خانهاخبار
گلکسی اس 22 الترا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد داشت!

گلکسی اس 22 الترا دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد داشت!

پیشرفته‌ترین عضو خانواده بعدی پرچمداران سامسونگ با نام گلکسی اس 22 الترا به دوربینی پیشرفته مجهز خواهد بود.
۱۴۰۰/۲/۷

وب سایتی چینی IT Home بر اساس اظهارات افشاگران سرشناس دنیای تکنولوژی مانند آیس یونیورس و Digital Chat Station، مدعی شده است که قوی ترین عضو پرچمدار آینده سامسونگ با نام گلکسی اس 22 الترا به بازار عرضه خواهد شد و از یک سنسور 200 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بهره خواهد برد.

تیزری که در ماه مارچ توسط ARM، سازنده چیپ‌‌های سامسونگ منتشر شد، حاکی از آن بود که مهندسان این شرکت کره‌ای در حال کار روی سنسور 200 مگاپیکسلی هستند. همان طور که پیش‌تر حین معرفی سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ شاهد آن بودیم، اخیرا شایعه شده است که شیائومی نیز در حال کار روی سنسور 200 مگاپیکسلی است و قصد دارد تا محصولی مجهز به این دوربین را در آینده نزدیک معرفی کند.

در ماه فوریه، شرکت سامسونگ از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN2 با ابعاد پیکسل‌های 1.4 میکرونی رونمایی کرد. پیش از آن در ماه ژانویه، سنسور 108 مگاپیکسلی نیز توسط این برند کره‌ای معرفی شد که ابعاد پیکسل‌های آن نیز 0.8 میکرون بود. پیکسل‌های بزرگ‌تر از لحاظ تئوری امکان ثبت اطلاعات بیشتری را دارا هستند. سامسونگ از تکنولوژی pixel-binnig برای جمع‌آوری نور درمحیط‌هایی کم نور استفاده می‌کند.

سنسور 200 مگاپیکسلی گوشی هوشمند گلکسی اس 22 الترا پیش بینی می‌شود که به پیکسل‌های 0.64 میکرونی مجهز باشد. گزارش پیشین در این مورد حاکی از آن بود که سامسونگ قصد دارد تا استراتژی خود در مورد دوربین گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد. به این ترتیب شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در مورد دوربین 108 مگاپیکسلی خانواده گلکسی اس 21 بودیم و همین موضوع باعث شد تا با یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی روبرو باشیم.

image

 

هنوز زمان زیادی تا رونمایی از سری S22 سامسونگ باقی مانده و تا موعد معرفی آن که احتمالا در سه ماهه اول سال آینده میلادی (2022) خواهد بود، مطمئنا اتفاقات زیادی روی خواهد داد. به تازگی برخی شایعات از این می‌گویند که سامسونگ در محصولات خانواده اس 22 نیز از سنسور ToF صرف نظر خواهد کرد که البته جای تعجبی نیز نخواهد داشت. چرا که از زمان رونمایی از سری اس 21 و نوت 20، شاهد این قطعه سخت‌افزاری در محصولات جدید نبودیم.

گزارشی که امروز توسط وب سایت چینی IT Home منتشر شده، حاکی از آن است که سامسونگ در پرچمدار آینده خود از سنسورهای برند Olympus بهره خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که شرکت کره‌ای یاد شده به تازگی، با کمپانی ژاپنی Olympus در این زمینه به توافق رسیده است. همچنین پیش بینی می‌شود که نسل آینده گوشی‌های هوشمند سامسونگ به دوربین سلفی تعبیه شده درون نمایشگر مجهز خواهد بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک از این شایعات و حرف و حدیث‌های مطرح شده،‌ رنگ و بوی واقعیت به خود خواهند گرفت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)