خانهاخبار
سامسونگ می‌خواهد تا اندروید را با پلتفرمی دیگر جایگزین کند!

سامسونگ می‌خواهد تا اندروید را با پلتفرمی دیگر جایگزین کند!

مهندسان سامسونگ در تلاش هستند تا به عنوان یکی از اولین شرکت‌ها، سیستم عامل اندروید را کنار گذاشته و سراغ گزینه دیگری بروند.
۱۴۰۰/۲/۲۶

به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ قصد دارد تا با کنار گذاشتن اندروید، به سراغ پلتفرمی دیگر با نام Fuchsia که یک سیستم عامل متن باز به حساب آمده و گوگل نیز از سال 2016 مشغول به کار روی آن است، برود.

بر خلاف اندروید، Fuchsia OS تنها برای گوشی‌های هوشمند طراحی نشده و انبوهی از گجت‌ها و وسایل مختلف را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در حالت کلی، این پلتفرم روی تمامی محصولاتِ قابل ارتباط با یکدیگر تأکید خواهد داشت. همچنین Fuchsia OS در مقایسه با اندروید امکان آپدیت بیشتری را دارا بوده و مشتریان در این زمینه، نیازی به صبر برای ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری از سوی سازندگان محصولات مختلف را نخواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود تا تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند نیز زمان بیشتری برای پرداختن به امور دیگر در اختیار داشته باشند.

سال گذشته، گوگل پلتفرم فوچسیا را برای مشارکت در اختیار عموم قرار داد و دیری نپایید که سامسونگ به عنوان اولین شریک، به این جرگه پیوست. این شرکت پس از مدت کوتاهی سیستم فایلی Flash-Friendly File System را به این پلتفرم اضافه کرد که بعدها با نام F2FS از این ویژگی یاد شد. به این ترتیب سیستم فایلی متن بازی توسط سامسونگ برای درایوهایی با معماری Flash Storage طراحی و ساخته شده که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، سرعت تبادل اطلاعات در آن از سیستم ext4 که در اندروید مورد استفاده قرار می‌گیرد، بیشتر است.

image

 

در آن زمان، میزان مشارکت سامسونگ در پروژه فوچسیا او اس مشخص نبود. اما حالا آیس یونیورس، یکی از افراد سرشناس در حوزه افشای اسرار شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی یادآور شده است که احتمالا محصولات آینده سامسونگ، به سیستم عامل Fuchsia OS مجهز باشند. همچنین اگر گوگل قصد داشته باشد تا اندروید را با گزینه دیگری تعویض کند، شرکت‌هایی مانند سامسونگ با انتخاب دیگری روبرو نخواهند بود.

هنوز مشخص نیست که فوچسیا چه زمانی برای ارائه عمومی آماده خواهد شد. اما به نظر نمی‌رسد که زمان زیادی برای استفاده از آن پیش روی‌مان باشد. چرا که اخیرا یک دستگاه Nest Hub با سیستم عامل Fuchsia 1.0 توانسته تا گواهی بلوتوث خود را دریافت کند. اما مدت زمانی برای بهره برداری تجاری آن نیاز خواهد بود. چرا که گوگل ابتدا به توسعه دهندگان، اجازه امتحان این سیستم عامل را خواهد داد.

از آن جا که سیستم عامل اندروید 12 بخش عظیمی از رویداد Google I/O 2021 را به خود اختصاص خواهد داد، لذا بعید به نظر می‌رسد که اطلاعات جدیدی در مورد Fuchsia OS در این رویداد نقل شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)