خانهاخبار
خدمات کامپیوتر و شبکه چیست؟

خدمات کامپیوتر و شبکه چیست؟

خدمات کامپیوتر چیست؟ چگونه می‌توانیم یک شرکت یا مرکز معتبر برای دریافت خدمات کامپیوتری مورد نظر خود پیدا کنیم؟ آیا با لیست کارهای خدمات کامپیوتری آشنایی دارید؟
۱۴۰۰/۶/۱۸

خدمات کامپیوتر چیست؟ چگونه می‌توانیم یک شرکت یا مرکز معتبر برای دریافت خدمات کامپیوتری مورد نظر خود پیدا کنیم؟ آیا با لیست کارهای خدمات کامپیوتری آشنایی دارید؟ یک شرکت یا فروشگاه خدمات کامپیوتری چه نیازهایی را می‌تواند از ما رفع کند؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم پس تا انتها با ما همراه باشید. خدمات کامپیوتری همان‌طور که از نامش پیداست به دسته‌ای از مشاغل اطلاق می‌شود که با مسائل سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر و همچنین تجهیزات کامپیوتری سروکار دارد.

برخی از شرکت های خدمات کامپیوتر اقدام به فروش قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر نیز می‌کنند اما برخی دیگر تنها خدمت‌های در زمینه رفع مشکلات رایانه‌ای، بروزرسانی نرم افزارها و سخت افزارها و ارتقای سیستم‌های کامپیوتری را ارائه می‌دهند. با توجه به اینکه کامپیوترها یا سیستم‌های رایانه‌ای برای اغلب افراد محلی برای ذخیره سازی اطلاعات و اسناد محرمانه هستند، یکی از چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، پیدا کردن یک شرکت معتبر برای دریافت خدمات کامپیوتری است. خدمات کامپیوتر توسط شرکت‌ها به چند حالت ارائه می‌شود:

  1. خدمات کامپیوتری در محل
  2. خدمات کامپیوتری آنلاین
  3. خدمات کامپیوتری تلفنی
  4. خدمات کامپیوتری در محل شرکت ارائه دهنده این خدمات
شرکت خدمات کامپیوتر وشبکه

یکی از مرسوم‌ترین شیوه‌های ارائه خدمات کامپیوتری در گذشته، خارج کردن رایانه‌ها از محل شرکت یا سازمان شما و انتقال آن‌ها به شرکت ارائه دهنده این خدمات بود. این اقدام چالش‌های زیادی را برای متقاضیان خدمات کامپیوتری به دنبال داشت. برای مثال بزرگ‌ترین چالش، عدم اعتماد افراد بود. بی‌شک شما نیز دوست ندارید کامپیوتر شخصیتان چندین روز به بهانه تعمیر یا رفع مشکلات آن در دسترستان نباشد.

 از همین‌رو امروز شاهد شیوه‌های نوین‌تری از ارائه خدمات کامپیوتری چون روش‌های ارائه خدمات در محل هستیم که در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با آن آشنا شویم. به دنبال یک شرکت خدمات شبکه کامپیوتر در محل هستید؟ تا انتها با ما همراه باشید.

لیست کارهای خدمات کامپیوتری

احتمالا دوست دارید بدانید چه خدماتی در حیطه خدمات کامپیوتری قرار می‌گیرد. در صورت مراجعه به یک شرکت معتبر ارائه کننده خدمات کامپیوتری می‌توانید خدمات متنوعی از جمله خدمات نرم افزاری، سخت افزاری، تعمیر و عیب یابی و... را دریافت کنید. در ادامه به صورت مفصل‌تر به توضیح و بررسی این خدمات خواهیم پرداخت.

خدمات کامپیوتر تهران

یکی از مهترین قسمت های هر نیاز شرکت با سازمان پشتیبانی شبکه های کامپیوتری هست.

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، در حقیقت به مفهوم نگهداری شبکه، مراقبت و رفع ایراد بوجود آمده در قسمت نرم افزاری و سخت افزاری شبکه کامپیوتری است که علاوه به رفع اشکالات شبکه خرابی‌های کامپیوتر هم شامل این خدمات می‌شود.

خدمات سخت افزاری کامپیوتر

یکی از عمده‎ترین خدماتی که می‌توانید از شرکت‌های ارائه کننده خدمات کامپیوتر دریافت کنید، خدمات سخت افزاری است. به عبارتی می‌توان گفت یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که رفع آن‌ها نیاز به حضور نیروی متخصص دارد نیز همین خدمات سخت افزاری است. برخی از خدمات نرم افزاری مانند نصب سیستم عامل را ممکن است خودتان نیز قادر به انجام آن باشید؛ اما زمانی که حرف از خدمات سخت افزاری یک سیستم کامپیوتری می‌شود معمولا پای متخصصان IT و خدمات کامپیوتری به میدان باز می‌شود!

یک شرکت خدمات کامپیوتری در تهران اقدام به برطرف کردن مشکلات سخت افزاری، بروزرسانی سخت افزارها، تعمیر قطعات سخت افزاری، توسعه سیستم سخت افزاری و... می‌پردازد. برخی دیگر از خدمات سخت افزاری که می‌توانید از شرکت های ارائه دهنده خدمات کامپیوتری دریافت کنید عبارتنداز:

  1. تعمیر لوازم جانبی و قطعات کامپیوترها
  2. شارژ انواع چاپگرها
  3. فروش لوازم جانبی و قطعات مورد نیاز سیستم‌های رایانه‌ای

خدمات نرم افزاری

از دیگر خدماتی که در شرح وظایف خدمات کامپیوتری به چشم می‌خورد می‌توان به خدمات نرم افزاری سیستم‌های کامپیوتری اشاره کرد. اغلب افرادی که کمی در کار با کامپیوتر سررشته دارند ممکن است بتوانند خدمات این حوزه را خودشان نیز انجام دهند. اما ارائه برخی از خدمات نرم افزاری پیشرفته‌تر باید به شرکت های خدمات کامپیوتر بسپارید. از جمله شرح وظایف خدمات نرم افزاری کامپیوتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برطرف کردن مشکلات نرم افزاری سیستم
  • نصب سیستم عامل و عیب یابی آن‌ها
  • نصب نرم افزارهای مختلف
  • نصب درایوهای سخت افزاری
  • و...

عیب یابی کامپیوترها و تعمیر قطعات جانبی آن‌ها

چندی پیش مشکلی برای یکی از کامپیوترهای سازمان ما پیش آمد که نتوانستیم این مشکل را ریشه یابی کرده و آن را برطرف کنیم. هر یک از افراد حاضر در شرکت نظر کارشناسانه خود را عنوان کردند اما راهکاری برای حل مشکل نداشتند!! در نهایت با سوال یکی از همکاران که پرسید" چرا از یک شرکت خدمات کامپیوتر کمک نمی‌گیرید" متوجه شدیم که راهکار حل این مشکل شرکت های ارائه دهنده خدمات کامپیوتری هستند! 

اگر نیروی متخصص و آشنا به امور IT در شرکت خود داشته باشید می‌توانید از تخصص وی برای رفع مشکلات پیش آمده برای سیستم‌های کامپیوتری کمک بگیرید اما اگر از حضور چنین نیرویی در سازمانتان بهره‌مند نیستید بهترین اقدام این است که از یک شرکت خدمات کامپیوتر در تهران برای رفع مشکل خود کمک بگیرید. این اقدام زمان حل این مشکل را کاهش می‌دهد. 

شرکت خدمات کامپیوتر در محل

پس از مشکلی که برای یکی از سیستم‌های ما رخ داد، با پیدا کردن یک شرکت خدمات کامپیوتری که می‌توانست این مشکل را برطرف کند دغدغه ما نیز برطرف شد. اما چالشی که هنوز با آن مواجه بودیم این بود که این شرکت امکان ارائه خدمات در محل سازمان ما را نداشت و ما تصمیم گرفتیم از شرکت دیگری کمک بگیریم. در نهایت با پرس‌وجو یک شرکت خدمات کامپیوتر معبتر دیگر یافتیم که برای تعمیر کامپیوترها نیازی به فرستادن سیستم به محل شرکت آن‌ها نبود؛ بلکه یک نیروی متخصص از این شرکت در سازمان ما حضور یافت و مشکل را برطرف کرد.

این اولین تجربه شرکت ما از دریافت خدمات کامپیوتر در محل بود که به تجربه رضایت بخشی نیز تبدیل شد. چرا؟ چون با حضور متخصص خدمات کامپیوتر و برطرف کردن مشکل سیستم در حضور خود ما دیگر نگرانی بابت اطلاعات موجود در سیستم نداشتیم. از طرفی هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی سیستم از سازمان ما به شرکت مورد نظر نیز از لیست هزینه‌ها خط خورد. طبیعتا این فرایند زمان کمتری هم از ما گرفت بدون آنکه نیازی به خارج شدن کامپیوترها از سازمان باشد. 

چگونه به یک شرکت خدمات کامپیوتر در تهران اعتماد کنیم؟

مسئله‌ای که در نهایت وجود دارد این است که چگونه به تخصص و مهارت کافی یک شرکت خدمات کامپیوتری اعتماد کنیم؟ پیدا کردن شرکت‌هایی که خدماتی در این زمینه ارائه می‌دهند چندان کار سختی نیست. کافی‌ست همین واژه خدمات کامپیوتر را در اینترنت جستجو کنید تا ده‌ها شرکت فعال در این حوزه را به شما نشان دهد. اما سوال اساسی اینجاست که چگونه از میان این شرکت‌ها، بهترین تیم خدمات کامپیوتر را انتخاب کنیم؟ برای اعتماد به یک تیم ارائه دهنده خدمات کامپیوتری کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • سوابق شرکت ارائه دهنده خدمات کامپیوتر را بررسی کنید.
  • راجع‌به تخصص و مهارت‌های افراد حاضر در این تیم تحقیق کنید.
  • از طریق وبسایت شرکت خدمات کامپیوتری به مشتریان سابق این شرکت دسترسی پیدا کنید و از آن‌ها راجع‌به تجربه‌شان از همکاری با این تیم سوال کنید.
  • سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که مجموعه‌ای کامل از خدمات تخصصی را ارائه می‌دهد. شرکت‌هایی که خدمات کمتری دارند ممکن است نشان از تخصص کمتر آن‌ها باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)