خانهاخبار
سایپا نسبت به ویدیوی پخش شده آتش گرفتن شاهین واکنش نشان داد

سایپا نسبت به ویدیوی پخش شده آتش گرفتن شاهین واکنش نشان داد

معاون کیفیت سایپا در مورد ویدیوی آتش گرفتن شاهین، توضیح داد. سایپا عوامل بیرونی را عامل این آتش سوزی می‌داند.
۱۴۰۰/۱/۱۴

خودروی شاهین، خودروی تازه وارد از شرکت سایپا است که سایپا ۲۶ اسفند ماه اولین سری از این خودرو را تحویل مشتریان داده است. به گفته‌ مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا، این خودرو توسط این شرکت و بر پایه پلتفرم Sp100 طراحی و تولید شده است. با توجه به گفته سید جواد سلیمانی، ۹۲ درصد قطعات شاهین توسط قطعه سازان داخلی تولید شده است و ۸ درصد باقی مانده وارداتی هستند که قرار است تا پایان سال آینده همه‌ قطعات داخلی سازی شوند.

image

 

ماجرا از آن‌جایی آغاز می‌شود که چند روز پیش یک ویدیو از آتش گرفتن یک خودروی شاهین در فضای مجازی پخش شده بود. این اتفاق از این جنبه تعجب برانگیز است که هنوز یک ماه هم از تحویل این خودرو به خریدارانش نمی‌گذرد!

بلافاصله پس از این ویدیو، معاون کیفیت سایپا در مورد آن توضیحاتی ارائه داد مبنی بر این که به احتمال زیاد عوامل خارج از سیستم‌های خودرو و عوامل جانبی دیگر باعث رخ دادن این حادثه شده‌اند. وی همچنین افزود که خودروی مذکور تحویل مشتری داده نشده بود و صرفا در اختیار نمایندگی سایپا بوده است. 

او همچنین توضیح داده که بررسی‌ها پیرامون این اتفاق همچنان ادامه خواهد داشت و جزئیات بیشتر پس از کامل‌تر شدن بررسی‌ها اعلام خواهد شد. جبلی جوان، معاون کیفیت سایپا، در ادامه گفته‌های خود افزود:

روزانه تعداد زیادی از خودروی شاهین به مشتریان تحویل می‌شود و بر اساس گزارش‌ها رضایت مشتریان از شاهین بسیار بالاست و مجددا تاکید می‌کنیم که این اتفاق مربوط به طراحی یا موضوعات کیفی خودرو نیست و عوامل جانبی باعث بروز این حادثه شده است.

شما درباره اتفاق رخ داده چه فکر می‌کنید و آیا به نظر شما جوابیه سایپا در این زمینه قانع کننده است؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

قاسم

۱۴۰۰/۲/۲۲
صداقت شرکتهای خودرو ساز وطنی،بارها به ما اثبات شده،دیگه نیاز به نظرسنجی نیست،همینطوری که خیلی راحت حق مشتری رو زیرپا میزارن، به تعهدتحویل خودرو پایبند نیستن،از بدترین متریال برای ساخت خودرو استفاده میکنن،به مشتری جوابگو نیستن،هیچ خدمات پس ازفروشی ندارن،جنس بنجل تحویل مشتری میدن،تو نمایندگیهاشون مکانیک درست درمون ندارن،ماشینهای بدون گارانتی رو راحتتر پذیرش میکنن.....،درمورد آتش گرفتن شاهین هم حتما راست میگن.این ماییم که حق خودروسازها رو پایمال کردیم.