خانهاخبار
کیا EV 6 GT حدود ۵۷۷ اسب بخار خواهد داشت!

کیا EV 6 GT حدود ۵۷۷ اسب بخار خواهد داشت!

کیا EV6 GT 2022 یک خودروی الکتریکی است که قرار است ۵۷۷ اسب بخار توان داشته باشد.
۱۴۰۰/۱/۱۱
image

با نزدیک شدن به عرضه‌ کیا EV 6 جزئیات بیشتری از این خودروی الکتریکی جذاب منتشر می‌شود. قوی‌ترین ورژن این خودرو یعنی EV 6 GT قرار است با ۵۷۷ اسب بخار توان عرضه شود. البته کیا، ورژن های استاندارد و لانگ رنج هم دارد که به ترتیب ۱۶۸ اسب بخار و ۳۲۱ اسب بخار خواهند داشت. نکته دیگر این دو ورژن این است که نسخه استاندارد دیفرانسیل عقب خواهد بود و نسخه‌‌ی لانگ رنج همانند EV 6 GT چهار چرخ متحرک (AWD) خواهد بود.

image

 

کیا ما را با نسخه‌ی قوی‌تر این ماشین الکتریکی غافل گیر کرد. این نسخه یعنی EV 6 GT یک پیشرانه چهار چرخ متحرک با دو موتور برقی یکی در جلو و دیگری در عقب ماشین مجموعا ۵۷۷ اسب بخار و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و به چرخ‌ها توزیع میکنند.

ادعاهای کیا در مورد عملکرد این ماشین چشمگیر است: حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت و صفر تا ۱۰۰ حدود ۳.۵ ثانیه! حتی گفته شده که نرم افزاری بر روی آن تعبیه شده است که همانند دیفرانسیل‌های LSD در خودروهای احتراقی را تقلید می‌کند.

image

 

نسخه‌ GT به لطف رینگ‌ها و لاستیک‌های بزرگتر، نمای جلو و عقب تهاجمی‌تر، کمی متفاوت از سایر EV 6 ها به نظر می‌رسد. کالیپر‌های ترمز زرد با رنگ مکمل داخل کابین خودرو هماهنگ شده است و صندلی‌های سرنشینان با طراحی اسپرتشان داخل خودرو را تهاجمی‌تر کرده است.

image

 

نسخه‌های مختلف مدل استاندارد EV6 و مدل‌های سری GT-Line شامل چهار مدل با دو باتری استاندارد و مسافت زیاد می‌شود. دو مدلی که باتری استاندارد رنج دارند، یکی تک موتوره 168 اسب بخاری دیفرانسیل جلو خواهد بود و دیگری مدل 232 اسب بخاری چهار چرخ متحرک. دو مدلی که باتری با ظرفیت و مسافت بیشتر دارند، شامل یک مدل تک موتوره 225 اسب بخاری دیفرانسیل جلو و یک مدل دو موتوره 321 اسب بخاری چهار چرخ متحرک می‌شود.

image

کیا ادعا می کند که نسخه‌ لانگ رنج این خودرو، حدود ۵۰۵ کیلومتر رنج خواهد داشت. البته این عدد در مورد اروپا گفته شده است و احتمالا رنج مخصوص آمریکا EPA کمتر خواهد بود.

همانطور که کیا اعلام کرده، اولین EV آن در نیمه دوم سال جاری به فروش می‌رسد. قیمت مدل‌های این خودرو منتشر نشده اما انتظار داریم شروع قیمت این خودرو حدود ۴۵ هزار دلار برای مدل استاندارد باشد و نسخه‌ GT احتمالا خیلی قیمت بالاتری را خواهد داشت.   

 نکته‌ای که لازم به ذکر است این است که هیوندای هنوز هیچ نسخه‌ی قوی‌تری از Ioniq 5 EV را معرفی نکرده است. بنابراین ممکن است کیا این موتور و این نسخه را به صورت انحصاری در EV 6  استفاده کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)