خانهاخبار
خبری تلخ برای معامله‌گران ایرانی؛ سقف برداشت روزانه از بایننس معادل ۰٫۰۶ بیت کوین شد!

خبری تلخ برای معامله‌گران ایرانی؛ سقف برداشت روزانه از بایننس معادل ۰٫۰۶ بیت کوین شد!

بزرگترین صرافی رمزارز در جهان، بایننس، در تلاش برای کاهش فشارهای قانون‌گذاران مالی، محدودیت‌های جدیدی را برای حساب‌های پایه و احراز هویت نشده وضع کرد.
۱۴۰۰/۵/۶

به گزارش Decrypt به نقل از بایننس، این صرافی بعداز تمامی فشارهای قانونگذاران و دولت‌ها جهت تطبیغ با قوانین ضد پولشویی، با انتشار پستی در بلاگ خود اعلام کرد، سقف برداشت روزانه از صرافی، برای کاربرانی که تنها مراحل ابتدایی تأیید حساب خود را انجام داده‌اند، به ۰٫۰۶ بیت کوین (معادل۲۳۰۰ دلار در حال حاضر) کاهش خواهد یافت. این در حالی است که تا پیش از این، سقف برداشت روزانه از صرافی بایننس برای حساب‌های مذکور و احراز هویت نشده معادل ۲بیت کوین بود.

طبق اعلامیه بایننس، این محدودیت‌ها برای کاربران جدید، از همین امروز اجرایی شده و برای حساب‌های کاربری که قدیمی‌تر هستند نیز از ۴ تا ۲۳ آگوست (۱۳ مرداد تا ۱ شهریور)، طی چند مرحله اعمال خواهد شد.

تغییرات بایننس از زمانیکه این صرافی تحت فشار نهادهای مختلف قانونگذاری قرار گرفت آغاز شد. این فشارها به دلیل پیروی از قوانین موجود در کشورهای مختلف بر بایننس اعمال می‌شود. این احتمال وجود دارد که طی روزهای آتی، بایننس تغییرات و سیاست‌های جدیدی را اعمال کند.

image

 

تایید هویت در بایننس دارای ۳ سطح مختلف است. اولین سطح، Basic است که با ثبت مشخصات هویتی همچون نام، ملیت، آدرس، تاریخ تولد و... بدون نیاز به ارسال مدارک انجام می‌شود. سطح Intermediate به احراز هویت از طریق ارسال مدارک هویتی و همچنین تصویر چهره هم نیاز دارد. در نهایت سطح Advanced را داریم تایید نشانی در قالب قبض یا چک بانکی نیز انجام خواهد شد.

صرافی بایننس به کاربرانی اجازه برداشت روزانه تا معادل ۰٫۰۶ بیتکوین را خواهد داد تا احراز هویت Basic را انجام بدهند. در تایید حساب Basic از شما اطلاعاتی همچون نام، نشانی، کد پستی، تاریخ تولد و... درخواست می‌شود اما برای احراز صحت آن نیازی به ارسال مدارک نیست. بنابراین در صورتی که به هر دلیل از ثبت اطلاعات و تکمیل فرآیند تایید هویت Basic خودداری کنید اجازه برداشت موجودی خود از صرافی بایننس را نخواهید داشت.

ضمنا ثبت اطلاعات هویتی با وجود سامانه‌‌ای مثل سایفرتریس که اخیرا صرافی بایننس به آن متصل شده است احتمالا منجر به شناسایی راحت‌تر کیف پول‌هایی که با حساب‌های کاربران ایرانی مرتبط هستند خواهد شد.

همچنین توصیه می‌شود در فرآیند تایید حساب Basic و دیگر سطوح اطلاعات نادرست و غلط ثبت نشود! چون به احتمال زیاد مسدود سازی حساب شما از سوی بایننس وجود دارد.

در ارتباط با عدم امکان برداشت برای کاربران تایید هویت نشده این موضوع هنوز قطعی نیست و بایننس در اطلاعیه خودش به صورت مبهم اعلام کرده است که برای کاربرانی که تایید هویت Basic انجام داده‌اند محدودیت ۰٫۰۶ بیتکوین در روز اعمال می‌شود و صحبتی از کاربرانی که هیچگونه تایید هویتی انجام نداده‌اند نشده است که در روزهای آتی مشخص خواهد شد. 

شرایط واریز و برداشت از این صرافی در سطوح مختلف بدین شکل است: 
 

کاربران تایید هویت نشده*:
- عدم امکان واریز و برداشت ارز فیات یا خرید رمزارز با ارز فیات (که برای کاربران ایرانی بلا استفاده است.)
- محدودیت برداشت رمزارز تا معادل ۰٫۰۶ بیت کوین در روز 

 کاربران سطح Basic:
- سقف ۳۰۰ دلاری واریز و برداشت ارز فیات و خرید رمزارز با ارز فیات در تمام مدت فعالیت کاربر
- محدودیت برداشت رمزارز روزانه تا معادل ۰٫۰۶ بیت کوین

کاربران سطح Intermediate:
- سقف ۵۰ هزار دلاری واریز و برداشت ارز فیات در روز و خرید رمزارز با ارز فیات
- محدودیت واریز و برداشت رمزارز روزانه حداکثر تا معادل ۱۰۰ بیت کوین

کاربران سطح Advanced:
- سقف ۲۰۰ هزار دلاری واریز و برداشت ارز فیات در روز و خرید رمزارز با ارز فیات
- برداشت رمزارز به صورت نامحدود.

*منظور از کاربران تایید هویت نشده کاربرانی هستند که فقط ثبت‌نام کرده‌اند و Two Step Verification یا نرم‌افزار Google Authenticator را فعال کرده‌اند‌ و هیچ اقدامی برای تایید هویت یا ثبت اطلاعات تکمیلی انجام نداده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)