خانهاخبار
نسخه عمومی iOS 14.5 منتشر شد

نسخه عمومی iOS 14.5 منتشر شد

شب گذشته نسخه عمومی آی او اس 14.5 عرضه شد. در این مطلب چند دلیل مهم برای آپدیت سریع آيفون به iOS 14.5 را با شما در میان می‌گذاریم.
۱۴۰۰/۲/۷

حدودا سه ماه از آغاز مرحله آزمایشی سیستم عامل آی او اس 14.5 می‌گذرد و پس از کش و قوس‌های فراوان، در نهایت شب گذشته نسخه عمومی و فاینال این سیستم عامل در اختیار کاربران آیفون قرار گرفت. در ادامه چند دلیل مهم برای آپدیت سریع دستگاه به iOS 14.5 را بازگو خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پیش از آغاز عملیات آپدیت، فراموش نکنید تا مطلب مراحل آماده سازی آیفون برای آپگرید به آی او اس 14.5 را مطالعه کنید. نسخه جدید iOS تمامی آیفون‌هایی که امکان آپدیت شدن به آی او اس 14 را داشته اند (آیفون 6S و مدل‌های بالاتر) را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. در ادامه امکانات و قابلیت‌های iOS 14.5 که شدیدا به کار شما خواهد آمد را مرور خواهیم کرد.

باز شدن Face ID با وجود ماسک و به کمک اپل واچ

بیش از یک سال از وجود ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و اپل در نهایت، امکان آنلاک کردن قفل صفحه نمایش آیفون به کمک اپل واچ را در اختیار کاربران تلفن هوشمند خود گذاشت. به کمک iOS 14.5 و watchOS 7.4، دارندگان آیفون قادر خواهند بود تا حتی با وجود همراه داشتن ماسک روی صورت، قفل صفحه نمایش دستگاه خود را به آسانی و با همراه داشتن اپل واچ باز کنند. پس از نصب این دو نسخه روی گوشی و ساعت هوشمند خود، کافی است به منوی ستینگ رفته و به دنبال منوی Face ID & Passcode بگردید. سپس باید سوییچ مربوط به این گزینه را فعال کنید.

image

 

در این صورت آیفون شما در شرایط زیر، می‌تواند با اپل واچ ارتباط برقرار کرده و قفل صفحه نمایش به این ترتیب باز خواهد شد:

  • همراه داشتن ماسک روی صورت
  • نزدیک بودن اپل واچ به آیفون
  • بسته بودن اپل واچ روی مچ دست
  • آنلاک بودن اپل واچ
  • فعال بودن رمز عبور اپل واچ

اضافه شدن ایموجی‌های بیشتر

با وجود اضافه شدن تمام ویژگی‌های جدید، اما با ارائه هر نسخه کاربران انتظار اضافه شدن ایموجی‌های جدید به این پلتفرم را دارند. اپل در آی او اس 14.5 بیش از 200 ایموجی جدید را اضافه کرده است که به عنوان مثال می‌توان به آیتم‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اشاره کرد.

image

 

بد نیست بدانید که از 217 ایموجی اضافه شده، حدودا 200 ایموجی به ایجاد روابط میان انسان‌ها مربوط می‌شود که در نسخه جدید iOS در دسترس کاربران قرار گرفته است.

پشتیبانی از دو سیم کارت 5G

در این نسخه شاهد پشتیبانی از دو سیم کارت 5G هستیم و به این ترتیب، دارندگان مدل‌های سری آيفون 12 و آیپد پرو جدید می‌توانند از این ویژگی استفاده کرده و به صورت همزمان از دو سیم کارت 5G روی دستگاه خود بهره ببرند.

اضافه شدن دو صدای جدید به سیری

با ارائه iOS 14.5 کاربران در هنگام انجام تنظیمات اولیه قادر خواهند بود تا صدای سیری را از میان چهار گزینه موجود انتخاب نمایند. به گزارش مسئولان اپل، صداهای جدید به گونه‌ای ثبت و ضبط شده‌اند که شباهت بیشتری به صدای واقعی انسان داشته و هنگام ارتباط با سیری، تصور کنید که با یک شخص عادی در حال صحبت کردن هستید. در حال حاضر، دو صدای جدید سیری تنها برای کاربران انگلیسی زبان طراحی شده است. اما به مرور و با گذشت زمان، این ویژگی با زبان دیگر کشورها نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

image

 

همچنین رابط کاربری جدیدی برای ارتباط متنی با سیری در نظر گرفته شده است. زمانی که از این دستیار هوشمند برای ارسال پیام کمک بخواهید، می‌توانید دستور خود را از طریق تایپ کردن متن با وی در میان بگذارید. همچنین سیری به قابلیت Call Emergency Services یا تماس با شماره‌ها و خدمات اضطراری مجهز شده است.

اپلیکیشن پادکست و موزیک با امکانات جدید

در کنار تغییرات بصری در اپ موزیک، شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدیدی نیز هستیم. طرح بکگراند پادکست‌ها مانند آلبوم‌های اپل موزیک، با همان کاور اصلی همخوانی خواهد داشت. همچنین امکان پخش آخرین اپیزود یا اجرای پادکست جدید برای اولین بار بسیار آسان‌تر از پیش شده است.

image

 

اپل در iOS 14.6 همچنین قصد دارد تا سیستم درآمدزایی را به پادکست‌ها نیز اضافه کند و تولید کنندگان محتوا در این زمینه قادر خواهند بود تا در ازای ساخت پادکست، از کاربران خود مبالغی را دریافت کنند.

اپل موزیک هم با قابلیت‌های جدیدی مانند جسچرهای سوایپ در آلبوم‌ها یا پلی لیست‌ها و منوهای pop-over همراه شده است. همچنین امکان به اشتراک گذاری متن آهنگ‌ها هم در این نسخه فراهم شده است.

قابلیت App Tracking Transparency

iOS 14.5 به ویژگی App Tracking Transparency مجهز شده است. به این ترتیب اپلیکیشن‌ها به صورت پیش فرض امکان دسترسی به لوکیشن شما را نداشته و برای این منظور، همواره از شما سوال پرسیده خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که اپلیکیشن فیس بوک را باز کنید، پیغامی برای کسب اجازه در خصوص دسترسی به لوکیشین روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود که دو آپشن زیر در اختیار شما خواهد بود:

  • عدم اجازه برای دسترسی به لوکیشن
  • اجازه دادن برای دسترسی به لوکیشن

image

 

قابلیت‌های جدید اپلیکیشن Maps اپل

در iOS 14.5 همچنین امکان گزارش تصادف، وقایع غیر طبیعی و دوربین‌های تست سرعت هم فراهم شده است و به این ترتیب می‌توانید این قبیل موارد را در اپلیکیشن یاد شده گزارش کرده تا به دیگران از این طریق یاری برسانید.

image

 

از جمله دیگر قابلیت‌های iOS 14.5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از ایرتگ برای ردیابی اشیاء یا وسایل گم شده
  • بازطراحی بخش نیوز پلاس در اپلیکیشن News اپل
  • امکان استریم فایل‌های صوتی یا تصویری در سرویس فیتنس پلاس توسط دستگاه‌های پشتیبانی کننده از قابلیت AirPlay 2
  • امکان نمایش ریمایندرها بر اساس عنوان، میزان مهم بودن، تاریخ انقضاء یا تاریخ ایجاد شدن
  • بهبود ارتباطات 5G

اگر شما هم آیفون دارید، می‌توانید همین حالا با رفتن به بخش Settings> General> Software Update آیفون خود را به نسخه جدید iOS آپدیت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)