خانهاخبار
اپل تی وی نسل 6 با ریموت جدید معرفی شد

اپل تی وی نسل 6 با ریموت جدید معرفی شد

نسل 6 اپل تی‌وی با ریموت کنترل جدید دقایقی پیش رونمایی شد. در این نسل از اپل تی وی شاهد پردازنده جدید و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هستیم.
۱۴۰۰/۱/۳۱

پس از چندین ماه شایعه در مورد اپل تی‌وی جدید سرانجام اپل در مراسمی که در حال برگزاری است از نسل ششم اپل تی‌وی رونمایی کرد. این محصول ضمن حفظ طراحی نسل قبلی از تراشه قدرتمند A12 در کنار ریموت کنترل جدید سیری بهره می‌برد.  

اپل تی وی نسل 6 در جریان رویداد اپل Spring loaded رونمایی شد و اپل اعلام کرد که این ستاپ باکس جدید از تراشه A12 Bionic استفاده می‌کند و اکنون می‌تواند تمام بازی‌های اپ استور و اپل آرکید را اجرا کند و مشکلی از این جهت نخواهد داشت و می‌توان حتی به عنوان یک کنسول بازی از آن بهره برد. 

نسخه قدیمی اپل‌ تی‌وی چهار سال به عنوان ستاپ باکس اپل شناخته می‌شد و از محتوای 4K، HDR و همین‌طور دالبی ویژن پشتیبانی می‌کرد. در کنار موارد گفته شده از رمز گذاری دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کرد، اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی جایی در آن نداشت. این نکته هر زمان که بخواهید بازی روی تلویزیون انجام دهید اهمیت پیدا می‌کند. خوشبختانه اپل طراحی اپل تی‌وی را بهبود بخشیده است و ارگونومی و قابلیت‌های بیشتر را به این مدل جدید آورده است. ریموت هم بازطراحی شده و اکنون ضخیم‌تر از مدل قبلی است. ریموت کنترل جدید دکمه پنج طرفه‌ همراه با قابلیت لمسی دارد که جایگزین پد لمسی در نسخه قدیمی شده که بیشتر کاربران به آن اعتراض داشتند.

روی کنترل جدید یک دکمه سیری جداگانه قرار گرفته که کاربر می‌تواند به کمک آن سیری را فراخوانی کند. این دکمه جدید در کناره کنترل قرار دارد و به راحتی زیر دست کاربر است. اپل فقط کنترل را باز طراحی کرده و اپل تی‌وی همچنان از همان شکل و شمایل قبلی بهره می‌برد. از این جهت اپل از رقبای خود که دانگل‌های جدید با شکل کوچک و جمع و جور طراحی و روانه بازار کرده‌اند، به نظر عقب می‌رسد. یک ویژگی جدید که به اپل تی‌وی اضافه شده است به کاربر اجازه می‌دهد تا رنگ صفحه نمایش تلویزیون را با استفاده از سنسورهای موجود روی آیفون، تنطیم کند.

اپل در ادامه می‌گوید در حال کار با تعدادی از ارائه دهندگان محتوا است تا بتواند محتوای با کیفیت HDR و همین‌طور نرخ فریم بالا تولید کند که از جمله آن‌ها می‌توان به FOX، NBCUniversal، Paramount Plus، Red Bull TV و Canal Plus اشاره کرد.  

image

سیری ریموت به طور کلی با کنترل‌های جدید و همین‌طور لمسی باز طراحی شده و اولین نکته‌ای که در رابطه با این کنترل به چشم می‌خورد استفاده از آلومینیوم است که البته اپل اعلام کرد این آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی است و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند. اپل تی وی نسل 6 با حافظه ۳۲ گیگابایت با قیمت ۱۷۹ دلار در دسترس است و نسخه ۶۴ گیگابایتی نیز با قیمت ۱۹۹ دلار در دسترس مشتریان است. عرضه این اپل تی وی جدید از ماه می آغاز خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)