خانهاخبار
نینتندو سوییچ پرو با نمایشگر اولد در هفته‌های آتی معرفی خواهد شد!

نینتندو سوییچ پرو با نمایشگر اولد در هفته‌های آتی معرفی خواهد شد!

به نظر می‌رسد که شرکت نینتندو قصد دارد جانشین کنسول قابل حمل محبوب خود را پیش از کنفرانس E3 معرفی کند و در این محصول که سوییچ پرو نام گرفته است شاهد استفاده از نمایشگر ۷ اینچی اولد ساخت سامسونگ هستیم.
۱۴۰۰/۳/۶

همانطور که می‌دانیم، زمان بسیار سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم می‌گذرد و عمر کنسول نینتندو سوییچ نیز به ۴ سال رسیده است؛ حالا نوبت بازنشستگی این کنسول قابل حمل محبوب و جایگزینی آن با نسل جدیدش رسیده که احتمالا مدل جدید، نینتندو سوییچ پرو نام خواهد داشت. به گفته بلومبرگ، نینتندو قصد دارد تا این کنسول را در هفته‌های آتی و پیش از مراسم E3 که در اواسط ماه ژوئن برگزار خواهد شد، معرفی کند.

احتمالا این شرکت و شرکای آن قصد دارند تا با معرفی این کنسول پیش از مراسم E3، بازی‌های آن را در این مراسم نمایش دهند. البته به احتمال زیاد این کنسول بلافاصله پس از معرفی به بازار نخواهد آمد و ممکن است در ماه جولای شاهد عرضه آن به بازار باشیم. کمبود جهانی چیپست‌ها نیز یک خلل جدی در صنعت تکنولوژی ایجاد کرده و اکثر سازندگان برای تولید محصولات خود به مشکل خورده‌اند.

به همین دلایل، احتمالا تا سه ماه آخر سال میلادی شاهد عرضه گسترده سوییچ پرو نخواهیم بود و این کنسول وضعیتی مانند PS5 را تجربه خواهد کرد که هنوز نیز در برخی نقاط جهان در دسترس نیست یا قیمت بسیار نجومی دارد.

image

 

نام پرو را رسانه‌ها بر روی این کنسول گذاشته‌اند و به نظر می‌آید که نام حقیقی جانشین سوییچ هنوز توسط نینتندو فاش نشده است. البته این شرکت ژاپنی همین دقت در رازداری را در زمینه سخت افزار این کنسول به خرج نداده است و جزئیات بسیاری از سخت افزار سوییچ پرو به بیرون درز کرده است/

این مدل از یک نمایشگر ۷ اینچی اولد ساخته شده توسط سامسونگ استفاده می‌کند که نسبت به نمایشگر LCD ۶.۲ اینچی سوییچ فعلی (که در نسخه لایت به ۵.۵ اینچ می‌رسید) یک بهبود جدی به حساب می‌آید. احتمالا این شرکت جهت حفظ عمر باتری، رزولوشن این نمایشگر را مانند نسل پیشین بر روی 720p‌ نگه داشته است.

این کنسول قابل حمل پردازنده بسیار قوی‌تری را نیز از Nvidia دریافت کرده که از تکنولوژی DLSS نیز پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی موجب این شده که سوییچ پرو بتواند در هنگام اتصال به داک، خروجی 4K داشته باشد. البته به احتمال زیاد تنها عنوان‌های جدید از DLSS پشتیبانی می‌کنند زیرا برای استفاده از آن در عنوان‌های قدیمی به بازسازی آن عنوان احتیاج است که تنها برای عناوین بسیار محبوب و پرطرفدار محتمل است. البته عناوین قدیمی نیز بدون این تکنولوژی و به لطف سخت افزار قدرتمند‌تر سوییچ پرو، عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

image

انتظار می‌رود تا نینتندو سوییچ پرو را با قیمتی بالاتر از ۳۰۰ دلاری که نسخه اصلی با آن به بازار آمد، عرضه کند. این شرکت قصد توقف تولید نسخه اولیه سوییچ را پس از عرضه سوییچ پرو دارد ولی به نظر می‌رسد که همچنان سوییچ لایت ۲۰۰ دلاری را به عنوان نسخه‌ای مقرون به صرفه‌تر به فروش خواهد رساند.

درباره کنسول قابل حمل جدید احتمالی نینتندو چه فکر می‌کنید؟ آیا این محصول موفقیت سوییچ را تکرار خواهد کرد یا مانند Wii U به فراموشی سپرده می‌شود؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)