خانهاخبار
نسخه آزمایشی جدید اندروید 12 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

نسخه آزمایشی جدید اندروید 12 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت

توسعه دهندگان امروز میزبان نسخه آزمایشی جدید Android 12 هستند.
۱۳۹۹/۱۲/۳

همان طور که می‌دانید، سیستم عامل اندروید 12 در مراحل آزمایشی خود به سر می‌برد و توسعه دهندگان، مشغول به کار با آن برای گزارش باگ‌ها و سازگار نمودن اپلیکیشن‌های خود با آن هستند. خوشبختانه در این نسخه، شاهد قابلیت‌ها و تغییرات زیادی هستیم که عنوان کردن تمامی آن‌ها در این منوال نمی‌گنجد. به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا عناصر مهم و جذاب را در این مطلب گرد هم آوریم تا با آن‌ها آشنا شوید.

به عنوان اولین گزینه، باید به سراغ قابلیت کار با یک دست برویم که هنوز به صورت پیش فرض فعال نیست. اما پیش بینی می‌شود که در نسخه نهایی که در آینده در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد، شاهد آن باشیم.

image

 

متأسفانه ویژگی کار با یک دست که شخصی با نام کاربری @MishaalRahman موفق به فعال سازی آن شده است، تا حد زیادی به قابلیت Reachability سیستم عامل آی او اس شباهت دارد که قسمت بالای صفحه نمایش را به سمت پایین کشیده و آن را در میانه‌های نمایشگر قرار می‌دهد تا دسترسی به استاتوس بار و دکمه‌های بالایی صفحه راحت‌تر باشد.

امکان ریسایز کردن پنجره‌ها در حالت تصویر در تصویر بسیار راحت‌تر از پیش شده است. به جای قرار دادن انگشت در کناره‌های پنجره برای بزرگ یا کوچک کردن آن‌، می‌توانید به راحتی مانند حالت زوم انگشتان خود را به سمت داخل یا خارج جمع کنید و به این ترتیب، به راحتی ابعاد پنجره را تغییر دهید.

کنترلرهای مدیا پلیر که در اندروید 11 به صورت رسمی معرفی شد، حالا تمام اپلیکیشن‌های مدیا که به تازگی از آن‌ها استفاده کرده‌اید را به نمایش می‌گذارد. منوی جدیدی که در نسخه دوازدهم سیستم عامل اندروید اضافه شده، به شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که اجازه دسترسی به این کنترلرها دارند را انتخاب نمایید.

image

 

در سیستم عامل اندروید 12، راه سریع‌تری برای فعال سازی سیستم SOS انتخاب شده است. به جای فشردن دکمه پاور و فعال سازی سیستم SOS از این قسمت، شورتکات جدیدی برای آن در نظر گرفته شده که با پنج بار فشردن دکمه پاور، به این ویژگی دسترسی پیدا خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید به سرویس‌ها یا مخاطبین اضطراری خود دسترسی داشته باشید.

اندروید 12 به آسانی به شما اجازه می‌دهد تا با فشردن دکمه پاور، با 911 تماس بگیرید.

امکان Snooze کردن نوتیفیکیشن‌ها در سیستم عامل اندروید چیز جدیدی به حساب نمی‌آید. چرا که برخی استفاده کنندگان از این پلتفرم، قابلیت یاد شده را در گوشی‌های هوشمند خود ارائه می‌کردند. اما حالا این ویژگی در نسخه خام سیستم عامل اندروید نیز گنجانده شده است. دکمه Snooze قرار گرفته در کنار هر نوتیفیکیشن به شما این امکان را می‌دهد تا در زمانی دیگر، مجددا در مورد این نوتیفیکیشن به شما یادآوری کند.

 

امکان گرفتن تصاویر اسکرین شات طولانی نیز به نسخه خام سیستم عامل اندروید اضافه شده است. این قابلیت متأسفانه در اولین نسخه آزمایشی قرار نگرفته است. اما به محض رونمایی از نسخه عمومی اندروید 12 شاهد آن خواهیم بود.

ادیتور اسکرین شات‌ها نیز با آپدیت‌هایی روبرو شده است. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا متن یا ایموجی‌های دلخواه خود را به اسکرین شات اضافه کنید. همچنین می‌توانید قسمت‌هایی از تصویر را به دلخواه نشانه گذاری یا هایلایت کرده و برای فرد مورد نظر ارسال نمایید.

image

 

رابط کاربری تقریبا مانند همان نسخه پیشین باقی مانده، اما شاهد برخی تغییرات و قابلیت‌های جدید هستیم که به نسخه دوازدهم سیستم عامل اندروید اضافه شده‌اند. یک تم آبی کم رنگ در جای جای محیط سیستم عامل اضافه شده و هنوز مشخص نیست که این موضوع مربوط به تغییرات جدید این بخش است، یا در نسخه عمومی شاهد حذف آن خواهیم بود.

همچنین منوها در حالت دارک مود (Dark Mode) به صورت کاملا سیاه نبوده و کمی روشن‌تر از سیاه مطلق هستند. از آن جا که رنگ سیاه خالص روی نمایشگرهای OLED باعث کاهش مصرف باتری دستگاه به میزان قابل توجهی می‌شود، لذا مشخص نیست چرا طراحان گوگل از رنگ سیاه خالص در این قسمت استفاده نکرده‌اند.

 

گوگل در کنار اضافه کردن قابلیت‌های جدید، برخی امکانات پیشین پلتفرم اندروید را با بهبود همراه کرده‌ است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که با گذشت زمان و در نسخه‌های آینده آزمایشی، چه ویژگی‌های دیگری به این پلتفرم اضافه خواهد شد. به نظر می‌رسد که نسخه جدید سیستم عامل همزمان با پیکسل 6، به صورت رسمی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

در نهایت به دلیل آزمایشی بودن این نسخه، پیشنهاد نمی‌کنیم آن را روی دستگاهی که به صورت روزمره با آن سر و کار دارید، نصب نمایید. اگر موفق به نصب نسخه آزمایشی اندروید 12 روی اسمارت فون خود شده‌اید، لطفا تجربیات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)