خانهاخبار
پوکو M3 پرو 5G با نمایشگر 90 هرتزی و پردازنده مدیاتک معرفی شد

پوکو M3 پرو 5G با نمایشگر 90 هرتزی و پردازنده مدیاتک معرفی شد

ساعاتی پیش شرکت پوکو رسما از میان‌رده جدید و اقتصادی خود پرده برداشت که هم طراحی جذابی دارد و هم با قیمت مقرون به صرفه به بازار عرضه خواهد شد.
۱۴۰۰/۲/۳۰

گوشی جدید پوکو که چندوقتی درباره آن شایعات مختلف شنیده بودیم، بالاخره معرفی شد. پوکو M3 پرو 5G نام این گوشی خواهد بود که نه تنها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، بلکه چیپست سریع‌تر نسبت به قبل و نمایشگر 90 هرتزی دارد. این موارد را بگذارید در کنار طراحی جذاب جدید این گوشی تا با یک محصول جذاب طرف باشیم.

قبل از اینکه سراغ پردازنده برویم، باید بگوییم پوکو دو مدل M3 Pro معرفی کرده است. مشخصات هر دو مدل دقیقا یکسان هستند و اصلا انگار با یک گوشی طرف هستیم؛ اما معمولی Poco M3 Pro نهایتا از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند ولی Poco M3 Pro 5G از شبکه ۵جی هم پشتیبانی می‌کند. 

پوکو برای این گوشی‌ها پردازنده ۷ نانومتری دیمنسیتی 700 استفاده کرده است. سرعت دانلود شبکه 5G به کمک این پردازنده، به ۲.۷۷ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که فوق العاده است. به طور کل این پردازنده از چیپست اسنپدراگون 662 که در پوکو M3 معمولی به کار رفته و لیتوگرافی ۱۱ نانومتری دارد، سریع‌تر است. مخصوصا اینکه در چیپست دیمنسیتی شاهد هسته‌های Cortex-A76 هستیم که از هسته‌های Cortex-A73 در پردازنده اسنپدراگون 662 عملکرد بهتری دارند. 

پردازشگر گرافیکی که با دیمنسیتی 700 همراه شده نیز Mali G57 است که عملکرد قابل قبولی باید از خودش نشان بدهد. اما آیا این پردازشگر گرافیکی می‌تواند بازی‌ها را با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه اجرا کند؟ احتمالا خیر ولی خب همچنان از نمایشگر ۹۰ هرتزی برای انیمیشن‌ها و اجرای روان سیستم عامل پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی اندازه‌ای ۶.۵ اینچی دارد و رزولوشن آن هم 1080p+ است. پنل این نمایشگر از نوع LCD بوده و حداکثر روشنایی آن هم به ۴۰۰ نیت می‌رسد. روی سطح صفحه نمایش هم با یک شیشه گوریلا گلس 3 محافظ می‌شود. به طور کل این پنل از هر نظر شباهت زیادی به پنل مدل معمولی پوکو M3 دارد با این تفاوت که نرخ تجدید ۹۰ هرتزی خواهد داشت.

image

پوکو M3 پرو 5G از دوربین‌هایی یکسان با مدل غیر 5G بهره می‌برد. این یعنی همچنان دوربین اصلی این گوشی همان دوربین 48 مگاپیکسلی است که سنسور نیم اینچی دارد و لنزی با دیافراگم f/1.8 در جلوی آن قرار گرفته است. در کنار این دوربین، دو دوربین ۲ مگاپیکسلی هم داریم که یکی برای عکاسی ماکرو است و دیگری برای سنجش عمق میدان در عکس‌های پرتره. تنها دوربین باقی مانده، دوربین سلفی است که در جلوی گوشی قرار گرفته و رزولوشن 8 مگاپکیسلی دارد همچنین با این دوربین امکان تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی وجود خواهد داشت اما طبیعتا امنیت بسیار پایینی خواهد داشت.

image

یک جایی که پوکو M3 پرو 5G در آن از نسخه معمولی پوکو M3 عقب مانده، باتری است. این گوشی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری همراه است که از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری مدل معمولی M3 کم‌ظرفیت‌تر است. سرعت شارژ این باتری نیز همچنان همان ۱۸ وات است اما هنوز هم با یک شارژر ۲۲.۵ واتی در بسته‌بندی همراه است. قطعا که چیپست جدید روی مصرف باتری این گوشی تاثیرگذار خواهد بود و نمایشگر 90 هرتزی و شبکه 5G را هم باید به آن‌ها اضافه کرد. 

image

پوکو M3 پرو با یک اسلات برای microSD، یک پورت 3.5 میلی‌متری برای هدفون (با پشتیبانی از رادیو FM) و یک سنسور اینفرارد برای کنترل وسایلی همچون تلویزیون هم همراه است. همچنین این گوشی در برخی مناطق جهان با NFC و در برخی دیگر بدون NFC عرضه خواهد شد.

در نهایت، در این گوشی‌ها شاهد حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی UFS 2.2 خواهیم بود که در کنارشان و به ترتیب، 4 یا 6 گیگابایت رم LPDDR4X قرار می‌گیرد. بنابراین مدل پرو نسبت به مدل معمولی پوکو M3 حداقل از نظر رم و حافظه، برتری ندارد. اما خب در عوض مدل پرو با اندروید 11 و MIUI 12 همراه خواهد بود.

مدل پایه این گوشی با کانفیگ ۴/۶۴ برای رم و حافظه داخلی، حدود ۱۸۰ یورو قیمت خواهد داشت. مدل رده‌بالا با رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی هم حدود ۲۰۰ یورو قیمت خورده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، زرد و آبی عرضه خواهد شد.

 

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)