خانهاخبار
هواوی در هفته آینده یک تبلت 5G معرفی خواهد کرد

هواوی در هفته آینده یک تبلت 5G معرفی خواهد کرد

هواوی به زودی از تبلت جدید خود که از شبکه نسل پنجم مخابراتی پشتیبانی می‌کند، پرده برداری خواهد کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹

شرکت چینی هووی در تدارک آن است که روز 17 آوریل مصادف با بیست و هشتم فروردین ماه، رویدادی را برگزار کرده و گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود را در خلال این رویداد به دنیای تکنولوژی معرفی کند. به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا، گوشی‌های پرچمدار جدید با نام P50، P50 پرو و P50 پرو پلاس به صورت محدود در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

طبق قانون صادر شده از سوی دولت ترامپ، کمپانی‌های آمریکایی که در خصوص تولید پردازنده فعالیت می‌کنند، بدون کسب مجوز از وزارت صنعت و تجارت آمریکا، امکان همکاری و در اختیار گذاشتن قطعات سخت‌افزاری به هواوی را نخواهند داشت. به همین دلیل روند تولید پردازنده 5 نانومتری Kirin 9000 به سختی و با کم ترین سرعت ممکن پیش رفته و همین موضوع باعث شده است تا محصولات سری P به صورت کاملا محدود در بازار ارائه شوند.

image

 

هواوی قصد دارد تا از نسخه سبک‌تر تراشه Kirin 9000، یعنی Kirin 9000E روی سری P50 استفاده کند. در حالی که هسته‌ها و پردازنده گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته روی هر دو محصول به یکدیگر شباهت دارد، اما واحد پردازش عصبی (NPU) قرار گرفته روی Kirin 9000 از دو هسته بزرگ و قدرتمند و یک میکرو هسته تشکیل شده است. در مقابل تراشه کایرین 9000E از یک هسته Neural بزرگ و یک میکرو هسته بهره‌مند خواهد بود. در حالی که هر دو قطعه سخت‌افزاری یاد شده از پردازنده گرافیکی Mali-G78 استفاده می‌کنند، اما نسخه قرار گرفته روی Kirin 9000 از 24 هسته گرافیکی بهره می‌برد در صورتی که نسخه 9000E، به 22 هسته مجهز شده است.

فعلا اطلاعات زیادی در مورد مشخصات خانواده هواوی P50 در دسترس نیست. اما اخیرا یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی در جدیدترین اظهارات خود عنوان نمود که اعضای این سری از نمایشگری با کیفیت بالاتر، سیستم Ultra Sensing جدید در حوزه دوربین و قابلیت‌های گیمینگ جذابی برخوردار خواهند بود. مدل پایه، یعنی P50 به نمایشگر 6.1 اینچی مجهز می‌شود و دو نسخه پرو و پرو پلاس نیز از نمایشگرهای 6.6 و 6.8 اینچی بهره‌مند خواهند بود.

image

 

اما به قسمت جذاب این مطلب می‌رسیم. هواوی می‌خواهد تا در کنار سه گوشی هوشمند یاد شده، از تبلت جدید خود با نام احتمالی MatePad Pro 2 5G رونمایی کند. این محصول با پردازنده Kirin 9000 همراه بوده و به سیستم عامل PadOS نیز مجهز خواهد بود. پلفترم یاد شده بر پایه سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام HarmonyOS طراحی و توسعه یافته است. این محصول در در مدل مختلف رونمایی خواهد شد:

  1. مدل اول با نمایشگر 12.2 اینچی ساخت شرکت Hua Xing
  2. مدل دوم با نمایشگر 12.6 اینچی ساخت شرکت سامسونگ

هر دو صفحه نمایش یاد شده به نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز بوده تا شاهد انیمیشن‌های نرم و روان در رابط کرابری این تبلت باشیم. از طرف دیگر وجود نمایشگر 120 هرتزی برای تبلت‌های بالارده امری ضروری به نظر می‌رسد چراکه دو تبلت آیپد پرو و گلکسی تب اس7 پلاس هم به چنین پنل‌هایی مجهز شده‌اند.

از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری تبلت جدید هواوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باتری غول پیکر 7250 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 45 واتی
  • بلندگوهای چهارگانه
  • پشتیبانی از نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G)

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)