خانهاخبار
پس از کانادا و انگلیس، ژاپن هم می‌خواهد بایننس را مسدود کند!

پس از کانادا و انگلیس، ژاپن هم می‌خواهد بایننس را مسدود کند!

فعالیت صرافی بایننس در انگلیس و کانادا به دستور مقامات قضایی متوقف شد، همچنین ژاپن پیش از این در حال بررسی فعالیت های غیر مجاز این صرافی بود.
۱۴۰۰/۴/۷

آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) در روز جمعه ۲۵ ژوئن بار دیگر به صرافی بایننس اخطار داد و خاطر نشان کرد فعالیت‌های این صرافی در ژاپن بدون نظارت واحدهای قانون‌گذار صورت گرفته است. این اخطاریه توسط شخصی آگاه تایید شده است.

در سال ۲۰۱۷ آژانس FSA روند ثبت‌نام شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را آغاز کرد که بر اساس آن شرکت‌ها به منظور ادامه فعالیت خود در ژاپن ملزم به همکاری با نهادهای نظارتی خواهند بود.
 

image

این اقدام در پی چند فقره هک و اتفاقات ناشی از ضعف مدیریت تیم‌های کریپتویی به ‌خصوص صرافی‌ رمزارزها صورت گرفته است. اتفاقی که برای Mt.Gox در سال ۲۰۱۴ افتاد، یکی از بزرگ‌ترین آنها بود.

این اخطار دومین هشدار به صرافی بایننس از سوی آژانس FSA ژاپن است. اولین اخطار در سال ۲۰۱۸ صادر شد که پس از آن بایننس فعالیت‌های خود را به مالتا منتقل کرد. به نظر می‌رسد کاربرانی که در ژاپن مستقر هستند و همچنان به سایت این صرافی دسترسی دارند و می‌توانند به معاملات رمزارز بپردازند.

image

 

اقدامات کانادا در راستای محدودسازی بایننس 

پس از اقدام ژاپن، در روز ۲۶ ژوئن بایننس طی بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ارائه خدمات به کاربران ساکن انتاریو کانادا را هم متوقف می‌کند. بایننس در این بیانیه گفت:

در راستای تلاش همیشگی ما برای انطباق با مقررات، شرایط استفاده از بایننس را به گونه‌ای به روزرسانی کردیم که به موجب آن، انتاریو (کانادا) به یک حوزه قضایی محدود تبدیل می‌شود. این قانون از ساعت  3:59:59 صبح (UTC) روز 26 ژوئن 2021 (5 تیر) اجرایی می‌شود. به کاربران مستقر در انتاریو توصیه می‌کنیم برای بستن پوزیشن‌های فعال خود تا 31 دسامبر 2021 (10 دی)، اقدامات لازم و فوری اتخاذ کنند.

در هفته‌های اخیر انتاریو به عنوان یکی از سختگیرترین مراکز قانون گذار در حوزه رمزارزها ظاهر شده است. روز 19 آوریل (30 فروردین)، اداره رگولاتوری انتاریو، الزامات قانونی جدیدی برای ثبت صرافی‌های رمزارزها در این استان ارائه کرد. همچنین هفته گذشته، کمیسیون اوراق بهادار انتاریو هم اعلام کرد که جلسات دادرسی صرافی بای بیت (Bybit) را با توجه به قوانین کانادا برگزار خواهد کرد. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و حتی قرار است اقداماتی مشابه علیه دو شرکت مرتبط با صرافی Kucoin هم صورت پذیرد.

انگلیس هم بایننس را در این کشور مسدود می‌سازد

پس از اقدامات ژاپن و کانادا اینبار انگلیس دست به کار شده وطبق اعلام مرجع راهبردی امور مالی انگلستان، صرافی بایننس اجازه فعالیت در این کشور را ندارد. این نهاد ادامه فعالیت بایننس در انگلستان را منوط به اخذ مجوزهای لازم دانسته است.

روز گذشته و بر اساس گزارش کوین دسک، مرجع راهبردی امور مالی انگلستان یا همان FCA، در اطلاعیه‌ای با نام‌ بردن از شرکت بایننس (Binance Markets Limited) اعلام کرده که این شرکت حق انجام هیچ‌گونه فعالیت قانون‌گذاری شده‌ای را بدون تأییدیه این نهاد در انگلیس ندارد. شایان ذکر است که ارائه خدماتی نظیر معاملات آتی و اختیار معامله بیت کوین در انگلستان قانون‌گذاری‌شده تلقی می‌شود.

مرجع راهبردی امور مالی انگلستان در ادامه عنوان کرد که هیچ شرکت تابعه دیگری از گروه شرکت‌های بایننس مجوز فعالیت در انگلستان را ندارند و نهادهای قانون‌گذار این کشور هم هیچگونه مجوزی برای فعالیت این شرکت‌ها صادر نکرده‌اند. با وجود نداشتن مجوز، FCA  مدعی است که بایننس در حال حاضر در انگلستان خدمات ارائه می‌کند.

پس از انتشار اطلاعیه مرجع راهبردی امور مالی انگلستان، بایننس در رشته توییتی اعلام کرد که این موضوع هیچ تأثیری روی فعالیت‌ها و خدمات و ارتباط با مشتریان بایننس نمی‌گذارد.

البته بایننس نیز در توییتر خود این گونه به FCA واکنش نشان داد:

image

 

به نظر می‌رسد کشورهای مختلف در حال هماهنگ شدن برای کاهش قدرت این صرافی‌های چینی دنیای رمزارز‌ها هستند. شما درباره این اقدام چه فکر می‌کنید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

دانیال

۱۴۰۲/۲/۳۱
بایننس مزخرف ترین صرافیه که توی این 7 سال باهاش کار کردم و فکر میکنم کاملا حق دارن که بلاکش کنند. البته الان فکر کنم تغییر کرده شرایط...

مهمان

۱۴۰۰/۴/۷
چین بدون جنگیدن، داره تمام دنیا رو صاحب میشه و اونم فقط با اقتصاد. همه رو داره می بلعه.