خانهاخبار
سامسونگ قصد افزودن ویژگی‌های جدید مربوط به سلامتی در گوشی تاشو بعدی خود را دارد

سامسونگ قصد افزودن ویژگی‌های جدید مربوط به سلامتی در گوشی تاشو بعدی خود را دارد

شرکت سامسونگ در عرضه گوشی‌های تاشو بسیار فعال بوده و حالا شایعات جدید خبر از آن می‌دهند که این شرکت قصد افزودن ویژگی‌هایی مانند سنجش فشار خون را به گوشی‌های تاشو بعدی خود را دارد.
۱۴۰۰/۲/۸

شرکت سامسونگ احتمالا قصد قرار دادن سنسور‌های جدید مربوط به سلامتی در گوشی‌های تاشو بعدیش را دارد. به تازگی پتنتی توسط این شرکت ثبت شده است که نشانگر این بوده که سامسونگ در حال طراحی تکنولوژی برای قرار دادن سنسور فشار خون در گوشی‌های هوشمندی است که صفحه نمایش تاشو دارند.

این پتنت نحوه استفاده از این سنسور را در این گوشی‌ تاشو نشان می‌دهد و آنها از طراحی مشابه گلکسی فولد که سنسور‌ها در بیرون و درون آن قرار گرفته برای نمایش این تکنولوژی استفاده کرده‌اند. در توضیحات نیز قید شده که این تکنولوژی برای گوشی‌های تاشو با طراحی صدفی مانند گلکسی زد فلیپ نیز کار‌ می‌کند.

image

 

در یکی از عکس‌ها، قرار گرفتن دو سنسور در قسمت زیرین نمایشگر تاشو نشان داده شده که کاربر با قرار دادن اشاره‌اش بر روی سنسور‌ها می‌توانند از آن استفاده کند. به نظر می‌رسد که نحوه کارکرد این تکنولوژی این است که گوشی ابتدا یک عکس گرفته، سپس پیکسل‌ها را آنالیز کرده و داده‌ها را به موج پالسی تبدیل می‌کند که همان نحوه گذر خون از درون رگ‌های انگشت است.

این پتنت نشان داده که دستگاه میزان فشار وارد شده توسط انگشت را نیز اندازه گیری کرده و برای دسترسی به این حالت، انگشت کاربر باید باید دو لایه صفحه تاشو قرار بگیرد؛ سپس گوشی اطلاعات را در نمایشگر بیرونی به کاربر نشان می‌دهد.

حالت دیگری نیز در این پتنت، قرار گرفتن سنسورها در پشت گوشی را نشان می‌دهد و کاربر بدین وسیله می‌تواند با نگه داشتن گوشی در کف دست خود، اطلاعات مربوط به سلامتش را مشاهده کند. به گفته این پتنت، با استفاده از این تکنولوژی امکان دریافت اطلاعاتی مانند فشار خون کاربر، میزان سلامت قلب، میزان فشار آئورتی، سنجش استرس و خستگی ممکن خواهد بود. البته بسیاری از این ویژگی‌ها در برخی از ساعت‌های هوشمند موجود در بازار نیز دیده می‌شود.

image

 

هنوز مشخص نیست که سامسونگ در چه زمانی قصد ارائه این تکنولوژی بر روی گوشی‌های تاشو خود را دارد؛ البته گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 که به زودی عرضه خواهند شد گزینه‌های مناسبی هستند اما نمی‌دانیم که دارای این ویژگی خواهند بود یا خیر.

شما درباره اطلاعات منتشر شده در این پتنت چه فکر می‌کنید؟ آیا به کارگیری این تکنولوژی توسط سامسونگ موجب ایجاد دلیل تازه‌ای برای خرید گوشی‌های هوشمند تاشو خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)