خانهاخبار
سال آینده بازار در دست تلفن‌های 5G خواهد بود

سال آینده بازار در دست تلفن‌های 5G خواهد بود

طبق جدیدترین داده‌ها و آمارها، به نظر می‌رسد که با وجود رکودی که سال ۲۰۲۰ در فروش موبایل‌های هوشمند داشتیم، سال ۲۰۲۱ با گوشی‌های 5G فوق‌العاده خواهد بود.
۱۴۰۰/۳/۲۵

در سال ۲۰۲۰ با توجه به شرایطی که کووید ۱۹ به بازار‌های جهانی تحمیل کرده بود، شاهد افت ۷ درصدی جابه‌جایی محموله‌ها و در پی‌ آن، رکود بزرگی در بازار تلفن‌های هوشمند بوده‌ایم. اما حالا تصور می‌شود که سال ۲۰۲۱، سال احیای بازار و رونق گرفتن دوباره‌ی آن باشد که این موضوع با فراگیری بیش از پیش سیستم 5G همزمان شده است.

اکنون که کشور‌های مختلف توانسته‌اند کرونا را کنترل کنند، بازار تلفن‌های هوشمند به حال گذشته‌ی خود بر خواهد گشت. هرچند این بازگشت با چالش‌هایی مثل کمبود قطعات الکترونیکی که باعث افزایش قیمت محصولات شده، رو به رو است. سال گذشته در مواردی شرکت‌های بزرگ حتی مجبور به ایجاد تاخیر در تولید و یا حتی لغو مراسم رونمایی گوشی‌هایشان شده‌ بودند. اما با وجود این تنگنا، پیش‌بینی شده که میزان تولید تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ به ۱.۴ میلیارد دستگاه برسد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۲ درصدی خواهد داشت.

image

در این بین، تولید کنندگان تلاش می‌کنند که از این کمبود قطعات بیشترین سود را ببرند. آن‌ها با تمرکز روی بازار‌های بزرگ و پرسود خود مثل چین، آمریکا و اروپای غربی سعی در افزایش فروش دارند و از بازار‌های دیگر مثل آمریکای لاتین و آفریقا صرف نظر خواهند کرد.

اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ پیش‌بینی شده که تمرکز از بازار‌های رسمی و عرضه‌های گارانتی‌دار به بازار آزاد منتقل شود. از آنجا که خریداران تلفن‌های گارانتی‌دار تمایلی به ارتقاع تلفن خود نخواهند داشت و نسل جدید تلفن‌های 5G به زودی وارد بازار خواهد شد، تولید کنندگان ترجیح می‌دهند که محصولات خود را در بازار آزاد عرضه‌ کنند تا در سال آینده فروش بهتری برای نسل جدید تلفن‌های همراه داشته باشند. این استراتژی برای برند‌های نوپا مزیت دیگری نیز به همراه دارد. در سال‌های اخیر بازار آزاد به صورت کامل توسط تولید‌ کنندگان عمده مثل سامسونگ و اپل تامین نشده و این موضوع فرصت خوبی را در اختیار شرکت‌های کوچک‌تر قرار داده است.

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۲ میزان خرید تلفن‌های 5G از نسل قبلی پیشی خواهد گرفت. هم اکنون تلفن‌های 5G، ۳۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم تا پایان سال به ۴۳ درصد خواهد رسید.

image

قسمت عمده‌ی این رشد بر دوش تلفن‌های میان رده بوده است. در پایان امسال تلفن‌‌های ۳۰۰ دلاری، ۳۲ درصد از کل حجم فروش تلفن‌های 5G را از آن خود خواهند کرد. اما قیمت بالای چیپست‌های 5G، تولید کنندگان را مجبور به خط زدن برخی از ویژگی‌ها در این دامنه‌ی قیمت کرده است. تا کنون شاهد تلفن‌های 5G بوده‌ایم که نسبت به سری‌ 4G از نسل خود، دارای صفحه نمایش ضعیف‌تر یا دوربین‌های کمتری بوده‌اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)