خانهاخبار
اپل موزیک احتمالا زودتر از اسپاتیفای روی اندروید به کیفیت Hi-Fi مجهز خواهد شد

اپل موزیک احتمالا زودتر از اسپاتیفای روی اندروید به کیفیت Hi-Fi مجهز خواهد شد

چند وقتی است که زمزمه‌های مختلفی درباره اضافه شدن کیفیت Hi-Fi به اپل موزیک شنیده می‌شود. گویا حالا این سرویس، زودتر از اسپاتیفای در پلتفرم اندروید عرضه خواهد شد
۱۴۰۰/۲/۲۵

به گزارش 9to5Google، ظاهرا اپل موزیک قصد دارد تا به زودی، با یک ویژگی فوق العاده بروزرسانی شود. قابلیت Hi-Fi که پیش‌تر برای نسخه iOS این اپلیکیشن در نظر گرفته شده بود و حالا زمزمه‌های آمدن زودهنگام آن روی نسخه اندروید این سرویس هم شنیده شده است.

بر اساس کدهای قرار گرفته در نسخه آزمایشی اپل موزیک برای سیستم عامل اندروید، دو عبارت زیر با عنوان Lossless در کدها مشاهده است:

  • Lossless at 24-bit/48kHz
  • High-Res Lossless at 24-bit/192 kHz

هر دو گزینه یاد شده از کدک ALAC اپل استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر، اپلیکیشن اپل موزیک دو مولفه زیر را برای پخش در اختیار کاربران قرار داده است:

  1. High efficiency برای استفاده حداقل از دیتا
  2. High quality برای پخش با کیفیت همراه با استفاده حداکثر از دیتا

image

 

به گزارش 9to5Google، اپل هشدار زیر را برای استفاده از سیستم Lossless به کاربران نمایش می‌دهد:  

استریم فایل‌ها به صورت Lossless با مصرف بالای دیتا همراه خواهد بود. یک موزیک سه دقیقه‌ای در موارد زیر، مصرف حجم متفاوتی را در پی خواهد داشت:

  • 1.5 مگابایت در حالت high efficiency
  • 6 مگابایت در حالت high quality با کیفیت 256 kbps
  • 36 مگابایت در حالت Lossless 24-bit/48 kHz
  • 145 مگابایت در حالت Lossless 24-bit/192 kHz

پشتیبانی از هر یک از موارد بالا به نوع موزیک، نوع ارتباط شما با شبکه و بلندگویی که از طریق آن صداها پخش خواهند شد خواهد داشت.

اضافه کردن امکان پخش موزیک با بالاترین کیفیت ممکن، می‌تواند یک مزیت رقابتی بسیار بزرگ به نفع اپل موزیک باشد. مهم‌ترین رقیب اپل موزیک یعنی اسپاتیفای نیز چندی پیش خبر از اضافه شدن Hi-Fi به پلتفرم خود داد اما بعید به نظر می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی، شاهد عرضه Hi-Fi روی اسپاتیفای باشیم. با این تفاسیر، اپل موزیک از همین حالا یک برگ برنده مهم دارد که ممکن است برخی کاربران اسپاتیفای را از این سرویس دور و به سمت اپل موزیک بکشاند.

اگر اپل این ویژگی را در آینده نزدیک منتشر کند، رونمایی از ایرپادهای جدید را احتمالا با خدشه همراه خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که نسل جدید هدفون بی‌سیم اپل در تاریخ 18 می مصادف با بیست و هشتم اردیبهشت ماه به دنیای تکنولوژی معرفی شود. البته بد نیست بدانید که رویداد Google I/O 2021 نیز در این تاریخ، آغاز خواهد شد. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد تا بخشی از طوفان از پیش در نظر گرفته شده توسط گوگل را از این طریق خنثی کند؛ چرا که یکی از محصولات مورد انتظار در این رویداد، هدفون بی سیم پیکسل بادز A است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)