خانهاخبار
سرانجام در iOS 15 می‌توان جلوی ایجاد Photo Memories را گرفت

سرانجام در iOS 15 می‌توان جلوی ایجاد Photo Memories را گرفت

اپل بالاخره در iOS 15 کاری کرده که بتوان جلوی ایجاد عکس‌های غیر دلخواه در Photo Memories را گرفت.
۱۴۰۰/۳/۲۲

با  iOS 15، اپل کنترل دقیق‌تری روی افراد و مکان‌هایی که در Photo Memories ایجاد می‌شود ارائه داده و به کاربر این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی که قرار است در تب خاطرات یا Memories ایجاد شوند را کنترل کنند و دیگر این اتفاق به صورت تصادفی رخ نخواهد داد.

قبلا کاربر می‌توانست مشخص کند که از یک عکس در بخش For You خاطرات کمتری ایجاد شود و اینکار به واسطه گزینه Suggest Fewer Memories Like This امکان پذیر بود، اما در iOS 15 می‌توانید مشخص کنید که عکس اشخاص نیز کمتر مورد استفاده قرار گیرد. در برنامه فوتوز و در بخش For You با فشار دادن طولانی یک عکس می‌توان گزینه Feature This Person Less را انتخاب کرد تا از ظاهر شدن آن شخص به طور مکرر جلوگیری کرد. همچنین گزینه Remove From Featured ‌Photos‌ نیز در دسترس است که می‌تواند از ظاهر شدن عکس شخص خاصی جلوگیری کند.

image

این کنترل‌های جدید برای مدیریت بهتر عکس‌های به نمایش درآمده مخصوصا در ویجت‌ها بسیار کاربردی است و امکان ایجاد یک خاطره ناخوشایند را از بین می برد. به عنوان مثال عکسی از مکانی که دیگر علاقه چندانی به دیدنش ندارید، جلوی چشمتان در بخش خاطرات ظاهر نمی‌شود و این کنترل برای بسیاری از افراد مناسب است.

در طول سال‌ها مردم از ویژگی خاطرات در برنامه فوتوز شکایت داشتند و یکی از دلایل آن نبود کنترل روی این بخش‌ها بود که اکنون رضایت نسبی آن‌ها بدست می‌آید. اکنون در بخش خاطرات به راحتی می‌توان تصاویر مکان‌ها، اشخاص یا زمان‌های خاصی را کمتر ببینید و اینکار با گزینه Feature Less در دسترس است.

یکی از کاربران در این رابطه نوشته بود:

ممکن است بتوانید عکس‌های آیفون خود را در بخش خاطرات کنترل کنید یا اینکه مانند انسان‌های غارنشین مجبور هستید آن‌ عکس‌ها را پاک کنید.

در iOS 15 این کنترل بیشتر شده و برحسب شخص، مکان یا زمان می‌توان اجازه ایجاد خاطرات را نداد و این اتفاق برای کاربران خوشایند خواهد بود که می‌توانند کنترل بیشتری روی فوتوز داشته باشند. همچنین لازم به ذکر است که در نمایش اسلایدی بخش خاطرات یا Memories اکنون می‌توانید روی دکمه grid در بخش نوار ابزار ضربه بزنید تا بتوانید عکس‌ها را به طور همزمان مشاهده کنید. البته یک گزینه دیگر نیز در دسترس است که با فشار دادن طولانی عکس ظاهر می‌شود و با Hide from Memory آن عکس ناپدید می‌شود.

image

گفتنی است ‌iOS 15 به تازگی معرفی شده و در فصل پاییز برای تمام کاربران منتشر خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)