تازه سازی تصویر

این قابلیت هم نرخ تازه سازی تصاویر است و باعث می شود تصاویر با سرعت بالاتری پردازش شوند و به واقعیت نزدیک تر باشند که به طور مثال در فیلم ها یا بازی های با کیفیت 4K این مورد به شدت قابل لمس است.

کیفیت تصویر 4k

این فناوری نیز به کیفیت تصویر تلویزیون ها مرتبط است؛ البته امروزه تلویزوین های 8K در حال توسعه هستند که نمایش تصاویر با سایز بزرگتر بدون افت کیفیت را ممکن می سازند.

 

بهترین برندهای تلویزیون هوشند ایرانی ۲۰۲۱

در حال حاضر برندهای معتبر و مطمئنی همچون، سونی، ال جی، سامسونگ، Xvision ، اسنوا و ... در بازار هستند و خریداران می‌توانند بر روی خرید محصولات این برندها در حوزه تلویزیون حساب باز کنند. 

image

با توجه به آمار دی جی کالا، برند ایکس ویژن پرفروش و از بهترین تلویزیون های هوشمند ایرانی در سال ۲۰۲۱ بوده است، صفحه نمایش این تلویزیون از نوع A+  LED است. لازم به ذکر است که مدل xku835  در سه سایز 50، 55 و 65 تولید و روانه بازار شده است. کیفیت تصویر این مدل نیز Ultra HD 4K  به همراه پشتیبانی صفحه نمایش از فناوری HDR 10 است و رزولوشن 3840x2160  را به کاربران ارائه می دهد که برای یک تلویزیون هوشمند با این قیمت فوق العاده به نظر می رسد. همچنین این تلویزیون برای بازی با کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس مناسب است. 

خبر خوش برای گیمرهایی که پلی استیشن 5 در اختیار دارند این هست که می توانند با حداکثر کیفیت، بازی های خود را در این تلویزیون انجام دهند.

به کارگیری گیرنده دیجیتالی DVB-2 در داخل تلویزیون نیز بسیاری از خریداران را بی نیاز از خرید ست باکس جانبی کرده و امکانات جانبی مثل 16 گیگابایت حافظه داخلی، قابلیت اتصال به وای فای از جمله موارد جذاب در این تلویزیون خوش ساخت ایکس ویژن است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در این مدل زاویه دید مناسبی در اختیار بیننده قرار گرفته که آن را در هیچ یک از موارد مشابه که در ادامه ذکر می کنیم، مشاهده نکردیم.

دوو مدل DSL-50K5700U سایز 50 اینچ 

این مدل از تلویزیون های هوشمند دوو  نیز جز یکی از بهترین های بازار به حساب می آید و از فناوری 4K پشتیبانی می کند؛ در این مدل کیفیت ULTRA HD را خواهید داشت که خیال شما را از بابت تماشای محتوای باکیفیت راحت می‌کند . 

علاوه بر این موارد این مدل دارای WIFI است که به راحتی می توانید محتوای روی گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود را در این مدل به اشتراک بگذارید و به راحتی به اینترنت متصل شوید و از برنامه های اینترنتی لذت ببرید .

همچنین زاویه دید در این مدل وسیع است و اگر از کنار هم به این تلویزیون نگاه کنید تقریبا کیفیت قابل قبولی را خواهید داشت زیرا برخی از تلویزیون ها زاویه دید خوبی ندارند . 

image

 

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50 اینچ 

یکی دیگر از تلویزیون هایی که از فناوری 4K  بهره می برد جی پلاس است، این مدل یکی از مقرون به صرفه ترین مدل هایی است که از فناوری های نو پشتیبانی می کند. در این مدل شما می توانید به فناوری های HDR , 4K,DOLBY,WIFI و بلوتوث دسترسی داشته باشید.  

این مدل یکی از مدل های خوش قیمت و با فناوری های جدید بازار است که معمولاً یکی از گزینه های انتخاب خریداران به حساب می آید.

تلوزیون هوشمند اسنوا مدل SSD-50SA620U سایز 50 اینچ 

اسنوا مدل SSD-50SA620U سایز 50 اینچ یک تلویزیون تولید داخلی باکیفیت برند SNOWA که توانست خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کند و از این رو در لیست پرفروش ترین ها هم قرار گرفت، این محصول از فناوری 4K و HDR پشتیبانی می کند و به خوبی کیفیت لازم را به بیننده ارائه می کند. 

رزولوشن در نظر گرفته شده برای این مدل ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ است و از وای فای و بلوتوث نیز پشتیبانی می کند که برای اتصال به اینترنت و اشتراک گذاری محتوا از گوشی روی تلویزیون نیز بسیار مناسب است.

کیفیت صدای این مدل DOLBY بوده و کیفیت قابل قبولی را می تواند به شما ارائه دهد خصوصا اگر فضای شما بزرگ باشد این تلویزیون به خوبی صدا را در فضا پخش خواهد کرد . از نظر کیفیت نیز به لطف تکنولوژی های استفاده شده می تواند تا حد زیادی نیاز شما را برطرف سازد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی اصغر

۱۴۰۰/۸/۲۵
درمورد همه چیز صحبت شد جز مقایسه کیفیت تصویر . بالاخره کدوم بهتره!؟ و چقدر نزدیک شدن به کیفیت کره ای ها ؟