خانهاخبار
آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر ۸.۳ اینچی، پورت USB-C و پشتیبانی از 5G معرفی شد

آیپد مینی جدید با نمایشگر بزرگ‌تر ۸.۳ اینچی، پورت USB-C و پشتیبانی از 5G معرفی شد

رویداد روز ۱۴ سپتامبر اپل در حال برگزاری است و کوپرتینویی‌ها پس از معرفی نسل نهم تبلت آیپد، از نسل جدید تبلت آیپد مینی نیز که تغییرات چشمگیری را به همراه دارد؛ رونمایی کردند.
۱۴۰۰/۶/۲۳

شرکت اپل در رویداد امشب خود از نسل جدید تبلت آیپد مینی رونمایی کرد؛ این تبلت از طراحی جدیدی با حاشیه‌های کمتر و گوشه‌های خمیده برخوردار است. شاید بزرگترین تغییر در این میان، نمایشگر آیپد مینی جدید باشد که اندازه ۸.۳ اینچ را دارد؛ این نمایشگر نسبت به پنل ۷.۹ اینچی نسل پیشین یا همان آیپد مینی 5، یک بهبود جدی به حساب می‌آید. اپل می‌گوید که حداکثر میزان روشنایی نمایشگر آیپد مینی جدید، ۵۰۰ نیت است.

image

 

با وجود افزایش چشمگیر سایز نمایشگر، آیپد مینی هنوز کوچک‌ترین تبلت اپل است. پیش از این شایعاتی درباره احتمال استفاده از نمایشگر Mini LED در این آیپد نیز شنیده بودیم که به نظر حقیقت نداشتند؛ آیپد مینی جدید از یک نمایشگر معمولی لیکویید رتینا بهره می‌برد.

آیپد مینی از زمان عرضه مدل اولیه خود در سال ۲۰۱۲، دستخوش تغییرات ظاهری چندانی نشده است؛ اما در مدل جدید شاهد طراحی کمی متفاوت‌تر هستیم. حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش چشمگیری یافته‌اند و گوشه‌های این تبلت نیز به حالت خمیده در آمده‌اند.

image

از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌شود به پورت USB-C، سنسور تاچ آیدی که روی دکمه پاور قرار دارد، سیستم اسپیکر استریو جدید در حالت افقی و دوربین اصلی و سلفی ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد که کیفیت بهتری نسبت به نمونه‌های قرار گرفته در نسل پیشین دارند. یک فلش از نوع True Tone نیز این دوربین را همراهی کرده و قابلیت ضبط ویدیو 4K نیز با دوربین اصلی و همچنین دوربین التراواید سلفی نیز وجود دارد.

دوربین سلفی این تبلت، قابلیت Center Stage که در سال گذشته و در کنار آیپد پرو معرفی شد را نیز به همراه دارد. این تبلت از 5G پشتیبانی کرده و امکان اتصال به Wi-Fi 6 را نیز دارد. پشتیبانی از نسل دوم قلم هوشمند اپل پنسل نیز در آیپد مینی جدید قرار گرفته و این قلم به صورت آهنربایی به کنار بدنه آن متصل می‌شود.

image

 

بدنه این تبلت از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی ساخته شده و در لحیم‌کاری صورت گرفته روی لاجیک برد آن نیز از حلب ۱۰۰ درصد بازیافتی استفاده شده؛ بنابراین اپل توجه بیشتری به محیط زیست داشته است. اپل ادعا می‌کند که عملکرد پردازنده این تبلت حدود ۴۰ درصد بهبود یافته و پردازنده گرافیکی نیز افزایش قدرت چشمگیر ۸۰ درصدی را به همراه دارد.

image

پیش فروش نسل جدید آیپد مینی از امروز آغاز شده و این تبلت از هفته آینده و با قیمت پایه ۴۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)