خانهاخبار
ترکیه فضای جدید فناوری را راه اندازی می کند

ترکیه فضای جدید فناوری را راه اندازی می کند

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.
۱۴۰۰/۶/۱۷

ترکیه قرار است در سال 2021 پروژه های مهم مربوط به بخش های فناوری فضایی و بهداشتی را راه اندازی کند.محمد فاتح کچیر ، معاون وزیر صنعت و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ، گفت: واکنش ترکیه به همه گیری نشان داد که این کشور می تواند پروژه های مهم بخش بهداشت را دنبال کند.

وی یادآور شد که این کشور در طول این دوره برای مبارزه با بیماری همه گیر ، تجهیزات پزشکی و دارو تولید کرد.

در حالی که چندین کشور در مراحل اولیه همه گیری با کمبود تجهیزات و تجهیزات پزشکی روبرو بودند ، ترکیه با تولید دستگاه ونتیلاتور پزشکی که در درمان COVID19 و سایر تجهیزات پزشکی بسیار مهم است ، به نقاط عطفی دست یافت.

ترکیه همچنین این تجهیزات را برای مبارزه با همه گیری به ده ها کشور از جمله ایالات متحده و کشورهای اتحادیه اروپا صادر یا اهدا کرده است.

وزیر اطلاع داد که چهار شرکت بیوتکنولوژی ترکیه در حال حاضر برای تولید بومی واکسن COVID-19 کار می کنند. کچیر گفت: بنابراین ، یک دوره جهشی هم در زمینه تجهیزات پزشکی و هم در زمینه پزشکی برای ترکیه ، به ویژه در زمینه بیوتکنولوژی ، وجود دارد.

وی با اشاره به پروژه های خودروهای ترکیه، گفت که ترکیه همچنین چهار انقلاب مهم را در بخش خودرو پیشرو دارد: موتورهای الکتریکی ، وسایل نقلیه متصل به اینترنت ، خودروهای مشترک و فناوری خودمختار.

image

ماکت های فناوری پیشرفته ترکیه

اتوبوس رانندگی خودران

وزیر امور خارجه با استناد به اولین اتوبوس برقی و خودمختار ترکیه -کارسان آتاک الکتریک -که این هفته رجب طیب اردوغان آن را آزمایش کرد ، گفت که این خودرو دارای استانداردهای خودران سطح چهار است.

در فناوری خودکار شش سطح مختلف از صفر تا پنج وجود دارد. در حالی که سطح صفر فقط هشدارهای ساده را ارائه می دهد ، سطح چهارم نیازی به راننده ندارد و سطح پنجم نیازی به دخالت انسان ندارد.

اما این نوع وسایل نقلیه را می توان در شرایط خاص استفاده کرد.

اتوبوس آتاک الکتریک به طول 8.2 متر (27.2 فوت) به لطف باتری های لیتیوم یون 220 کیلوواتی BMW می تواند تا 300 کیلومتر (186.4 مایل) بدون وقفه حرکت کند.

وی گفت که ترکیه دارای استارت آپ های بسیار موفق و پروژه های پیشرو مانند گروه سرمایه گذاری مشترک خودرو (TOGG) در زمینه فناوری خود مختار است.

TOGG که در سال 2018 تأسیس شد ، با همکاری پنج غول صنعتی ، گروه آنادولو ، BMC ، گروه کوک ، ترکسل و هلدینگ زورلو و یک سازمان چتر ، اتحادیه اتاق ها و بورس های کالای ترکیه همکاری کرد. در دسامبر 2019 ، این شرکت اولین نمونه خودروهای برقی را معرفی کرد که انتظار می رود در سال 2022 برای بازار عرضه شود. وی خاطرنشان کرد: 'ما معتقدیم که ترکیه در این زمینه موفق خواهد بود. ما به زودی استراتژی تحرک خود را به اشتراک می گذاریم.'

قطار برقی

کچیر گفت که ترکیه همچنین بر راه اندازی قطار برقی متمرکز است. وی گفت: این پروژه در مرحله آزمایش است و به زودی وارد مرحله تولید می شود. وی گفت: 'ما در زمینه راه آهن پتانسیل جدی اقتصادی را می بینیم. ما به موفقیت دست خواهیم یافت.

کچیر با یادآوری اولین اسب شاخدار ترکیه - یک شرکت نوپا با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار - Peak Games - سال گذشته به مبلغ 1.8 میلیارد دلار به یک شرکت بازی سازی آمریکایی Zynga فروخت.

ترکیه به تولیدکننده فناوری های مهم تبدیل می شود

وزیر صنعت و فناوری ترکیه روز چهارشنبه گفت ترکیه به جای مصرف کننده به تولید کننده فناوری های مهم تبدیل خواهد شد.

مصطفی ورانک گفت که ترکیه بازار محصولات فناوری نیست بلکه یک پایگاه تولید برای جهان خواهد بود.

وی در یک رویداد مجازی در ژنو که توسط انجمن TURQUIA 1912 برگزار شد ، گفت که امروزه ایالتها برتری خود را نسبت به دیگران از طریق جنگها و اقتصاد نشان نمی دهند. وارانک گفت دانشجویان دانشگاه باید بر کارآفرینی و اختراعات تمرکز کنند.

وی با اشاره به حرکت فناوری ملی ترکیه گفت: تا زمانی که علم و فناوری به نفع بشریت توسعه نیافته باشد ، ارزش ندارد و حرکت ترکیه بر اساس تولید ارزش به نفع بشریت است. وی در مورد مطالعات فضایی ترکیه گفت که دولت ترکیه می خواهد این کشور را به ملتی مهم در رقابت فناوری جهانی تبدیل کند.

وی گفت که ترکیه دارای 10 هدف اصلی با برنامه فضایی ملی خود است که اخیراً فاش شده است و خاطر نشان کرد که ماموریت ماه بیشترین ماموریت است. وی گفت که ترکیه هفته گذشته موتور موشکی را آزمایش کرد که می تواند برای ماموریت ماه استفاده شود.

image

کارکنان حوزه صنعت و فناوری

مطالعات واکسن

وارانک گفت که ترکیه در طول همه گیری ویروس کرونا اقدامات مهمی مانند تولید هواکش های مکانیکی ، ماسک صورت و مواد تمیز کننده انجام داد.

وی گفت که این امر همچنین در زمینه واکسن مربوط به COVID-19 پیشرفت چشمگیری داشته است و اشاره کرد که هفت نامزد ابتکاری واکسن در بستر ویژه COVID-19 شهرستان وجود دارد.

گردشگری

پیش از این سرمایه گذاری های قابل توجه و استقبال بالای مسافران از تور لحظه آخری ترکیه در سال های اخیر موجب شد تا این کشور در زمینه صنعت گردشگری رشد چشمگیری داشته باشد که نتیجه آن قرارگیری استانبول در میان 10 شهر توریستی دنیا است. اما حال می بینیم که ترکیه بلندپروازانه به دنبال این است تا اتفاقات ویژه ای را برای خود رقم بزند

به گفته مدیر عامل یک شرکت فناوری و گردشگری ترکیه ، درآمدهای گردشگری در ترکیه تا سال 2023 با دیجیتالی شدن شرکت های گردشگری می تواند به 100 میلیارد دلار برسد.

رمضان بیسر ، رئیس فناوری دیجیتال و شرکت گردشگری CRM گفت: 'ما باید صنعت گردشگری خود را به اندازه کافی ارتقا دهیم ، ما باید درآمد گردشگری برای هر بازدید کننده را از 670 به 1000 دلار آمریکا افزایش دهیم.'

او گفت که ترکیه می تواند با انجام اقدامات در بخش گردشگری برای جلب رضایت مشتری ، گردشگران را از گروه های پردرآمد جذب کند. وی تأکید کرد که تحول دیجیتالی شرکت های گردشگری فرصت های بازاریابی بهتر و رضایت بیشتر مشتریان را ارائه می دهد.

به لطف فناوری های دیجیتالی ، شرکت های گردشگری می توانند با آگاهی از ترجیحات غذایی ، سرگرمی و اقامتی ، کیفیت خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

بسیاری از شرکت های گردشگری در ترکیه یا وب سایت ندارند یا وب سایت هایی دارند که شرایط دنیای دیجیتال را برآورده نمی کنند. مدیرعامل تأکید کرد: 'شرکت های گردشگری باید حساب های رسانه های اجتماعی داشته باشند ، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و فناوری های جدید را دنبال کنند.' وی به مشتریان یادآوری کرد که قبل از عزیمت آنها ، سیستم عامل های آنلاین آنها را از جزئیات اهداف مربوطه مطلع می کنند. علاوه بر فناوری های دیجیتال و تبلیغات ، مراکز تماس نیز نقش مهمی در گردشگری ایفا می کنند.

این کارشناس تأکید کرد که عامل اصلی هماهنگ سازی و بهینه سازی کار برای یک روند موفق بازاریابی گردشگری است. ترکیه سال گذشته حدود 39.5 میلیون بازدید کننده ثبت کرد و در این مدت گردش مالی 29.5 میلیارد دلار ایجاد کرد. هدف این است که تا سال 2023 تعداد 50 میلیون گردشگر داشته باشیم.

image

تماشای تصاویر 3 بعدی از گذشته در استانبول

با رزرو کسب اطلاعات از قیمت تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی  پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)