خانهاخبار
تصویری از پروتوتایپ آیفون X در رنگ جت بلک لو رفت

تصویری از پروتوتایپ آیفون X در رنگ جت بلک لو رفت

تصویری از یک پروتوتایپ آیفون X به بیرون درز کرده که این گوشی را در رنگ جت بلک که سری آیفون در آن عرضه شده بودند، نشان می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۲۵

روز گذشته یک تصویر از نسخه پروتوتایپ و آزمایشی آیفون X به بیرون درز کرد و که طبق آن، این گوشی را می‌توانستیم در رنگ مشکی و براق جت بلک ببینیم. این رنگ یکی از مشهورترین و البته محبوب‌ترین رنگ‌های سری آیفون ۷ بود که به دلیل مشکلات دوام آوردن آن روی بدنه، حرف و حدیث‌های زیادی درست کرد.

image

 

این عکس را حساب کاربری Mr. White در توییتر منتشر کرده که چند وقتی است تصاویر پروتوتایپ از محصولات قدیمی اپل را منتشر می‌کند. همچنین برای درک بهتر رنگ جت بلک در آیفون X، او این مدل را در کنار آیفون X در رنگ خاکستری فضایی قرار داده تا بهتر متوجه مشکی‌تر بودن جت بلک بشویم. 

هیچ برندینگی روی مدل جت بلک آیفون X دیده نمی‌شود و دلیل آن هم این است که این مدل هنوز در حالت پروتوتایپ قرار داشته است. هنوز مشخص نیست که این رنگ چقدر در فاز پروتوتایپ دوام آورده بود.

حتما می‌دانید که آیفون X تنها در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه شد. اما نکته جالب اینجاست که اپل حتی رنگ طلایی این گوشی را هم آماده کرده بود که پارسال توسط FCC این موضوع لو رفت. اما این گوشی هرگز در رنگ طلایی عرضه نشد و این رنگ، تبدیل به یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آیفون XS شد. 

تاریخچه آیفون ۷ جت بلک

آیفون ۷ جت بلک آنقدر محبوب بود که در یکی دو ماه اول عرضه، آن را سخت می‌شد پیدا کرد و تقاضا برای این رنگ بیشتر از میزانی بود که اپل تصور می‌کرد. اما خب به مرور این تقاضا رفته‌رفته کمتر شد زیرا مشکلات رنگ جت بلک هم بیشتر خودش را نشان داد. حتی اپل هم از روز عرضه رسما در وب‌سایتش نوشته بود که آیفون ۷ جت بلک «مستعد دریافت خراش‌های ریز» است. اپل مشخصا در این زمینه گفته بود:

براقیت بالا مدل جت بلک آیفون ۷ از طریق فرآیند ۹ مرحله‌ای آنودایز کردن و صیقل‌دادن به دست می‌آید. پوشش روی این گوشی به اندازه دیگر دستگاه‌های آنودایز شده اپل مقاوم است؛ ولی با این وجود، در استفاده از این گوشی، براقیت بالای سطح آن مستعد نمایش خراش‌های ریز است. اگر شما در مورد این موضوع نگرانی دارید، ما توصیه می‌کنیم که از یکی از چندین و چند مدل کیس ساخته شده برای محافظت از آیفون خود استفاده کنید.

عکس زیر، مدل جت بلک آیفون ۷ پلاس را نشان می‌دهد که یکی از نویسندگان 9to5Mac پس از یک سال استفاده از این گوشی آن را منتشر کرد تا ببینیم این گوشی پس از یک سال چه شرایطی می‌تواند داشته باشد. همانطور که مشخص است، خراش‌ها و خط و خش‌های زیادی روی بدنه این گوشی نشسته‌اند.

image

 

 همین نگرانی‌هایی که بابت رنگ مشکی آیفون ۷ وجود داشت، احتمالا باعث شده تا اپل قید نسخه جت بلک آیفون X را بزند. البته این گوشی با بدنه شیشه و استیل خود، شاید کمتر مستعد دریافت این خراش‌ها می‌بود اما خب در نهایت یک دلیل دیگر که ممکنه اپل را منصرف کرده باشد، سخت بودن تولید این گوشی در ماه‌های اولیه بود. اگر یادتان باشد حتی عرضه این محصول به بازار با تاخیر مواجه بود و اضافه کردن چند رنگ دیگر به این گوشی، به سخت‌تر شدن تولید این محصول نیز منجر می‌شد. برای همین هم تنها دو رنگ انتخاب شد تا اپل بتواند سرعت تولید این گوشی را با میزان تقاضای بالای این محصول، تطابق دهد.

شما در مورد آیفون X جت بلک چه فکر می‌کنید؟ اگر این رنگ در سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شد، آیا سراغ خرید این رنگ می‌رفتید یا نه؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)