خانهاخبار
شیائومی در حال ساخت تبلت‌هایی ۱۱ اینچی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده اسنپدراگون است

شیائومی در حال ساخت تبلت‌هایی ۱۱ اینچی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده اسنپدراگون است

به تازگی شایعاتی منتشر شده که به گفته آنها، شرکت شیائومی در حال تولید تبلت‌هایی جدید از سری می پد است.
۱۴۰۰/۱/۲۴

شرکت شیائومی مدل‌های فراوانی از گوشی‌های هوشمند را تولید می‌کند ولی در زمینه تبلت کمی محافظه‌کارتر بوده و تا به حال تبلت‌های کمی را به بازار عرضه کرده و از سال ۲۰۱۸ نیز تبلت جدیدی نداشته است. حالا به گفته لو دهنده‌ای به نام Digital Chat Station، شیائومی در حال ساخت دو تبلت می پد جدید است و مشخصات احتمالی آنها نیز منتشر شده‌اند.

بیایید فعلا آنها را می پد 5 و می پد 5 پرو خطاب کنیم. این تبلت‌ها دارای نمایشگر ۱۱ اینچی LCD هستند که با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ عرضه شده و دارای نسبت صفحه ۱۶:۱۰ هستند. همچنین گفته شده که این صفحه نمایش‌ها قابلیت تشخیص ۴۰۹۶ سطح متفاوت از فشار را دارند!  

image

نمایشگر این تبلت‌ها از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز و حساسیت به لمس ۲۴۰ هرتز بهره می‌برند که با وجودی که این تکنولوژی‌ها در گوشی‌های هوشمند زیادی یافت می‌شوند؛ در بین تبلت‌های بسیار کمی مانند مدل‌های آیپد پرو و برخی مدل‌های سامسونگ گلکسی تب اس شاهد حضور آنها هستیم.

تفاوت اصلی این دو تبلت در پردازنده آنهاست. یکی از مدل‌ها از پردازنده اسنپدراگون 780G بهره خواهد برد که یک پردازنده جدید و رده بالا با لیتوگرافی ۵ نانومتری است که از پردازشگر عکس و پردازنده عصبی نیز پشتیبانی می‌کند. این پردازنده دارای مودم X53 است و از 5G به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

مدل دیگر از پردازنده SM8150-AC استفاده می‌کند که در اصل شماره مدل پردازنده‌های اسنپدراگون 855+ و 860 است. این پردازنده‌ها ۷ نانومتری بوده و پردازنده گرافیکی قوی تری نسبت به مدل 780G دارند، اما پردازشگر عکس و پردازنده عصبی آنها کمی قدیمی شده‌اند. هیچ‌یک از این پردازنده‌ها از نرخ به‌روزرسانی بالای ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند اما شیائومی با یک درایور گرافیکی Novatek، این مشکل را حل کرده است.

هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی از این تبلت ها به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. شیائومی چند هفته پیش مراسمی برای معرفی محصولاتش برگزار کرد که حالا زمان آن گذشته است. نزدیکترین تاریخ عرضه محصولات این شرکت، عرضه گوشی می 11X در هند است که در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) انجام خواهد شد؛ اما هنوز شایعه‌ای مبنی بر معرفی دستگاه دیگری در کنار این گوشی وجود ندارد.

نظر شما درباره این تبلت‌ها چیست؟ آیا به نظرتان عرضه این دستگاه‌ها موجب کسب بیشتری از سهم بازار تبلت‌ها توسط شیائومی خواهد شد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)