خانهاخبار
هواوی برای آزمایش شبکه 6G دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کند

هواوی برای آزمایش شبکه 6G دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کند

شرکت هواوی که در زمینه ارتباطات فعالیت گسترده‌ای دارد، بنا به گفته برخی گزارشات قصد دارد تا به همراه دو شرکت دیگر ماهواره‌هایی را جهت تست تکنولوژی 6G خود به فضا بفرستد.
۱۴۰۰/۲/۸

با توجه به شایعات، یکی از غول‌های تکنولوژی چین یعنی هواوی، در ماه جولای امسال به همراه دو شریک چینی دیگر قصد ارسال دو ماهواره به فضا جهت آغاز کار بر روی تکنولوژی 6G خود را دارد. ارسال این ماهواره‌ها به جو زمین به کمک اپراتور چینی China Mobile و یک بخش دولتی مربوط به کاوش‌های فضایی انجام می‌شود.

به گفته یکی از بلاگرهای مستقل چینی به نام Chang’an Shumajun که رابطه نزدیکی با هواوی دارد؛ موفقیت این پروژه اهمیت بسیاری برای تکنولوژی‌های کلیدی چین مانند شبکه ارتباطات و سوییچینگ دارد. البته یکی از مسئولین بخش روابط عمومی هواوی به Global Times اعلام کرده که اطلاعاتی از این پروژه در دست ندارد و اپراتور China Mobile نیز پاسخی به این خبرگزاری نداد.

 به گفته Ma Jihua که یکی از تحلیل کنندگان شناخته شده در پکن است؛ با توجه به اینکه هواوی در حال تدارک برنامه عرضه 6G خود است که سرعتی حدودا ۵۰ برابر 5G دارد، احتمال حقیقت داشتن این خبر بسیار زیاد است.

بر خلاف تکنولوژی 5G که تنها به ساختن آنتن‌هایی برای مخابره سیگنال نیاز دارد؛ شبکه 6G در فرکانس‌های بالاتری قرار گرفته و ر برخی نقاط نیاز به ارسال سیگنال توسط ماهواره وجود دارد و ساختن آنتن‌ها کفایت نخواهد کرد.

Xu Zhijun که مدیر موقت هواوی است، در کنفرانس تحلیلگران جهانی این شرکت که در اوایل این ماه برگزار شد؛ اشاره کرد کرد که هواوی تکنولوژی 6G خود را تا سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد کرد و به زودی مزایای 6G را نیز به عموم توضیح خواهد داد.

image

 

در سال ۲۰۱۹ نیز هواوی در کنفرانسی مربوط به تکنولوژی 6G، از ایده خود برای ارسال بیش از ۱۰،۰۰۰ ماهواره کوچک به جو زمین جهت رساندن 6G به نقاط مختلف جهان رونمایی کرد.

چین تا به حال در زمینه عرضه 5G در جهان پیش‌رو بوده و احتمالا با وجود شرکت‌های قدرتمندی چون هواوی، در توسعه 6G‌ نیز از سایر کشورها جلوتر است. این شرکت که در عرضه تکنولوژی 5G بسیار قدرتمندتر از رقبا عمل کرده، توانسته حتی با وجود تحریم‌های آمریکا کار را بر روی توسعه تکنولوژی 6G خود آغاز کند.

بنا به گفته Ma Jihua، پتانسیل تکنولوژی 6G با وجود اینکه هنوز در مراحل اولیه بوده بسیار بالاست و هیچ دولت یا شرکتی توانایی انکار آن را ندارد. ارتباطات ماهواره‌ای در چین پس از طرح زیرساخت‌های جدید آنها در سال گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند و Jihua می‌گوید که باید بدانیم تفاوت کاربرد ماهواره‌های دولتی چین و ماهواره‌های ارسالی توسط هواوی در چیست.

شبکه ماهواره‌های فضایی کشور چین، هدف رساندن دسترسی به اینترنت برای مردم و کسب‌ و کارهای موجود در بخش‌های فقیر و دور افتاده این کشور را دارد ولی هدف این ماهواره‌های 6G بیشتر انجام آزمایش‌ها و خدمات رسانی به مناطق پر جمعیت و شهری است.

در اواخر سال گذشته، چین توانست نخستین ماهواره آزمایشی 6G جهان را از پایگاه Taiyuan در شمال چین به فضا ارسال کرده و نقطه عطفی را در زمینه کاوش فضایی این کشور رقم بزند. این ماهواره که حاوی یک تراهرتز اطلاعات مخابره‌ای بود، ماموریت برقراری ارتباط پس از قرار گیری در جو زمین و انجام آزمایش را داشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)