خانهاخبار
فروش سری آیفون 12 با گذشت هفت ماه از عرضه به ۱۰۰ میلیون نسخه رسید

فروش سری آیفون 12 با گذشت هفت ماه از عرضه به ۱۰۰ میلیون نسخه رسید

سری آیفون 12 شرکت اپل عملکرد چشمگیری در زمینه فروش داشته و با گذشت کمتر از یک سال از زمان عرضه آن، موفق به فروش ۱۰۰ میلیون نسخه شده است.
۱۴۰۰/۴/۱۲

به گفته Counterpoint Research، سری آیفون 12 از زمان معرفی آیفون 6 در ۲۰۱۴ بیشترین میزان فروش را داشته است. در سال ۲۰۱۴، طراحی جدید و نمایشگر‌های بزرگ‌تر عموم را به خرید آیفون ۶ سوق داد؛ حالا باید ببینیم که چه امری موجب این استقبال گرم از سری آیفون 12 شده است.

به عقیده تحلیلگران، پشتیبانی از 5G در همه مدل‌ها و همچنین استفاده از نمایشگر اولد حتی بر روی مدل‌های غیر پرو، موجب استقبال بیشتر مردم از این گوشی‌ها شده است. همچنین بر خلاف نسل‌های پیشین، بیشتر کاربران مدل‌های رده بالاتر سری آیفون 12 را خریداری کرده‌اند.

image

 

برای مثال، آیفون 12 پرو مکس محبوب ترین گوشی در میان این سری بوده و ۲۹ درصد از فروش آن را به خود اختصاص داده است. فروش آن نسبت به نسل قبلی یا آیفون 11 پرو مکس که فروش ۲۵ درصدی داشت، افزایش ۴ درصدی یافته است. البته این آمار مربوط به فروش این گوشی در کل جهان بوده و بد نیست بدانیم که آیفون 12 پرو مکس در کشور آمریکا نیز محبوبیت فراوانی داشته است؛ بیش از ۴۰ درصد گوشی‌های آیفون 12 پرو مکس اپل در امریکا به فروش رسیده‌اند.

آیفون 12 پرو مکس با قیمت مدل سال پیشین یعنی همان ۱۱۰۰ دلار به بازار آمد ولی با توجه به اینکه میزان فروش آن نسبت به آیفون 11 پرو مکس بیشتر بوده است؛ میانگین قیمت سری آیفون 12 به نفع شرکت اپل تغییر کرده است. این شرکت با سری آیفون 12 حدود ۲۲ درصد درآمد بیشتری نسبت به نسل پیشین کسب کرد.

image

 

دیگر دلیل اصلی درآمد بیشتر اپل در این سال نیز ساده است؛ این شرکت گوشی‌های بیشتری نسبت به سابق فروخته است. سری آیفون 12 با گذشت ۷ ماه از آغاز فروش توانست به رکورد ۱۰۰ میلیون نسخه فروش دست پیدا کند، اما سری آیفون 11 پس از ۹ ماه موفق به فروش این میزان شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)