خانهاخبار
قابلیت جنجالی iOS 14.5 به مذاق کاربران خوش نیامده است!

قابلیت جنجالی iOS 14.5 به مذاق کاربران خوش نیامده است!

96 درصد از کاربران آیفون، قابلیت جلوگیری از ردیابی توسط اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کرده‌اند.
۱۴۰۰/۲/۱۸

اپل در آخرین بروزرسانی سیستم عامل آی او اس، قابلیت‌های جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به App Tracking Transparency اشاره کرد. به کمک این ویژگی، امکان ردیابی لوکیشن به اپلیکیشن‌های سوم شخص به صورت پیش فرض داده نمی‌شود و در صورت تمایل، می‌توانید آن را شخصا غیر فعال کرده و مانند روال سابق، این اجازه را به اپلیکیشن‌های مختلف بدهید.

این قابلیت در ابتدای عرضه، جنجال‌های بسیار زیادی را به پا کرد و از همان ابتدای پیدایش در نسخه‌های آزمایشی، فیس بوک و شرکت‌های دیگر اتهام‌های زیادی را به اپل وارد کردند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که حدودا 96 درصد از کاربران آیفون‌ها، این قابلیت را به حالت غیر فعال درآورده‌اند.

image

 

اطلاعات مختلف در این زمینه توسط موسسه تحقیقاتی Flurry جمع آوری شده و حاکی از آن است که تنها 4 درصد از کاربران سیستم عامل iOS 14.5 در کشور آمریکا، از این قابلیت استفاده می‌کنند. این آمار از حدود 2.5 میلیون کاربر به صورت روزانه استخراج شده است. ویژگی App Tracking Transparency همان طور که اشاره کردیم، همزمان با ارائه iOS 14.5 در دسترس عموم کاربران قرار گرفت.

فیس بوک در پی این اقدام اپل، سعی کرد تا به مقابله با آن پرداخته و از کاربران نسخه آی او اس اپلیکیشن‌‌هایی مانند اینستاگرام خواسته است تا برای ادامه کار این اپلیکیشن به صورت رایگان، اجازه دسترسی به لوکیشن و مواردی از این قبیل را بدهند. اپل همچنین از توسعه دهندگان خواسته است تا کاربران را مجبور به قبول کردن این شرایط نکنند و در صورت انجام چنین حرکتی، اکانت آن‌ها از اپ استور بن خواهد شد. در نگاه جهانی، تعداد کاربرانی که قابلیت App Tracking Transparency را فعال نگه داشته‌اند، به عدد 12 درصد رسیده است.

شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات، از آن جا که کلیه درآمدشان از این طریق و ردیابی لوکیشن کاربران حاصل می‌شود، از چنین موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. شما به عنوان یکی از کاربران آیفون، آیا دستگاه خود را به iOS 14.5 آپگرید کرده‌اید؟ در صورت مثبت بودن این پاسخ، ویژگی یاد شده روی گوشی هوشمند شما فعال است یا غیر فعال؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Nemo

۱۴۰۰/۲/۱۸
خبر کاملا اشتباه تعبیر شده. disable شدن این قابلیت )ATT( یعنی به طور خودکار ios اجازه جمع آوری اطلاعات را به سایت‌ها و cookies نمیده و اطلاعات شخص برای هیچ سایتی قابل دسترسی نیست. فعال شدن این قابلیت به سایت‌ها اجازه میده از شخص «درخواست ردیابی اطلاعات» بدن.