خانهاخبار
فست شارژ، زندگی امروز را دور می زند

فست شارژ، زندگی امروز را دور می زند

امروزه تنها گسترش سریع تلفن های هوشمند پاسخگوی نیاز انسان در جهان امروز نیست، بلکه وجود تکنولوژی هایی مانند فست شارژ تکمیل کننده نیاز انسان است.
۱۴۰۰/۵/۱۱

امروزه تنها گسترش سریع تلفن های هوشمند پاسخگوی نیاز انسان در جهان امروز نیست، بلکه وجود تکنولوژی هایی مانند فست شارژ تکمیل کننده نیاز انسان است. شما کمتر گوشی هوشمندی را می بینید که از فست شارژ پشتیبانی نکند و این تکنولوژی، یکی از معیارهای رقابتی بین تلفن های هوشمند است زیرا بعضی گوشی ها سریعتر از دیگری شارژ می شود. قطعا برای شما هم اتفاق افتاده که در کافی شاپ یا جلسه ای باشید و عجله داشته باشید تا موبایلتان، به حد قابل قبولی شارژ شود، اینجا این تکنولوژی به کمک شما می آید، تا دستگاه را در کوتاهترین زمان ممکن شارژ کنید و تولیدکنندگان موبایل، استاندارد فست شارژ مخصوص به خود را دارند مثلا تلفن های اندرویدی از Quick charge Qualcomm استفاده می کند. اگر دنبال خرید بهترین گوشی اندرویدی هستید، قبل از خرید نهایی، موبایل های سامسونگ لیپک را بررسی کنید.

image

فست شارژ چه مزایایی دارد؟

اگر کار شما در طول روز طوری است که مدام در رفت و آمد هستید، فست شارژ مناسب شماست، زیرا خیال شما را از بابت شارژ راحت می کند، از طرفی توان باتری شما را افزایش می دهد به این معنی که توان شارژ تلفن های معمولی بین 5 تا 10 وات است و شارژ سریع می تواند این مقدار را تا 8 برابر ارتقا دهد، مثلا آیفون 11 پرو و پرومکس، شارژ سریع 18 واتی دارد و گلکسی نوت 10، شارژ سریع 25 واتی ارایه می دهد. با این وجود اگر باتری یا شارژرها، نقص فنی نداشته باشند، شارژ سریع، آسیبی به باتری وارد نمی کند.آخرین مزیت شارژ سریع، مدیریت در اتلاف گرما و افزایش برق است که از آتش سوزی جلوگیری می کند، در تلفن های سامسونگ تا حد معینی می توانید از شارژ سریع استفاده کنید،زیرا اجازه ورود برق بیش از به تلفن را نمی دهد.

آیا فست شارژ به باتری آسیب می زند؟

مشکلی که فست شارژ دارد، مربوط به باتری های لیتیوم یونی است، زیرا تکنولوژی شارژ سریع، طول عمر این باتری ها را کم می کند، نکته دیگر اینکه، زمانی که شما از فست شارژ استفاده می کنید، ولتاژ ورودی باتری زیادتر می شود در نتیجه گرمای بیش از اندازه ای تولید کرده، و این به مرور به باتری آسیب وارد می کند، البته بهتر است در محیط مرطوب و خنک با فست شارژ کار کنید. اگر قبل از خرید گوشی، فست شارژهای تلفن ها را بررسی می کنید، فروشگاه لیپک بهترین فضایی است که مسیر تحقیق را برای شما ساده تر می کند، زیرا هر آنچه که بخواهید در لیپک وجود دارد.

image

عملکرد شارژ وایرلس چگونه است

تفاوت شارژ وایرلس با فست شارژهای دیگر این است که به  کابل USB  نیازی ندارید. و با قرار دادن موبایل، روی پد یا استند شارژی می توانید گوشی را شارژ کنید، این تکنولوژی در فرودگاه، هتل و رستوران ها بسیار کاربرد دارد. شارژهای وایرلس استانداردهایی دارد، مهم ترین آن استاندارد Qi است که به صورت "چی" خوانده می شود و  تمام گوشی ها از جمله آیفون و سامسونگ از آن پشتیبانی می کنند، و دیگری استاندارد AirFuel است که نسبت به Qi متداول نیست و تعدادی از گوشی ها از آن استفاده می کنند. اپل و سامسونگ نیز هر کدام  پد شارژی مخصوص به خود را معرفی کردند، از جمله "ایرپاور"  Air power پد شارژِی آیفون است که با تکنولوژی Qi کار می کند.اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید، فروشگاه لیپک بهترین گزینه است، زیرا خرید امن و راحتی خواهید داشت.

معرفی انواع فست شارژ های سریع

همانطور که در بالا اشاره کردم، برندهای مختلف فست شارهای ویژه ای دارند، در ادامه برخی از فست شارژها را بررسی خواهیم کرد

فست شارژ محصولات اپل

اگر شما آیفون 8 دارید نگران نباشید، شرکت اپل از آیفون 8 به بعد با شارژ سریع کار می کند، که از USB power Delivery برای شارژ سریع استفاده می کند. شارژ سریع آیفون، تلفن شما را در عرض 30 دقیقه، تا 50% شارژ می کند. حالا برای دستیابی به این سرعت، راهکار اپل، آداپتور قدرتمند 18 واتی با کابل USB-C to lighting  است. 

image

معرفی شارژ سریع کوالکوم

شارژ سریع کوالکوم از رایج ترین نوع تکنولوژِی شارژ سریع است و پروتکل Quick charge 3.0 در بین آن ها بسیار کاربرد دارد، مثلا شما از طریق این پروتکل می توانید ولتاژ 3.2 ولتی را به 20 ولت افزایش دهید، اماپروتکل شارژ4 قابلیت هایی دیگری دارد،Quick charge4 این امکان را به شما می دهد که دستگاه را در عرض 15 دقیقه، 50 درصد شارژ کنید، مزیت استفاده از پروتکل شارژ4  تولید حرارت کمتر و صرفه جویی در مصرف باتری است. اما شرکت کوالکوم به تازگی از Quick charge5  رونمایی کرده است و شما به کمک آن می توانید، دستگاه را در مدت 15 دقیقه، کاملا شارژ کنید، این پروتکل از شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی می کند

شارژ سریع سامسونگ Adaptor Fast Charging

این شارژ نیز مانند شارژ سریع کوالکوم کار می کند و البته میزان آن با افزایش ولتاژ سنجیده می شود. و این تکنولوژی برای گوشی های سامسونگ کاربرد دارند، از مزایای این تکنولوژی، هوشمندی در تنظیم سرعت و مدت زمان توقف شارژ است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)