خانهاخبار
پاسخ به سوال‌های پرتکرار در مورد ایرتگ اپل

پاسخ به سوال‌های پرتکرار در مورد ایرتگ اپل

در این مطلب می‌خواهیم به سوال‌های پرتکرار کاربران در مورد ایرتگ اپل پاسخ دهیم.
۱۴۰۰/۲/۱۸

بر هیچ کس پوشیده نیست که اپل، تکنولوژی‌های بروز و هیجان انگیزی را برای ایرتگ خود در نظر گرفته است که پیدا کردن اشیاء یا وسایل گم شده را آسان‌تر از پیش کرده است. اما پیش از خرید این گجت، سوال‌هایی وجود دارد که باید پاسخ آن‌ها را بدانید و سپس نسبت به خرید ایرتگ اقدام کنید.

ما در این مطلب، انبوهی از سوال‌های پرتکرار کاربران در مورد ایرتگ را جمع آوری کرده‌ایم که با خواندن آن‌ها، می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد این محصول به دست آورده و با دید کاملا باز، نسبت به خرید این محصول اقدام کنید.

image

 

آیا باتری ایرتگ قابل تعویض است؟ طول عمر باتری آن چقدر است؟

بله باتری ایرتگ قابل تعویض است. AirTags از باتری استاندارد سکه‌ای CR2032 استفاده می‌کند که شخص استفاده کننده از این محصول می‌تواند به راحتی آن را تعویض کند. هر یک از باتری‌ها هم حدودا 12 ماه دوام خواهند آورد.

آیا ایرتگ ضدآب است؟

به گفته اپل، ایرتگ حاوی گواهی IP67 بوده و می‌تواند حدودا 30 دقیقه در عمق یک متری دوام بیاورد.

آيا ایرتگ به محض خارج شدن از جعبه قابل استفاده خواهد بود؟

بله این قابلیت امکان پذیر است، اما مطمئن شوید که آیفون یا آیپد شما روی iOS 14.5 یا iPadOS 14.5 و نسخه‌های بالاتر از آن باشد. در غیر این صورت امکان پیر کردن آن وجود نخواهد داشت. گوشی‌های اندرویدی به هیچ عنوان با ایرتگ سازگار نبوده و امکان فعال سازی آن را نخواهند داشت.

ایرتگ را چگونه می‌توان به دستگاه خود متصل (Pair) کرد؟

ایرتگ عضوی از شبکه فایند مای اپل به حساب می‌آید. پیش از باز کردن اپلیکیشن Find My، ابتدا محافظ پلاستیکی قرار گرفته روی ایرتگ را خارج کنید تا عملیات همگام سازی (Pairing) آغاز شود. حالا کافی است تا ایرتگ را به آیفون یا آیپد خود نزدیک کنید. پاپ آپ تنظیم و پیرینگ ایرتگ روی صفحه نمایش ظاهر شده و با ضربه زدن روی Connect این گجت با آیفون یا آیپد شما همگام سازی خواهد شد. این پاپ آپ دقیقا مشابه همان پاپ آپی است که موقع اتصال ایرپادز به آیفون مشاهده می‌کنید.

پس از این مرحله، می‌توانید شیء یا وسیله‌ای که قصد الصاق ایرتگ به آن را دارید (مانند کلید، کوله پشتی یا هر وسیله دیگری) را انتخاب کنید. پس از این مرحله، ایرتگ با اپل آیدی شما رجیستر خواهد شد.

چگونه عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن وسیله گم شده را آغاز کنم؟

به راحتی وارد اپلیکیشن Find My روی آیفون یا آیپد شده و روی آیتم مورد نظر خود ضربه بزنید. آخرین مکان آن روی نقشه به همراه لوکیشن مربوطه به نمایش درمی‌آید. در صورت پیدا نشدن، می‌توانید روی دکمه Play Sound ضربه بزنید تا صدایی از ایرتگ ساطع شود. به این ترتیب می‌توانید آن را به راحتی پیدا کنید. همچنین با زدن دکمه Find یا Directions، اپلیکیشن Find My به شما مسیر منتهی به ایرتگ را نشان خواهد داد که با جهت یابی، به وسیله گم شده خواهید رسید.

اگر ایرتگ پیدا نشد، چه باید بکنیم؟

در این صورت می‌توانید آن را از طریق اپلیکیشن Find My به حالت Lost Mode وارد کنید. به این ترتیب زمانی که ایرتگ مذکور در رنج آیفون شما قرار گیرد، نوتفیکیشنی برایتان ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید شماره خودتان به همراه یک پیام را در این قسمت درج کنید تا اگر شخص دیگری آن را پیدا کرد، بتواند برای بازگرداندن آن به شما کمک کند. شخصی که ایرتگ شما را پیدا می‌کند، باید از آیفون یا یک محصول مجهز به NFC استفاده کند.

آیا کسی قادر به پیر کردن دیوایس خود با ایرتگ‌مان است؟

از آن جا که ایرتگ با اپل آیدی شما ست می‌شود، لذا امکان سینک کردن مجدد تا زمانی که آن را Unpair نکنید وجود نخواهد داشت.

آيا شخصی دیگر می‌تواند از ایرتگ گم شده استفاده کند؟

اگر شخصی ایرتگ شما را پیدا کرده، اما قصد بازگرداندن آن را نداشته باشد، امکانی برای استفاده مجدد آن وجود نداشته و به نوعی این محصول تا ابد قفل خواهد ماند.

امکان پیر شدن چند ایرتگ با یک اپل آیدی وجود دارد؟

برای هر اکانت، اپل محدودیت پیر شدن 16 ایرتگ را قرار داده است.

آیا طول عمر ایرتگ همیشگی است؟

اگر از لحاظ استحکام و مقاومت این سوال را می‌پرسید، باید بگوییم بله.

آیا سابقه لوکیشن و ردیابی در تاریخچه ایرتگ باقی می‌ماند؟

خیر این گونه نیست. به لطف رمزگذاری این گجت، حتی مسئولان اپل نیز امکان مشاهده لوکیشن آن را نخواهند داشت.

آیا شخصی امکان چسباندن ایرتگ به کوله پشتی فردی دیگر و ردیابی آن را خواهد داشت؟

در حالی که این ویژگی وجود خواهد داشت، اما اپل جلوی روی دادن چنین اتفاقی را می‌گیرد. اگر یک ایرتگ به کوله پشتی شما چسبیده و آن را حمل کنید، نوتیفیکیشنی به گوشی هوشمند شما ارسال می‌شود. به این ترتیب می‌توانید ایرتگ را غیر فعال کنید. به یاد داشته باشید که ردیاب Tile به این ویژگی مجهز نبوده و در صورت ردیابی شدن، نوتیفیکیشنی به آيفون یا گوشی اندرویدی شما ارسال نشده و به راحتی ردیابی خواهید شد.

آیا گوشی اندرویدی هنگام ردیابی شدن قادر به ارسال نوتیفیکیشن خواهد بود؟

متأسفانه خیر.

چه زمانی طول می‌کشد تا ایرتگ به شخص صاحبش هشدار دهد؟

تا سه روز طول خواهد کشید. هر زمان که ایرتگ جابجا شود، صدایی پخش شده و به صاحب آن هشدار داده می‌شود.

آیا امکان به اشتراک گذاری ایرتگ با افراد خانواده در اپل آی‌دی وجود دارد؟

بله این قابلیت وجود دارد. اما اگر قصد انجام این کار را دارید، فراموش نکنید که پیام‌های هشدار امنیتی را غیر فعال کنید. در غیر این صورت مرتبا پیام ردیابی شدن برای آن‌ها ارسال خواهد شد. همچنین به دلایل امنیتی، ایرتگ از قابلیت Family Sharing بهره نمی‌برد.

آیا امکان پیدا کردن فرزند یا حیوان خانگی گم شده از طریق ایرتگ وجود دارد؟

برای حیوانات خانگی در صورت قرار گرفتن در رنج اصلی این امکان وجود دارد. اما برای فرزندان، اپل پیشنهاد می‌کند تا از قابلیت Family Setup اپل واچ در این زمینه استفاده کنید. اما در حالت کلی، اپل توصیه کرده است تا از ایرتگ برای اشیاء یا وسایل استفاده کنید، نه موجودات زنده.

قابلیت Precision Finding چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

Precision Finding یکی از امکانات ایرتگ به حساب می‌آید که به دلیل نیاز به چیپ U1 اپل، به خانواده آیفون 11 و آیفون 12 وابسته خواهد بود. پس اگر ایرتگ در نزدیکی شما باشد، قابلیت Precision Finding با یک رابط کاربری جدید و به کمک یک فلش، مسیر رسیدن به شیء گم شده به همراه فاصله تا آن را به شما نشان می‌دهد. به محض نزدیک شدن به وسیله گم شده، رقم فاصله متناسب با آن کاهش پیدا می‌کند. متأسفانه Precision Finding در برخی کشورها در دسترس نیست. پس اگر قصد سفر به کشوری دیگر را دارید، در این مورد تحقیقات لازم را به عمل آورید. برای افرادی که در مورد رنج فاصله‌ای Precision Finding کنجکاو هستند، باید بگوییم که این ویژگی تا 50 متر را پشتیبانی خواهد کرد.

و مهم‌ترین سوال، آیا ایرتگ در کشورمان کاربرد خواهد داشت؟

از آن جا که چیپ U1 داخل ایران پاسخگو نیست، لذا قابلیت Precision Finding در کشورمان هیچ کاربردی نخواهد داشت و امکان استفاده از این ویژگی وجود ندارد! همچنین برای استفاده از شبکه فایند مای، باید قابلیت Two Factor Authentication روی اپل آیدی شخص فعال شده باشد. از آن جا که این ویژگی در کشورمان به دلیل نیاز به شماره تلفن قابل فعال سازی نبوده و اشخاص زیادی آن را روی اپل آیدی خود فعال نکرده‌اند، لذا شبکه فایند مای در کشور ایران آنچنان که باید و شاید قوی نیست. به این ترتیب به دلیل این که ایرتگ وابستگی کامل به شبکه فایند مای دارد، لذا نمی‌توان به صورت کامل روی آن حساب باز کرد. شاید با ایرتگ بتوان اشیایی که به شما نزدیک هستند را به وسیله پخش صدا روی آن بتوانید راحت پیدا کنید اما اگر چند ده متر از آن دور شوید، بعید است با استفاده از شبکه Find My بتوانید آن را به دقت پیدا کنید. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)