خانهاخبار
بررسی برترین مدل های گوشی در برندهای قدرتمند سامسونگ، شیائومی و آیفون

بررسی برترین مدل های گوشی در برندهای قدرتمند سامسونگ، شیائومی و آیفون

آیفون ۱۲ پرو مکس، بزرگ‌ترین و البته پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند اپل به‌حساب می‌آید. گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ شیائومی نیز برترین گوشی‌های هوشمند دو برند دیگر هستند.
۱۴۰۰/۶/۷
image

آیفون ۱۲ پرو مکس، بزرگ‌ترین و البته پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند اپل به‌حساب می‌آید. گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ شیائومی نیز برترین گوشی‌های هوشمند دو برند دیگر هستند. اما کدام‌یک بر دو گوشی دیگر برتری دارد؟ البته با قاطعیت نمی‌توان هیچ گوشی هوشمندی را بر دیگری رجحان داد، اما می‌توان نقاط ضعف و قوت هر کدام را شرح داد و قضاوت کلی را به خریدار واگذار کرد.

مقایسه پرچمداران سه برند شیائومی، سامسونگ و اپل

  • طراحی و بدنه

گوشی‌های غول‌آسا دیگر در کانون توجه خریداران قرار دارند و لذت تماشای عکس، ویدیو و انجام گیم نیز در چنین نمایشگرهایی بسیار بیشتر است اما نکته‌ی مهم اینجاست که چنین نمایشگر بزرگی باید از چنان طراحی خوب و ارگونومیکی برخوردار باشد که به راحتی بتوان با یک دست به همه‌ی کلیدهای فیزیکی و بخش‌های مختلف نمایشگر دسترسی داشت.

گوشی شیائومی با ابعاد 8.1 × 74.6 × 164.3 میلی‌متر در برابر ابعاد 8.9 × 75.6 × 165.1 میلی‌متری گلکسی اس ۲۱ اولترا و 160.8 در 78.1 در 7.4 میلی‌متری آیفون ۱۲ پرو مکس اپل، به ‌لطف عرض کمتر، بهتر از دو گوشی دیگر در دست جای می‌گیرد.

کیفیت ساخت آیفون این گوشی با ویژگی‌هایی همچون جلوی شیشه‌ای (سرامیک شیلد)، پشت شیشه‌ای (سرامیک شیلد)، فریم استیل ضد زنگ و قابلیت بسیار مهم و رشک‌برانگیز گواهی IP68 برای مقاوت در برابر گرد و غبار ونفوذ آب تا 6 متر برای 30 مدت دقیقه، فقط از عهده‌ی اپل برمی‌آید و بس! دو گوشی دیگر هم اگرچه از تأییدیه‌ی IP68 برخوردار هستند اما فقط تا عمق ۱.۵ متری آب برای مدت ۳۰ دقیقه می‌توانند مقاومت داشته باشند. گوشی اپل از نظر کیفیت ساخت و زیبایی ظاهری نیز بر دو گوشی دیگر برتری دارد.

  • نمایشگر

در مقایسه پرچمداران سه برند شیائومی، سامسونگ و اپل و پاسخ به این سوال که کدام برند گوشی بهتر است؟ سامسونگ، شیائومی یا آیفون، از نظر نمایشگر باید گفت که نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر آمولد یا به قول اپل، رتینا با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل این گوشی با نرخ نوسازی بسیار پایین ۶۰ هرتز، در برابر نمایشگرهای سوپر امولد ۶.۸ اینچی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ و ۶.۸۱ اینچی سوپر امولد می 11 شیائومی با  رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۵۰۰ نیتی آن‌ دو گوشی حرفی برای گفتن ندارد. استفاده از پنل ۶۰ هرتزی برای آیفون ۱۲ پرو مکس، نه تنها آن را از نظر تجربه‌ی کاربری یک پله عقب‌تر از رقبای هم‌رده‌اش قرار می‌دهد؛ بلکه هیج چیزی بیشتر از این نرخ نوسازی پایین، کاربران، طرفداران و شیفتگان دو آتشه‌ی اپل را در آیفون‌های جدید دلسرد نکرد.

 آیفون برای محافظت نمایشگر از پوشش ضد خش، پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست‌ بهره می‌برد اما دو گوشی دیگر گوریلا گلس ویکتوس شرکت کورنینگ بهره می‌برند. اس ۲۱ اولترا نیز از نمایشگر همیشه روشن (Always on Display)، پشتیبانی از +HDR10 و فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم بهره می‌برد.

  • سخت‌افزار

در مقایسه پرچمداران سه برند شیائومی، سامسونگ و اپل از نظر سخت افزار می‌توان گفت که قدرت خارق‌العاده‌ی تراشه‌ی ۵ نانومتری A14 Bionic به همراه پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای اپل باعث می‌شود تا این آیفون از عملکرد عالی داشته باشد و در انجام تمام کارهای محوله و حتی سنگین‌ترین بازی‌ها نیز به طرز قابل تحسین‌برانگیزی روان، بدون لگ و کندی باشد. 

گلکسی اس ۲۱ اولترا از تراشه‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بهره می‌برد که ۸ هسته ای است (یک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 680) بعلاوه‌ی تراشه‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 نسخه‌ی گلوبال و تراشه‌ی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680) بعلاوه‌ی تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ برای نسخه آمریکا، چین و کره جنوبی استفاده می‌کند.

image

می ۱۱ شیائومی نیز از تراشه‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز (Kryo 680 Prime (Cortex-X1، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 680 Gold و چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتز Kryo 680 Silver که با تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۶۶۰ جفت شده است. تراشه در برخی سنجش‌ها عملکرد بهتری دارد اما تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ هنوز سریع‌ترین نسخه از این مجموعه است.

  • دوربین و کیفیت عکس و ویدیو

در مقایسه پرچمداران سه برند شیائومی، سامسونگ و اپل از نظر دوربین، جنگ کیفیت بین آیفون و اس ۲۱ اولترا است و می ۱۱ در مقابل آن‌ها نمی‌تواند در هیچ بخشی به جز کیفیت فیلم‌برداری 8K که آیفون فاقد آن است، عرض اندام کند.

ماژول دوربین‌ سه‌گانه‌ی پنل پشت آیفون ۱۲ پرو مکس که از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید، تله فوتو و اولترا واید تشکیل شده، که به لطف حسگر بزرگ‌تری که نسبت به نسل قبل استفاده می‌کند، از کیفیت، روشنایی، رنگ و جزئیات بسیاری برخوردار هستند اما به کیفیت عکس‌های دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ نمی‌رسد که حتی می‌تواند از کره‌ی ماه عکس‌هایی با جزئیاتی در حد عکس‌های بهترین دوربین‌های حرفه‌ای بگیرد. دیگر حسگرهای اس ۲۱ اولترا، حسگر ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ، ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید هستند.

گوشی می ۱۱ نیز از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که لنز اصلی آن ۱۰۸ مگاپیکسلی واید است و دیگری ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو.

علاوه براین، گلکسی اس ۲۱ می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8K را ضبط کند که از هر فریم آن می‌توان یک عکس ۳۲ مگاپیکسلی را به دست آورد. ضمن این که لنز ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۲ پرو مکس در برابر حسگرهای ۴۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا و ۲۰ مگاپیکسلی می 11 شیائومی، حداقل در روی کاغذ، باز هم باید به دنبال این قافله بدود.

  • حافظه‌‌ی رم و حافظه‌ی داخلی

□ آیفون ۱۲ پرو مکس با 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 6 گیگابایت رم عرضه می‌شود.    نوع حافظه: NVMe  

□ گلکسی اس ۲۱ اولترا با 128 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت با 16 گیگابایت رم. نوع حافظه: UFS 3.1    

□ می ۱۱ شیائومی با 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم (Special Edition)، نوع حافظه: UFS 3.1

image
  • کیفیت صدا

در مقایسه پرچمداران سه برند شیائومی، سامسونگ و اپل از نظر کیفیت صدا اینطور به نظر می‌رسد که هر سه گوشی دارای بلندگوی استریو هستند اما کیفیت صدای دو گوشی دیگر بهتر است زیرا گلکسی اس ۲۱ اولترا با ارائه‌ی صدای 32 بیت - 384 کیلوهرتز که توسط شرکت AKG تنظیم شده، بالاترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهد و گوشی می ۱۱ نیز صدای باکیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز را تحویل می‌دهد.    

  • باتری و شارژ سریع

□ آیفون ۱۲ پرو مکس با باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی عرضه می‌شود.

□ گلکسی اس ۲۱ اولترا، باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی را در بطن خود جای داده است

□ می ۱۱ شیائومی نیز از باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4600 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.    

  • قیمت

در بازار جهانی دو گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی اس ۲۱ اولترا با قیمت ۱۲۵۰ یورو عرضه می‌شوند اما می ۱۱ شیائومی ۷۰۰ دلار قیمت دارد.

نتیجه‌گیری

برترین گوشی‌های اپل، سامسونگ و شیائومی را بررسی کردیم. اکنون انتخاب با شما است. البته سیستم عامل iOS آیفون با دو گوشی دیگر که اندرویدی هستند کلا تفاوت دارد. در صورتی که تا به حال با سیستم عامل آیفون کار نکرده‌اید، قبل از خرید، در این باره نیز بررسی کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)