خانهاخبار
مورگان استنلی احتمالا می‌خواهد روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند

مورگان استنلی احتمالا می‌خواهد روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت سرمایه‌گذاری مشهور مورگان استنلی از طریق یکی از زیرمجموعه‌های خود به دنبال سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین است.
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

به گزارش بلومبرگ، یکی از زیرمجموعه‌های مورگان استنلی در حال ارزیابی شرایط برای سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین است. دپارتمان کانترپوینت گلوبال با دارایی ۱۵۰ میلیارد دلاری ظاهرا به دنبال این بوده که ببیند رمزارزها گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند یا نه. البته بلومبرگ می‌گوید این سرمایه‌گذاری نیازمند تاییدیه رگولاتوری است.

سرمایه‌گذاری کانترپوینت گلوبال، در صورت نهایی شدن، یکی از جدیدترین اقدامات شرکت‌های بزرگ در زمینه حمایت و سرمایه‌گذاری روی رمزارزها خواهد بود. به گزارش وال استریت ژورنال، بانک نیویورک ملون، قدیمی‌ترین موسسه مالی آمریکا، هم برنامه دارد تا امکان انجام تراکنش‌های بیت‌کوینی را فراهم کند. مسترکارت نیز چند روز پیش اعلام کرد که به‌زودی پشتیبانی از چند رمزارز منتخب را به خدمات خود اضافه می‌کند.

ولی شاید مهم‌ترین خبر مربوط به سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری تسلا روی بیت‌کوین بود که هفته گذشته باعث رشد ۱۶ درصدی قیمت این رمزارز شد. توئیتر هم چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که در حال بررسی شرایط برای سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین است. این رمزارز از ابتدای سال جدید میلادی حدود ۶۰ درصد رشد داشته و اکنون قیمتی بالغ بر ۴۸ هزار دلار دارد.

شماری از تحلیل‌گران مورگان استنلی در گذشته گفته بودند که بازار رمزارز رو به نزول می‌رود. برای مثال، یکی از تحلیل‌گران این شرکت در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که قیمت واقعی بیت‌کوین صفر دلار است. بیت‌کوین در آن زمان در محدود ۱۴۴۰۰ دلار معامله می‌شد.

با این حال، شمار زیادی از تحلیل‌گران توصیه کرده‌اند که مردم در این سقف تاریخی از خرید رمزارزها خودداری کنند. گفته می‌شود که هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار، موسوم به نهنگ‌های بازار، کنترل ۴۰ درصد از بازار بیت‌کوین را در دست دارند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، چند روز پیش اعلام کرد که بیت‌کوین به مسئله‌ای تبدیل شده که در حال پیشروی است. او افزود: «متوجه قابلیت‌های این فناوری‌های جدید هستم، اما واقعیت را هم می‌بینم: از رمزارزها برای پولشویی سود حاصل از قاچاق آنلاین مواد مخدر استفاده می‌شود؛ رمزارزها ابزاری برای تامین مالی تروریسم بوده‌اند.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)