خانهاخبار
هدست واقعیت افزوده اپل از یک آیفون سبک‌تر خواهد بود

هدست واقعیت افزوده اپل از یک آیفون سبک‌تر خواهد بود

هدست واقعیت افزوده اپل که تا به حال شایعات بسیاری درباره‌اش شنیده‌ایم، احتمالا یکی از سبک‌ترین هدست های بازار خواهد بود.
۱۴۰۰/۱/۴

هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا وزنی کمتر از ۱۵۰ گرم خواهد داشت که در مقایسه با سایر هدست‌های بازار، بسیار سبک محسوب می‌شود. وزن کمتر این گجت در مقایسه با رقبا آن را برای استفاده طولانی مدت مناسب‌تر می‌کند.

وزن ۱۵۰ گرم به این معناست که هدست اپل از آکولس کوئست 2 (۵۰۳ گرم)، هولولنز 2 مایکروسافت (۶۴۵ گرم) و ولو ایندکس (۸۰۹ گرم) سبک‌تر خواهد بود. این گجت همچنین از هدست پارچه‌ای واقعیت افزوده گوگل به نام Daydream که ۲۲۰ گرم وزن داشت نیز سبک تر است. با وجود اینکه آیفون ۱۲ معمولی حدود ۱۶۴ گرم وزن دارد، این هدست می‌تواند حتی از آیفونتان نیز سبک تر باشد!

با اینکه این محصول خیلی جذاب به نظر می‌آید، متاسفانه انگار باید برای تجربه آن مدتی صبر کنیم. به نقل از بلومبرگ، این دستگاه که از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پیشتیبانی می‌کند حداقل تا سال ۲۰۲۲ به بازار نخواهد آمد. خبرگزاری The Information نیز در ماه فوریه اعلام کرد شاید این دستگاه تا سال آینده عرضه شود. این خبرگزاری همچنین عکسی از ظاهر احتمالی این هدست منتشر کرده که در آن شاهد طراحی پارچه مانند در جلو و بند‌هایی مانند بند اپل واچ در پشت آن هستیم. استفاده از این متریال‌ها احتمالا به کاهش وزن دستگاه کمک بسیاری می‌کند.

image

 

این هدست که با کد N301 شناخته می‌شود، احتمالا دارای نمایشگرهای 8K، تکنولوژی ردیابی چشم و بیشتر از ۱۲ دوربین برای ردیابی حرکات دست شما و ضبط ویدیو است که می‌توان درون هدست آن را مشاهده کرد. هدست اپل همچنین از لنز‌های پلاستیکی، فاصله کانونی بسیار کوتاه و نمایشگر های Micro-OLED استفاده می‌کند.

قیمت این گجت چشمگیر است و طبق شنیده‌ها، حدود ۳۰۰۰ دلار خواهد بود که در مقایسه با آکولس کوئست 2 که ۲۹۹ دلار قیمت دارد، بسیار بالاست اما از هولولنز 2 مایکروسافت با قیمت ۳۵۰۰ دلار ارزانتر است.

طبق گزارشات، اپل در حال طراحی این محصول به مشکلات بسیاری برخورد کرده و با توجه به عدم معرفی رسمی آن، احتمال تغییر در مشخصات آن وجود دارد. اپل به تازگی دن ریچیو، رییس سابق بخش سخت افزار خود را به بخش واقعیت افزوده منتقل کرده که این حرکت نشانگر عزم جدی اپل برای ورود به بازار واقعیت افزوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۴۰۰/۱/۴
نه اینکه آیفون خودش خیلی سبکه...