خانهاخبار
تمامی اعضای خانواده گوشی‌های آیفون 14 با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی LTPO عرضه خواهند شد

تمامی اعضای خانواده گوشی‌های آیفون 14 با نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی LTPO عرضه خواهند شد

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد در سری آیفون‌های سال ۲۰۲۲ یا همان آیفون 14 تغییراتی ایجاد کرده و همه مدل‌های آن را به همراه نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتز LTPO به بازار عرضه کند.
۱۴۰۰/۴/۱۵

در حال حاضر می‌دانیم که تنها مدل‌های پرو سری گوشی‌های آیفون 13 از نمایشگر اولد ۱۲۰ هرتزی LTPO بهره خواهند برد و مدل‌های معمولی با نمایشگر ۶۰ هرتزی به بازار می‌آیند. اما حالا در این میان خبر رسیده که آیفون 14 در تمامی مدل‌ها به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز می‌شود و تنها دلیلی که سال آینده همه آیفون‌ها ۱۲۰ هرتزی خواهند بود، این است که اپل روی استفاده از پنل‌های LPTO برای این منظور اصرار دارد. 

پنل‌های LPTO می‌توانند نرخ تجدید متغیر داشته باشند و از این رو مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به پنل‌هایی دارند که مدام روی ۱۲۰ هرتز تنظیم شده‌اند. مشکل هم اینجاست که در حال حاضر تنها سامسونگ قادر به تولید پنل‌های LPTO است و در حال ظرفیت تولید بیشتر برای همه مدل‌های خانواده آیفون 13 و حتی آیفون 14 برای سال بعد را ندارد.

image

 

اینجاست که ال جی وارد بازی می‌شود و با توجه به گزارشات اخیر، اپل بخشی از پنل‌های مورد نیاز خود برای سال آینده را به این شرکت سفارش داده است. به گفته خبرگزاری کره‌ای The Elec، این شرکت توانایی تولید پنل‌های لازم برای تمامی مدل‌های معمولی آیفون 14 را دارد و در حال مذاکره با Avaco که تامین کننده قطعات مورد نیاز برای پنل‌های LTPO است بوده و در انتظار دریافت تاییدیه اپل برای آغاز تولید است.

پس از دریافت این تاییدیه، Avaco این قطعات را به کارخانه‌های ال جی خواهد فرستاد و اگر همه چیز طبق برنامه ال جی پیش برود، آنها می‌توانند برای همه مدل‌های غیر پرو آیفون 14 پنل‌های کافی تولید کنند و همچنین وارد قلمرو سامسونگ یا همان مدل‌های آیفون پرو نیز بشوند. این به اپل اجازه‌ خواهد داد تا تنوع بیشتری در تامین کنندگان خود داشته باشد و همچنین از میزان اتکای آنها به سامسونگ نیز کاسته می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)