خانهاخبار
اندرویدی‌ها خواهان باقی ماندن یکی از ویژگی‌های نسخه آزمایشی اندروید 12 هستند

اندرویدی‌ها خواهان باقی ماندن یکی از ویژگی‌های نسخه آزمایشی اندروید 12 هستند

یکی از قابلیت‌های اندروید 12 برای محافظت از چشم، این روزها شدیدا طرفدار پیدا کرده است.
۱۴۰۰/۲/۶

جدید ترین نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید 12 که با نام Developer Preview 3 از آن یاد می‌شود، به یک قابلیت جدید با نام Extra Dim مجهز شده که این موضوع به تازگی توسط وب سایت Droid Life کشف شده است. همان طور که از نام آن پیدا است، این قابلیت باعث می‌شود تا نمایشگر دستگاه بیش از حالت معمول تاریک‌تر و نور آن کمتر شود. البته گوگل پیش‌تر قابلیتی با نام Reduce Bright Colors یا Reduce Brightness را به این نسخه‌های آزمایشی اضافه کرده بود، اما این نام جدید بیشتر با ساز و کار آن هماهنگ شده است.

مسئولان گوگل مدعی شده‌اند که قابلیت Extra Dim برای کار کردن با گوشی در هنگام شب یا در فضاهای تاریک بسیار مناسب است. چرا که کمترین حالت روشنایی فعلی که در سیستم عامل اندروید در دسترس کاربران قرار گرفته است، باز هم برای چشمان کاربران تا حدی مضر است. با فعال کردن سوییچ مربوط به Extra Dim این ویژگی حتی با وجود خاموش و روشن شدن مجدد دستگاه در وضعیت روشن باقی خواهد ماند و به کمک اسلایدر مربوطه، می‌توانید میزان تاریک‌تر شدن نمایشگر را به دلخواه تنظیم کنید.

image

 

شورتکاتی برای قابلیت Extra Dim همچنین می‌تواند به منوی Quick Settings اضافه شود تا امکان دسترسی راحت‌تر به آن از این طریق فراهم شود. اما در صورت عدم نیاز، برای فعال کردن این ویژگی باید به منوی Settings> Accessibility> Extra Dim بروید. سوییچ دیگری برای استفاده از دکمه‌‌های افزایش یا کاهش صدا برای این قابلیت در نظر گرفته شده است که در صورت روشن کردن، می‌توانید از دکمه‌های سخت‌افزاری گوشی هوشمند برای زیاد یا کم کردن میزان تاریکی صفحه نمایش استفاده کنید. همان طور که گفتیم، گوگل در حال حاضر مشغول تست این ویژگی است و امیدواریم که در نسخه نهایی، شاهد باقی ماندن آن در سیستم عامل اندروید 12 باشیم.

این روزها با وجود روشن بودن حالت دارک مود یا مواردی از این قبیل، چشمان شما ممکن است همچنان با نور تابیده شده از سوی صفحه نمایش اذیت شود. لذا Extra Dim از جمله قابلیت‌هایی به حساب می‌آید که می‌تواند در این زمینه به شما کمک شایان توجهی کند. در صورتی که از نسخه‌های آزمایشی سیستم عامل اندروید 12 استفاده می‌کنید، لطفا تجربیات خود در مورد این قابلیت جدید را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیان

۱۴۰۰/۲/۶
کاش قابلیت های جدیدی ک به آی او اس 14 اومده اندروید هم از اونا استفاده کنه خیلی کاربردیه من آیفون ک داشتم شورت کات های باحالی داشت مثلا با دو بار ضربه به پشت دستگاه میشد یه شورت کات تنظیم کرد مثلا صفحه خاموش بشه یا روشن بشه یا نوتفیکیشن ها بیاد پایین یا با 3 ضربه به پشت دستگاه میشد یه کار دیگه رو تنظیم کرد تا انجام بشه یا ویجت های مختلف رو روی همدیگه مینداختم و چنتا ویجت در یه ویجت وجود داشت و با سوایپ کردن یا ورق زدن میشد ویجت ها رو دید و این خیلی عالیه چون در یه فضای کوچیک چندین ویجت روی همدیگه قرار میگیره البته آی او اس چند سال پیش خیلی امکانات سیستم عاملش کم و ضعیف بود اما رفته رفته خیلی خوب شد و الان اگ بگم امکاناتش از اندروید بیشتره بی راه نگفتم ولی خب اندروید توی شخصی سازی های تم و لانچر یه مقدار دست کاربر رو بیشتر باز میزاره امیدوارم این ویژگیهای آیفونی هم به اندروید بیاد