خانهاخبار
رانندگی با کلاچ برقی راحت شد!

رانندگی با کلاچ برقی راحت شد!

با رشد جمعیت و زیاد شدن تعداد خودرو میزان ترافیک هم افزایش پیدا میکند.شاید برای شما هم پیش اومده باشه که در ترافیک از گرفتن کلاچ ، دنده ، ترمز به صورت پیاپی خسته شده باشید.
۱۴۰۰/۶/۲۵
image

با رشد جمعیت و زیاد شدن تعداد خودرو میزان ترافیک هم افزایش پیدا میکند.شاید برای شما هم پیش اومده باشه که در ترافیک از گرفتن کلاچ ، دنده ، ترمز به صورت پیاپی خسته شده باشید. ما در این مقاله به بررسی یکی از بهترین آپشن های خودرویی یعنی کلاچ برقی می پردازیم و به شما نشان  می دهیم که این سیستم چگونه توانسته محبوبیت چشمگیری در سراسر ایران و جهان میان رانندگان پیدا کنه پس با ما همراه باشید.

کلاچ برقی چیست ؟

کلاچ برقی اتاکو یک سیستم فوق هوشمند مکاترونیکی میباشد که از زمان روشن شدن خودرو و تا خاموش شدن خودرو خیال شما رو از بابت گرفتن کلاچ راحت میکنه. خب ممکنه براتون سوالات زیادی پیش بیاد، عجله نکنید ما به تمامی سوالات شما پاسخ میدیم.

  • اجزای تشکیل دهنده کلاچ اتوماتیک چیه؟
  • کلاچ اتوماتیک چطور عمل کلاچ گیری رو انجام میده ؟
  • آیا به صفحه کلاچ آسیب میرسونه؟
  • روی چه خودروهایی قابل نصبه؟
  • قیمت کلاچ برقی چقدره ؟
  • آیا قابل انتقال به روی یه ماشین دیگه هست ؟
  • و...

اجزای تشکیل دهنده کلاچ اتوماتیک

شرکت اتاکو با بیش از 10 سال تجربه درتولید کلاچ برقی با استفاده از بهترین قطعات الکترونیکی موجود و مهندسین مجرب در حوزه الکترونیک و مکانیک قادر به تولید این محصول پرطرفدار  شد. اجزای تشکیل دهنده کلاچ اتوماتیک به شرح زیر میباشد.

۱- سردنده مغناطیسی HAC :

عمل گرفتن کلاچ ، با استفاده از دکمه تعبیه شده در سردنده انجام میشود که شما دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا ندارید.

شرکت اتاکو به منظور جلب رضایت و توجه به سلیقه های مختلف مشتریان خود اقدام به طراحی و ساخت انواع مختلفی از سردنده نموده و آنان را در اختیار مشتریان خود قرار داده است .  البته شرکت اتاکو یک آپشن دیگر هم بر روی سردنده های خود اضافه کرده که سردنده لمسی میباشد..

image

 

۲- برد الکترونیکی:

برد الکترونیک همانند مغز این سیستم عمل میکند و تمامی عملیات را در خود پردازش و انجام میدهد.

۳- موتور کشنده :

شرکت اتاکو برای کلاچ اتوماتیک تولیدی خود، از موتورهای گیربکس دار از نوعDC  استفاده مینماید. این موتور وظیفه کشیدن سیم کلاچ را انجام میدهد که باعث میشود عمل کلاچ گیری به صورت کامل انجام شود.

۴- سیم کابل کشنده:

شرکت اتاکو به منظور افزایش طول عمر کابل کشنده ، از قطعه‌ای به نام PHS در انتهای کابل و در محل اتصال ، استفاده نموده است که مانع اصطکاک گردیده و در نهایت به کیفیت عملکرد و عمر دستگاه می افزاید.

image

 

عملکرد کلاچ اتوماتیک به چه صورت است ؟

عملکرد کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی اتاکو  به این صورت میباشد که شما عمل کلاچ گیری را با استفاده از دکمه ای که بر روی سردنده تعبیه شده انجام می دهید.شما برای عوض کردن دنده دوباره باید عمل کلاچ گیری را انجام دهید که این روند مانند قبل با استفاده از دکمه سردنده انجام میشود.

زمانی که شما ترمز میزنید سیستم به صورت هوشمند تشخیص میدهد که عمل نیم کلاچ را انجام دهد یا خیر (وابسته به سرعت خودرو). قابلیت Hac  (Hill start assist control) که در کلاچ اتوماتیک اتاکو وجود دارد باعث میشود شما در سربالایی ها بازگشت به عقب نداشته باشید و سیستم به صورت اتوماتیک عمل نیم کلاچ را انجام می دهد.

آیا کلاچ برقی به صفحه کلاچ صدمه میزند ؟

در مورد این بحث باید گفت کلاچ برقی نه تنها به صفحه کلاچ آسیب نمیرساند بلکه باعث استفاده بهینه از صفحه کلاچ میشود.

البته این مبحث را با دلیل عرض میکنیم. به طور مثال شما خودرویی دارید که هر روز با آن در ترافیک عبور و مرور میکنید، در ترافیک های روان شما باید پشت هم عمل گرفتن کلاچ را انجام دهید و زمانی که خسته می شوید عمل رها سازی کلاچ را با دقت کمتری انجام می دهید و این کار باعث میشود که به صفحه کلاچ شما فشار زیادی بیاید و باعث آسیب دیدن آن شود.

اما به دلیل هوشمند بودن کلاچ برقی شما دیگر این عمل را انجام نمی دهید و این باعث میشود شما از راندمان بیشتر صفحه کلاچ خود بهره ببرید.

 کلاچ برقی روی چه خودرو هایی نصب می شود ؟

کلاچ برقی روی تمامی خودرهای ایرانی مثل : پراید،پژو،رانا،سمند،دنا،و.. قابل نصب است. البته به این نکته دقت کنید که خودرو باید انژکتوری باشه .

قیمت کلاچ اتوماتیک

قیمت خودرو های گیربکس اتوماتیک بسیار بالا میباشد و هزینه نگهداری بسیار بالایی دارند ولی قیمت کلاچ برقی در مقابل گیربکس اتوماتیک بسیار ناچیز میباشد. برای دیدن آخرین قیمت کلاچ برقی به سایت رسمی اتاکو رجوع کنید.

 

مدت گارانتی کلاچ برقی چقدر می باشد ؟

کلاچ برقی اتاکو با داشتن 18 ماه گارانتی هوشمند و  60 ماه خدمات پس از فروش و بیش از 200 نمایندگی در سراسر کشور را دارا می باشد.

آیا میشود در صورت لزوم از کلاچ پایی استفاده کرد؟

یکی از سوالات بسیار پر تکرار کاربران این می باشد که آیا میشود سیستم کلاچ برقی رو غیر فعال کنیم ؟ بله این عملکرد در کلاچ اتوماتیک اتاکو وجود دارد که با زدن دکمه خاموش روشن روی سردنده میتوانید آن را غیر فعال یا فعال کنید.

آیا قابل انتقال از روی خودرویی به خودروی دیگر میباشد؟

از قابلیت های کلاچ برقی این میباشد که شما میتوانید پس از فروش خودروی خود آن را از روی خودرو  برداشته و بر روی خودروی جدید دیگری نصب کنید که یکی از چندین برتری کلاچ برقی نسبت به گیربکس اتوماتیک می باشد.

توضیحات کامل HAC

HAC مخفف Hill start assist control می باشد. زمانی که خودرو متوقف و در شیب شدیدی قرار دارد ،  شما بخواهید شروع به حرکت کنید یعنی ترمز دستی را رها کنید و یا پا از روی ترمز بردارید و سپس اقدام به گاز دادن کنید، مشاهده خواهید کرد که خودرو مقداری به عقب می‌رود. اما شرکت اتاکو با تعبیه  HAC  بر روی کلاچ برقی این مشکل را کاملا برطرف کرده و جلوی عقب رفت خودرو را در این شیب ها می گیرد.

آپشن ضد سرقت کلاچ برقی

در پاسخ به سوالات که در بالا بررسی شد هنوز مزایای کلاچ برقی به اتمام نرسیده، شرکت اتاکو آپشن دزدگیر پترن را بر روی این سیستم افزوده که باعث شده، امنیت خودرو را همزمان تامین کند.

عملکرد سیستم ضد سرقت اتاکو : بر روی سردنده 4 دکمه وجود دارد که با استفاده از آن ها یک سری اعمال را میتوانید انجام دهید ولی یکی از خواص آنها رمزدهی به کلاچ برقی می باشد . زمانی که شما این سیستم را فعال کردید و یک رمز برای آن در نظر گرفتید .تا زمانی که شما این رمز را وارد نکنید خودروی شما روشن نخواهد شد. 

تاییدیه های کلاچگیر هوشمند اتاکو

شرکت اتاکو به منظور ایجاد آرامش و امنیت خاطر مشتریان خود در استفاده از سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند خود پس از انجام تستهای مورد نظر توسط شرکتهای معتبر موفق به اخذ تائیدیه های ذیل گردید.

  • گواهی ثبت اختراع به شماره 92834
  • پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • تنها شرکت دارای تائیدیه از پلیس راهور ناجا
  • تنها شرکت دارای تائیدیه تولید و عرضه از سازمان استاندارد ایران
  • تائیدیه استاندارد اروپا CE
  • تائیدیه کنترل کیفیت از TUV آلمان
  •  تائیدیه رضایتمندی مشتری ISO1002

به طور خلاصه مزیت ها و قابلیت های کلاچ اتوماتیک اتاکو

  • نصب سریع و آسان بدون دستکاری در قطعات خودرو اعم از گیربکس و یا موتور
  • قابلیت جابه جایی از یک خودرو به خودرویی دیگر
  • امکان خاموش نمودن سیستم و بازگشت به حالت اول  کلاچ گیری با پا
  • افزایش عمر دیسک و صفحه کلاچ
  • استفاده از تمامی مزایای گیربکس اتوماتیک
  • آسودگی و آرامش خاطر در رانندگی
  • قابل نصب بر روی تمامی خودروها
  • رانندگی ساده برای همه اقشار مردم

برای دیدن نزدیکترین نمایندگی کلاچ برقی به محل سکونت خود میتوانید در صفحه اصلی سایت اتاکو جستجو کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)