خانهاخبار
۷ جایگزین مناسب برای وان ‌پلاس 9

۷ جایگزین مناسب برای وان ‌پلاس 9

سری گوشی‌های وان پلاس 9 که به تازگی معرفی شده‌اند، محصولات بسیار جذابی بوده و دارای امکانات مناسبی هستند. در ادامه، نگاهی به اصلی‌ترین رقبای این گوشی‌ها خواهیم انداخت.
۱۴۰۰/۱/۸

وان پلاس مدتهاست در حال ورود به بازار گوشی‌های رده بالا و گران‌قیمت است. این کمپانی با معرفی وان پلاس 9 و 9 پرو قدمی فراتر گذاشته و این گوشی‌ها با نمایشگر‌های خیره کننده، شارژ سریع باسیم و بی‌سیم و دوربین‌هایی پیشرفته، توان رقابت با بهترین‌های بازار را دارند.

اما خب در نهایت ممکن است همه عاشق این گوشی‌ها نباشند و برای همین، در این مقاله، نگاهی به چند جایگزین مناسب برای این گوشی‌ها می‌اندازیم.

شیائومی می 11

image

درست مانند وان پلاس، شیائومی نیز سابقه زیادی در عرضه گوشی‌های پرچمدار با قیمت مناسب دارد؛ هرچند این شرکت نیز به آرامی در حال افزایش قیمت گوشی‌های خود است. شیائومی می 11 که ۷۴۹ یورو (حدود ۸۸۹ دلار) قیمت دارد، رقیب مناسبی برای وان پلاس 9 معمولی است.

می 11 مانند وان پلاس 9 سخت‌افزار قدرتمندی دارد و اگر طرفدار صفحه نمایش وان پلاس 9 پرو هستید ولی قیمت آن برای شما بالاست، این گوشی با صفحه نمایش QHD+ و ۱۲۰ هرتزی اولد، انتخاب بسیار مناسبی است.

پرچمدار شیائومی همچنین امکاناتی مانند باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری، شارژ ۵۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی را به همراه دارد. در پشت این گوشی یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل التراواید و یک دوربین تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی دیده می‌شود. در این گوشی دوربین تله‌فوتو عالی و یا دوربین التراواید با رزولوشن بسیار بالا وجود ندارد اما قابلیت‌هایی مانند Clone Mode و فیلمبرداری در شب در آن تعبیه شده‌ است.

سامسونگ گلکسی اس 21

image

سامسونگ بزرگترین رقیب وان پلاس در بازار آمریکای شمالی و اروپاست. جدیدترین سری پرچمداران سامسونگ، گلکسی اس 21 نام دارند که قیمت مدل پایه آن ۸۰۰ دلار است. این گوشی که ۷۰ دلار از وان پلاس ۹ معمولی گران‌تر است، امکاناتی مانند مقاومت در برابر آب و دوربین تله‌فوتو دارد. البته وان پلاس همچنان باتری بزرگتر، دوربین التراواید با رزولوشن بالاتر و شارژ سریع‌تری در برابر اس 21 دارد.

در سوی دیگر اس 21 الترا را داریم که حدود ۲۳۰ دلار از وان پلاس 9 پرو گران‌تر است. در ازای این هزینه، شما دو لنز تله (با ۳ و ۱۰ برابر زوم اپتیکال)، باتری بزرگتر و پشتیبانی از قلم اس پن را دریافت می‌کنید؛ هرچند باز شارژ سریع‌تر گوشی‌های وان پلاس را از دست خواهید داد.

سامسونگ به مشتریان خود وعده داده که تا ۳ سال آپدیت‌های اندروید را برای گوشی‌های جدیدش منتشر خواهد کرد و همچنین تا ۴ سال عرضه بروزرسانی‌های امنیتی برای تلفن‌هایش را گارانتی می‌کند. البته وان پلاس هم معمولا برخی از پرچمدارانش را تا ۳ سال آپدیت می‌کند، اما برخلاف سامسونگ، موضع رسمی و اعلام شده‌ای برای این کار ندارد.

آیفون 12

image

سری گوشی‌های آیفون 12 اپل، نخستین آیفون‌هایی هستند که با پشتیبانی از تکنولوژی 5G عرضه می‌شوند؛ اما امکانات آنها بسیار فراتر از سرعت بیشتر اینترنت همراه است. در این نسل شاهد چهار مدل هستیم که با آیفون 12 مینی ۶۹۹ دلاری شروع شده و پرچمدار اصلی یعنی آیفون 12 پرو مکس، قیمت ۱۰۹۹ دلاری دارد.

همه این گوشی‌ها از نمایشگر‌های ۶۰ هرتزی اولد استفاده می‌کنند و شارژ بی‌سیم آنها نیز سرعت وان پلاس را ندارد؛ اما در برابر آب مقاوم هستند و همچنین از پردازنده فوق‌سریع A14 بایونیک استفاده می‌کنند. دسترسی به اکوسیستم غنی اپل و سیستم عامل iOS نیز از نقاط قوت این گوشی‌ها محسوب می‌شود.

البته باید بدانیم که بسیاری از امکانات سری وان پلاس 9 در آیفون‌ها وجود ندارد. آیفون‌ها فاقد نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی بالا، حسگر اثر انگشت، فیلمبرداری 8K و شارژ فوق‌سریع هستند. همچنین آیفون 12 معمولی مانند وان پلاس 9، دوربین تله‌فوتو ندارد. حافظه آیفون 12 در مدل پایه نیز تنها 64 گیگابایت است. از نظر ظرفیت باتری هم آیفون 12 ضعیف‌تر است اما از نظر عملکرد کلی و شارژدهی، تقریبا در یک سطح هستند.

با این وجود اگر مایل به تجربه استفاده از آیفون هستید و یا پشتیبانی بلند مدت نرم‌افزاری برایتان اهمیت بسیاری دارد؛ آیفون 12 جایگزین مناسبی برای وان پلاس 9 است.

اوپو فایند X3 پرو

image

آیا وان پلاس ۹ پرو را دوست دارید اما ترجیح می‌دهید گوشی با ظاهر پر زرق و برق‌تری داشته باشید؟ اینجاست که اوپو فایند X3 پرو وارد می‌شود! پرچمدار اوپو از طراحی بسیار جذاب شیشه‌ای استفاده می‌کند که بی‌شباهت به یکی از سفینه‌های فضایی جنگ ستارگان نیست. همچنین این گوشی در کنار ظاهر جذاب، سخت افزار قدرتمندی نیز دارد.

فایند X3 پرو دو سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 را برای دوربین اصلی و التراواید استفاده کرده که نتیجه آن، سطح مشابهی از کیفیت و جزئیات است. در این گوشی یک دوربین تله با زوم ۳ برابر و یک دوربین ۳ مگاپیکسلی با لنز میکروسکوپی نیز دیده می‌شود.

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند و نمایشگر آن یک پنل اولد با رزولوشن QHD+ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. فایند X3 پرو دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع ۶۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی با گواهی IP68 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

بزرگترین نقطه ضعف این گوشی، قیمت بسیار بالای آن است. اوپو فایند X3 پرو با قیمت ۱۱۴۹ یورویی (حدود ۱۳۵۶ دلار) بسیار گران‌تر از وان پلاس ۹ پرو است.

گوگل پیکسل 5

image

شرکت گوگل در عرضه جدیدترین پرچمدار خود راه جدیدی را پیش گرفته است. گوگل، به جای پردازنده‌ای که مخصوص پرچمداران باشد از یک چیپست میان‌رده با پشتیبانی از 5G استفاده کرده است. بنابراین اگر قدرت گوشی برایتان اهمیت بسیاری دارد، پیکسل 5 انتخاب خوبی نیست.

پیکسل 5 همچنین فاقد بسیاری از امکاناتی است که در سری وان پلاس 9 دیده می‌شوند. امکاناتی اعم از شارژ سریع بی‌سیم و با‌سیم، دوربین التراواید با رزولوشن بالا و صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز در این گوشی وجود ندارند. هرچند هنوز امکانتی چون صفحه نمایش اولد ۹۰ هرتز، گواهی IP68، شارژ بی‌سیم معمولی و یک باتری ۴۰۸۰ میلی آمپری را با قیمتی کمتر از وان پلاس 9 معمولی دریافت می‌کنید.

گوشی‌های پیکسل گوگل به کیفیت مثال زدنی عکس‌هایشان معروف بوده و در این گوشی دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین التراواید ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شوند. از دیگر برتری‌های این محصول، پشتیبانی نرم‌افزاری سریع و طولانی مدت و امکان استفاده از نسخه خام اندروید است.

پوکو F3

image

 

آخرین گوشی پوکو جایگزین مناسبی برای وان پلاس 9R است که به صورت انحصاری در بازار چین و هند عرضه خواهد شد. هر دو این گوشی ها از اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده کرده و نمایشگر اولد فول اچ دی ۱۲۰ هرتز مشابهی دارند. اندازه باتری این دو گوشی نیز دقیقا یکسان است (حدود ۴۵۰۰ میلی آمپر) و دوربین اصلی آنها هم حتی ۴۸ مگاپیکسلی است.

تشابه‌های پوکو F3 و وان پلاس 9R در بخش شارژ به پایان می‌رسد و این گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند که کندتر از شارژ ۶۵ واتی وان پلاس است. دوربین‌های پشتی ثانویه این دو محصول نیز متفاوت است و پوکو از یک دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. رابط کاربری این گوشی که Poco Launcher نام دارد بر مبنای MIUI است و وان پلاس 9R از رابط کاربری Oxygen OS 11 استفاده خواهد کرد.

پوکو F3 با قیمت ۳۴۹ یورو (حدود ۴۱۲ دلار) برای نسخه‌ای با رم ۶ گیگ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. قیمت وان پلاس 9R نیز ۳۹۹۹۹ روپیه (حدود ۵۵۱ دلار) است.

وان پلاس 8 پرو

image

 

وان پلاس 8 پرو نشانگر این است که همیشه برای داشتن تجربه‌ای مناسب، نیاز به خرید جدیدترین گوشی ها وجود ندارد. این گوشی دارای بسیاری از امکاناتی است که وان پلاس 9 پرو به همراه دارد. این امکانات شامل نمایشگر ۱۲۰ هرتزی اولد با رزولوشن QHD+، گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و شارژ بی‌سیم سریع است.

این گوشی با داشتن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز ۴۸ مگاپیکسلی التراواید و لنز ۸ مگاپیکسل تله با زوم ۳ برابر؛ می‌تواند عکس های بسیار با کیفیتی ثبت کند.

وان پلاس 8 پرو هم اکنون با قیمت ۶۹۹ دلار در دسترس است و می‌توانید آن را با قیمتی پایین‌تر از وان پلاس 9 معمولی تهیه کنید. البته با این انتخاب شارژ سریع‌تر و پردازنده جدید آن را از دست خواهید داد اما برتری‌هایی مانند صفحه نمایش بهتر و مقاومت در برابر آب را دریافت می‌کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mahdi Ahmadi

۱۴۰۰/۱/۱۰
چرا Motorola G100 نیست ؟؟؟
با اسنپدراگون ۸۷۰ و ۶/۸ گیگ رم و صفحه ۹۰ هرتز.
حداقل یه سر و گردن از پیکسل ۵ بالاتره!!!

زکریا

۱۴۰۰/۱/۹
سلام
حالا باید موجودی بازار را ببینیم چی وارد میشود
این همه که نوشتی یعنی چه

؟

۱۴۰۰/۱/۸
مادر مورد جایگزینی صحبت میکنیم یعنی اگر این گوشی نشد این گزینه ها قابل انتخواب هستند تنها گوشی که واقعا میتونه تو این لیست باشه oppo x3 pro که همکار خود شرکته oneplus میشهو تقریبا هم ردش بعد از اون نزدیکترین بهش ایفون 12 بعد اون میشه به شیائومی می 11 پرو که هنوز معرف نشده و سامسونگ با cpu اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره کرد می 11 میشه و سامسونگ s21 اگزینوس میشه جایگزین oneplus 9 معمولی بشه در مورد دو گوشی دیگه میشه گفت که تکلیف oneplus 8 pro مشخصه ولی برام جالبه چرا باید گوشهای گوگل پیکسل 5 و پوکو اف 3 که هر دو میانرده هستن که حتی به نزدیکهای هیچ کدوم از این گوشی ها تو این لیست نمیرسن تو این لیست باشه ولی حتی از گوشهایی مثل mate 40pro هواوی یا ROG Phone 5 ایسوس و حتی گوشی مثل iQOO 7 که در حال حاضر سرعترین گوشی تو بنچ مارک antutu هست نباشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هنوز خیلی زوده که بخواد برای oneplus 9 pro جایگزین بیاد خیلی گوشهای همردش هستن که معرفی نشده باید تا اون موقع صبر کرد