خانهاخبار
مسابقۀ «فتح پرچم» دانشگاه تربیت مدرس با حمایت ایرانسل برگزار شد

مسابقۀ «فتح پرچم» دانشگاه تربیت مدرس با حمایت ایرانسل برگزار شد

اولین دوره از رقابت‌های امنیت سایبری، موسوم به «فتح پرچم» در دانشگاه تربیت مدرس، با حمایت ایرانسل و با شرکت بیش از ۱۳۰۰ کاربر از سراسر جهان، برگزار شد.
۱۴۰۰/۶/۲۳
image

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، اولین دوره از رقابت‌های فتح پرچم دانشگاه تربیت مدرس (TMUCTF 2021)، با حمایت ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با هدف حمایت از شکوفایی و رشد استعدادهای جوان در حوزۀ امنیت سایبری و کمک به بهبود سطح علمی کشور در این حوزه، از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰، به مدت ۴۲ ساعت و به صورت آنلاین برگزار شد.

این مسابقه که با امکان شرکت همۀ دانشجویان و متخصصان حوزۀ امنیت سایبری از سراسر جهان برگزار شد، علاوه بر تیم‌های برتر ایرانی، میزبان تیم‌های برتر در سطح جهان بود و نزدیک به ۵۰۰ تیم فعال، شامل بیش از ۱۳۰۰ کاربر از سراسر جهان، در حوزه‌های رمزنگاری، مهندسی معکوس، امنیت وب، امنیت شبکه، جرم‌یابی دیجیتال و کارآگاهی در وب، با هم رقابت کردند.

با پایان این رقابت، تیم‌های POV i primi CTF از کشور ایتالیا، تیم بین‌المللی Thehackerscrew و تیم GEB2L از ایران، با کسب بیشترین امتیاز، جایگاه اول تا سوم را به دست آورند. تیم‌هایی از نروژ، اندونزی، هند، روسیه، ویتنام، چین، اسپانیا، ایران و ایتالیا نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

مسابقۀ فتح پرچم یا CTF (Capture The Flag)، یک مسابقۀ جذاب دانشگاهی، بین متخصصان و علاقه‌مندان به مسائل امنیت سایبری و در واقع، یک مانور شبیه‌سازی‌شده در فضای سایبری است که در آن دانشجویان و متخصصان امنیت فناوری‌اطلاعات، معمولاً به صورت گروهی، با هم رقابت می‌کنند و علاوه بر یادگیری، دانش خود را نیز محک می‌زنند. در این رقابت‌ها، شرکت‌کنندگان با چالش‌هایی در حوزه‌های مختلف امنیت سایبری مواجه می‌شوند تا با  حل این چالش‌ها، مهارت خود را ارزیابی کنند.

اطلاعات بیشتر دربارۀ این رقابت، در وب‌سایت آن به نشانی ctf.modares.ac.ir در دسترس است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)