خانهاخبار
اپلیکیشن مایکروسافت کورتانا به پایان عمر خود در iOS و اندروید رسید

اپلیکیشن مایکروسافت کورتانا به پایان عمر خود در iOS و اندروید رسید

روز گذشته رسما شاهد تعطیلی اپیکیشن کورتانا در دو سیستم عامل اندروید و iOS بودیم و قرار است این دستیار صوتی به فعالیت خود در ویندوز 10 و اپلیکیشن‌های مایکروسافت 365 ادامه دهد.
۱۴۰۰/۱/۱۲

زمانی که دستیار صوتی مایکروسافت یعنی کورتانا به صورت عمومی منتشر شد، تحسین بسیاری از کاربران را به همراه داشت چراکه جزو سریع‌ترین و بهترین دستیارهای صوتی بود که می‌شد روی گوشی استفاده کرد. حالا اما خبر رسیده که مصادف با 31 مارس 2021 که روز گذشته بود، عمر این اپلیکیشن در دو پلتفرم اندروید و iOS به پایان رسیده و این دستیار صوتی، به فعالیت خود در ویندوز 10 ادامه خواهد داد.

image

همانطور که مایکروسافت در صفحه پشتیبانی کورتانا توضیح داده، اپلیکیشن موبایلی این سرویس دیگر پشتیبانی نمی‌شود. لیست‌ها و یادآوری‌ها (Reminders) که با اپلیکیشن کورتانا ساخته شده بودند نیز دیگر در دسترس نخواهند بود. تنها راه‌های دسترسی به لیست‌ها و یادآورهایی که با کورتانا ساخته بودید، از طریق ویندوز 10 و یا اپلیکیشن To Do مایکروسافت خواهد بود که هم برای iOS و هم اندروید قابل استفاده است.

تعطیلی اپلیکیشن کورتانا برای این دو سیستم عامل را اولین بار مایکروسافت در ماه جولای سال گذشته اعلام کرده بود و حتی اولین نشانه‌های این تصمیم را در ماه نوامبر 2019 دیده بودیم. مایکروسافت همچنین تایید کرده که قرار تمرکز کورتانا روی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در اپلیکیشن‌ها و سرویس Mircrosoft 365 باشد. شما درباره تعطیلی کورتانا در iOS و اندروید چه فکر می‌کنید؟

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)