خانهاخبار
گزارش: فیسبوک ساعت هوشمندی اندرویدی می‌سازد

گزارش: فیسبوک ساعت هوشمندی اندرویدی می‌سازد

گزارشی تازه می‌گوید فیسبوک در حال کار روی دو نسل از ساعت هوشمندی است که از نسخه منبع باز اندروید استفاده می‌کند و می‌تواند وسیله‌ای برای کنترل هدست AR آن‌ها باشد.
۱۳۹۹/۱۱/۲۶

به گزارش نشریه The Infromation، شرکت فیسبوک در تلاش برای تولید ساعت هوشمندی با قابلیت‌های متنوع از جمله پیگیری وضعیت سلامتی، پیام‌رسانی و نمایش نوتیفیکیشن‌هاست. این شرکت قبلا سعی کرده بود فیت‌بیت را بخرد، ولی آن رقابت را به گوگل واگذار کرد.

بر اساس گزارش حاضر، ساعت هوشمند فیسبوک سال آینده معرفی می‌شود و نسل دومش در سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد. نسخه اول این دستگاه از نسخه منبع بازی از اندروید استفاده می‌کند که ظاهرا نه خود Wear OS بلکه انشعابی از آن است. این گزارش می‌گوید فیسبوک به‌صورت همزمان کار روی سیستم عامل اختصاصی خود را هم شروع کرده و ممکن است نسل دوم ساعت آن‌ها با این سیستم عامل به بازار بیاید.

ساعت هوشمند فیسبوک بر قابلیت‌های سلامتی و تندرستی تمرکز خواهد داشت و انتظار می‌رود که بتواند به سرویس‌ها و سخت‌افزارهای سایر شرکت‌های فعال در این حوزه متصل شود. Peleton از جمله گزینه‌های محتمل به حساب می‌آید. علاوه بر این، چون فیسبوک غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی است، باید انتظار ارائه قابلیت‌های اجتماعی گوناگونی برای اشتراک‌گذاری فعالیت‌های ورزشی، گفتگو یا پیگیری وضعیت تندرستی اعضای خانواده و دوستان را داشته باشیم.

این گزارش می‌گوید نسخه‌های آتی ساعت فیسبوک می‌توانند عینک واقعیت افزوده آن‌ها را کنترل کنند. خود این عینک احتمالا تا سال ۲۰۲۳ معرفی نمی‌شود. فیسبوک در سال ۲۰۱۹ شرکت CTRL-Labs را خرید که با تفسیر سیگنال‌های مغزی کنترل دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. ظاهرا فیسبوک امیدوار است که بتواند این فناوری را برای کنترل هدست واقعیت افزوده خود درون ساعت‌های هوشمندش به کار بگیرد.

اگرچه فعلا صحبتی از قیمت این دستگاه به میان نیامده، ولی فیسبوک ظاهرا می‌خواهد آن را با قیمتی در حد هزینه تولید بفروشد. آن‌ها برای Oculus Quest هم همین استراتژی را به کار گرفتند و انتظار داریم که قیمت ساعتشان چیزی در حدود سایر ساعت‌های بازار باشد. در حال حاضر Fitbit Sense با قیمت ۲۸۰ دلار و اپل واچ ۶ با قیمت ۴۰۰ دلار در بازار به فروش می‌رسد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)